کد خبر : ۲۲۱۶۶۲ تاریخ خبر: ۱۳۹۵/۰۸/۱۷ ساعت ۱۴:۱۶

رئیس دانشگاه آزاد دزفول:
عدم وجود برنامه هاي مدون برای توسعه، عامل مشکلات زیرساختی در دزفول است

رئیس دانشگاه آزاد دزفول گفت: نبود برنامه مدون برای توسعه دزفول عامل اصلی وجود مشکلات اساسی دراین شهرستان است.

 عدم وجود برنامه هاي مدون برای توسعه، عامل مشکلات زیرساختی در دزفول است

به گزارش خبرنگار شبکه خبری دز(دز ان ان)، ناصر سراج‌خرمی ظهر امروز دوشنبه در همایش تخصصی "دزفول، منطقه ویژه شمال خوزستان" که در سالن شهید گودرزی دانشگاه آزاد اسلامی دزفول برگزار شد، اظهار کرد: موضوع توسعه یک ضرورت اجتناب ناپذیر و یک انتخاب ناگزیر است که پیش روی شهرستان دزفول است.

وی بابیان اینکه برای ساختن آینده باید از امروز به فکر چالش ها و مشکلات باشیم، افزود: تمام دانشگاه و مسئولان دزفول باید برای جامعه ای بهتر در زمینه های فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی تلاش کنند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول یکی از رسالت های اصلی این دانشگاه را پرداختن به توسعه برشمرد و گفت: دزفول یک شهر باستانی با تمدنی چندهزارساله و مردمانی فرهیخته است که همین امر لزوم توجه به توسعه را افزایش می دهد.

سراج خرمی ، رودخانه دز، خاک حاصلخیز، آسیاب های آبی، بافت تاریخی، کشاورزی و روستاهای سنگی را از جمله ظرفیت های عظیم شهرستان دزفول عنوان کرد و یادآور شد: دزفول در دنیا به شهر آجری معروف است بنابراین اگر کمی بیشتر همت به خرج داده می شد این شهر می توانست به یک مرکز بزرگ گردشگری در دنیا تبدیل شود.

عدم توجه پتانسیل دزفول در بخش صادرات 

وی با اشاره به وجود دانشگاه های متعدد و نیروی انسانی متخصص در دزفول و دیگر ظرفیت های نادیده گرفته شده این شهرستان، بیان کرد: دزفول پتانسیل بالایی در بخش صادرات دارد درحالی که به دلیل عدم برنامه ریزی مناسب شاهد روی دست ماندن محصولات کشاورزی این شهرستان  هستیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول دلیل وجود مشکلات در بخش کشاورزی، اجتماعی و فرهنگی دزفول را نبود برنامه اي مدون برای توسعه شهرستان دانست و عنوان کرد: دزفول منابع طبیعی غیرقابل توصیفی دارد که اگر به کار گرفته شوند این شهرستان خیلی زود به پیشرفت همه جانبه خواهد رسید.

سراج خرمی درپایان با اشاره به حماسه آفرینی های مردمان دزفول در طول هشت سال دفاع مقدس، تاکید کرد: حق این مردم توسعه شهر و یک زندگی سرشار از آرامش و رشد است بنابراین تمام ما باید با همدلی و همکاری با یکدیگر بتوانیم دین خود را به این شهر و مردمان آن ادا کنیم.

به گزارش دز ان ان، این همایش به همت کانون دانشجویی "توسعه دز" زیر نظر دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول و با حضور مهمانان ویژه و فعالین اقتصادی شهرستان برگزار شد.

برچسب ها: ناصر سراج‌خرمی دانشگاه آزاد دزفول