کد خبر : ۲۲۲۲۸۰ تاریخ خبر: ۱۳۹۶/۰۱/۱۶ ساعت ۱۹:۵۰

وزیرصنعت، معدن و تجارت عنوان کرد:
حمایت از بخش خصوصی، هدف و برنامه اصلی دولت/ افزایش 54.5 میلیون تنی ظرفيت زنجیره فولاد کشور

وزیرصنعت، معدن و تجارت حمایت از بخش خصوصی را هدف و برنامه اصلی دولت دانست و از افزایش 54.5 میلیون تنی ظرفيت زنجیره فولاد کشور خبرداد.

 حمایت از بخش خصوصی، هدف و برنامه اصلی دولت/ افزایش  54.5 میلیون تنی ظرفيت زنجیره فولاد کشور

به گزارش خبرنگار شبکه خبری دز(دز ان ان)، محمدرضا نعمت زاده عصرامروز چهارشنبه در آيین افتتاح فاز نخست کارخانه فولاد دزفول اظهار کرد: هدف و برنامه اصلی دولت حمایت از بخش خصوصی است.

وی افزود : به طور کلی هر فرد و گروهی که در بخش خصوصی به انجام فعالیت های اقتصادی بپردازد دولت بشدت از آنها حمایت می کند و به رفع موانع پیش روی آنها می پردازد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت عنوان کرد: به طور کلی تاکیداصلی رئیس جمهور و سیاست کلی دولت این است که به بخش خصوصی میدان داده شود تا آزادانه فعاليت خود را انجام دهد و همین سیاست دولت باعث شده تا به راحتی تفاوت فعالیت بخش خصوصی را در کشور نسبت به گذشته مشاهده کنیم.

نعمت زاده همچنین تصریح کرد: دولت در این 3 و نیم سال گذشته در راستای حداكثر استفاده از امكانات طبیعی و نیروی انسانی در کشور اهتمام ورزیده تا زنجیره تولیدرا تا حدامکان تکمیل کند.

وی بابیان اینکه در چند سال اخیر 54.5 میلیون تن به ظرفيت زنجیره فولاد کشور اضافه شده، افزود : هرچند درزمینه خط ابتدای تولیدفولاد اندکی با کمبودمواجه بودیم اما در زمینه نورد ظرفیت بسيار خوبی در کشوروجودداشت.

وزیرصنعت، معدن و تجارت همچنین از افزايش 16 میلیون تنی درزمینه کنستانتره و صادرات آن به دیگرکشورها خبرداد.

نعمت زاده بابیان اینکه در 3 سال گذشته ایران جزو صادرکنندگان خوب تولیدات فولادی در منطقه لقب گرفته، عنوان کرد: درگذشته متاسفانه سالانه حدود 700 هزار تن میلگردوارد کشور می شد اما سال گذشته میزان واردات این محصول به 69 هزار تن درسال کاهش یافته ضمن اینکه صادرات محصولات فولادی نیز به 400 هزار تن در سال گذشته رسید که قطعا در سال جاری بیشتر خواهد شد.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه استان خوزستان از ظرفیت های عظیمی درحوزه کشاورزی ، گردشگری و صنعتی برخوردار است، گفت: بایدبااستفاده از تمام توان بتوانیم از این ظرفيت عا نهايت بهره برداری را داشته باشیم.

نعمت زاده درپایان از برادران جابریان خانواده فولادی ایران به دلیل خدمت گزاری در عرصه اقتصاد کشور و موفقیت چشمگیردرزمینه احداث کارخانه فولاد دزفول تقدير  و تشکرکرد.

برچسب ها: وزیر صنعت، معدن و تجارت محمدرضا نعمت زاده