کد خبر : ۲۲۱۷۳۵ تاریخ خبر: ۱۳۹۵/۰۹/۰۲ ساعت ۰۷:۰۲

گفتگو با مدیرعامل مؤسسه فرهنگی علامه مخبر دزفولی به بهانه دریافت لوح کتابخانه برتر کشور:
اتصال کتابخانه علامه مخبر دزفولی به تالار دیجیتال کتابخانه ملی برای نخستین بار در جنوب غرب کشور/ تشریح فعالیت های مرکز

مدیر موسسه فرهنگی علامه مخبر دزفولی به تشریح فعالیت های کتابخانه مخبر دزفولی پرداخت و از اتصال این مرکز به تالار دیجیتال کتابخانه ملی خبرداد.

 اتصال کتابخانه علامه مخبر دزفولی به تالار دیجیتال کتابخانه ملی برای نخستین بار در جنوب غرب کشور/ تشریح فعالیت های مرکز

رضا مخبر دزفولی به مناسبت انتخاب کتابخانه علامه مخبر دزفولی بعنوان کتابخانه برگزیده کشوری درهفته کتابخوانی سال 95،  به تشریح تاریخچه این مرکز فرهنگی پرداخت و در گفتگو با خبرنگار ما اظهار کرد: کتابخانه علامه مخبر دزفولی در سال 1373 با هدف ترویج مباحث فرهنگی و به ویژه کتابخوانی فعالیت خود را آغاز کرد.

مراجعه ماهانه 1200 نفر
وی بابیان اینکه در این کتابخانه 25 هزار عنوان کتاب و 34 هزار نسخه چاپی وجود دارد، افزود: اعضای فعال کتابخانه مخبر دزفولی بیش از هزار نفر هستند ضمن اینکه آمار ماهیانه مراجعه کنندگان به این مرکز بالغ بر 1200 نفر تخمین زده می شود.

مدیرعامل مؤسسه فرهنگی علامه مخبر دزفولی همچنین به مراجعه بیش از 25 هزار نفر از شمال خوزستان به این کتابخانه در طول سالهای فعالیت خود اشاره کرد و گفت: تلاش ما این است که همواره با داشتن برنامه های مستمر و مدون این آمار را افزایش دهیم.
فعالیت کتابخانه غیردولتی است.

مخبر دزفولی درادامه با تاکید براینکه کتابخانه علامه مخبر دزفولی بصورت غیردولتی درحال فعالیت است و از هیچگونه بودجه دولتی برخوردار نیست، ادامه داد: به منظور افزایش کمیت و کیفیت خدمات و با پیگیری های انجام شده موفق شدیم تا کتابخانه مخبر دزفولی رابه تالار دیجیتال کتابخانه ملی لینک کنیم که این مهم برای نخستین بار در جنوب غرب و هشتمین باردرتمام کشور انجام گرفته است.

تشریح مزایای اتصال تالار دیجیتال
وی درخصوص مزایای اتصال به تالار دیجیتال توضیح داد: افرادی که قصد دارند پژوهش و مطالعاتی در سطح عالی انجام دهند می توانند بدون نیاز به حضور فیزیکی در کتابخانه ملی و صرفا با مراجعه به کتابخانه مخبر دزفولی  از این امتیاز بهره ببرند.

مخبر دزفولی اضافه کرد: تالار دیجیتال مشتمل بر 25 میلیون صفحه کتب و 35 هزار نسخه خطی، 25 هزار پایان نامه، 40 هزار قطعه عکس، 14 هزار کتاب چاپی نفیس به همراه موسیقی، اسلاید، فیلم و مصاحبه است بنابراین مراجعه کنندگان به کتابخانه مخبر دزفولی درصورت نیاز می توانند به تمامی این موارد دسترسی پیدا کنند.

وجود مخزن کتب خطی
وی همچنین به وجود مخزن کتب خطی شامل 200 عنوان کتب خطی و 370 عنوان کتب چاپ سنگی در کتابخانه مخبر دزفولی اشاره و عنوان کرد: با وجود کمبودها و محدودیت ها اما موسسه مخبر دزفولی همواره سعی کرده به رسالت خود مبنی بر ارائه خدمات به جامعه فرهنگی دزفول و شمال خوزستان بدرستی جامه عمل بپوشاند.

برگزاری همایش های علمی و فرهنگی
مدیرعامل مؤسسه فرهنگی علامه مخبر دزفولی با اشاره به وجود معاونت فرهنگی در این مؤسسه، از برگزاری همایش های مذهبی، فرهنگی و علمی متعدد و ماهانه در زمینه های مشاوره خانواده، تربیت فرزند، معیارهای انتخاب همسر در سبک زندگی اسلامی و عناوین اینچنینی بصورت رایگان خبرداد.

همکاری با مرکز فرهنگی عاشورای کشور
مخبر دزفولی اظهار کرد: چندین سال است که طی یک حرکت ارزشمند همکاری وسیعی را با مرکز فرهنگی عاشورا زیر نظر محقق عاشورایی (دکتر سنگری) آغاز کرده ایم بگونه ای که سالهای متمادی است بخشی از مخزن کتابخانه مخبر دزفولی به بیش از 5 هزار نسخه کتب عاشورایی اختصاص یافته که این بخش بعنوان یکی از تخصصی ترین کتابخانه های عاشورایی در کشور درحال خدمت رسانی است.

وی در ادامه صحبت های خود، یادآور شد: از سال گذشته و به منظور ترویج فرهنگ کتابخوانی شعبه دوم کتابخانه علامه مخبر دزفولی با همت یکی از نیکوکاران شهرستان  "محمدرضا رفیعیان" آغاز به کار کرد که این شعبه اکنون با عنوان کتابخانه " زنده یاد حاج عیدی رفیعیان" در خیابان آفرینش نبش کوچه بنفشه و با بهره مندی از دو سالن مطالعه ویژه آقایان و بانوان در حال فعالیت است.

انتخاب بعنوان کتابخانه برگزیده سال 95
مدیرعامل موسسه فرهنگی علامه مخبر دزفولی عنوان کرد: با تلاش ها و برنامه های صورت گرفته کتابخانه علامه مخبر دزفولی در هفته کتاب و کتابخوانی بعنوان کتابخانه برگزیده جمهوری اسلامی ایران در سال 95 انتخاب شد و موفق به دریافت لوح و تندیس ازسوی نهاد کتابخانه کشور و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شد.

مخبر دزفولی با تقدیر از تمام پرسنل مؤسسه علامه مخبر دزفولی، دریافت لوح مذکور را یک موفقیت برای عرصه فرهنگ دزفول برشمرد و آن را به تمامی فرهنگ دوستان شهرستان تقدیم کرد.

وی در پایان بر تداوم فعالیت ها و برنامه های اساسی و مستمر این مرکز فرهنگی تاکید کرد.

برچسب ها: مدیرعامل مؤسسه فرهنگی علامه مخبر دزفولی رضا مخبر دزفولی تالار دیجیتال کتابخانه ملی