کد خبر : ۲۲۲۵۰۴ تاریخ خبر: ۱۳۹۶/۰۵/۲۱ ساعت ۱۳:۱۰

معاون عمران و توسعه امور،شهری و روستائی وزارت کشور اعلام کرد
آغاز فعالیت رسمی شورای شهر پنجم؛ اول شهریور ماه/سرپرست و یا شهردارآینده دزفول کیست؟

معاون عمران و توسعه امور،شهری و روستائی وزارت کشور گفت: منتخبین پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا، در سراسر کشور، اول شهریورماه سالجاری، فعالیت رسمی خود را آغاز می‌کنند.

 آغاز فعالیت رسمی شورای شهر پنجم؛ اول شهریور ماه/سرپرست و یا شهردارآینده دزفول کیست؟

به گزارش شیکه خبری دز(دزان ان)، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، خندان دل با اعلام این خبر گفت: بر اساس بخشنامه شماره 77809 مورخ 19 مرداد ماه وزیر کشور، پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا در سراسر کشور، با دعوت مسئولین واحدهای تقسیمات کشوری مربوطه در اول شهریورماه 1396، به طور همزمان فعالیت خود را آغاز خواهند کرد.
بر همین اساس پایان مرداد جاری حیات شورای چهارم به پایان میرسد و فصلی نو با شورای پنجم آغا خواهد شد.
طبق قانون شورای اسلامی در اولین جلسه رسمی خود به انتخاب هیات رئیسه خواهد پرداخت و همزمان برای شهرداری سرپرست انتخاب کرده تا امورات جاری با مشکل مواجه نشود تا زمانی که شهردارمورد نظر انتخاب شده و تایید گردد.
انتخاب سرپرست شهرداری نیز بسیار مهم و حیاتی است در صورتیکه امکان حضور دکتر کرمی نژاد در شهرداری نباشد بایستی یکی ازکارمندان با تجربه شهرداری بعنوان سرپرست انتخاب شود که قطعا در معاونین و یا مدیران سازمانها انتخاب خواهد شد.
باید توجه داشت سرپرست عین خود شهردار است و بایستی توانایی و اقتدار یک شهردار وهمچنین اطلاعات مالی، اداری، فنی و مدیریت کافی برای هفته ها و شاید ماهها سرپرستی را داشته باشد.
پس می طلبد که گزینه های سرپرستی نیز مانند شهردار در شورا حاضر شده و توانایی خود را به شورا عرضه نمایند.
با توجه به رکود اقتصادی و مشکلات بسیار زیاد شهری همچون دزفول با جمعیت بالا و درآمد بسیار ناچیز و توقعات و مطالبات مردمی بی پایان، انتخاب هر مدیر و شهرداری برای شهرداری دزفول بسیار سخت و پر چالش بنظر می رسد.
هر چند بنظر می رسد شورا ی پنجم به مراتب ازجهاتی بهترازشورای چهارم باشد، لیکن گستردگی کار شهرداری واهمیت فراوان آن و همچنین توجه ویژه مردم به سختی همیشگی کار افزوده است.
در روهای آینده بیشتر در این مورد بحث خواهیم کرد./

برچسب ها: شهرداری دزفول شورای شهر دزفول