کد خبر : ۲۲۱۸۱۱ تاریخ خبر: ۱۳۹۵/۰۹/۱۷ ساعت ۰۵:۵۶

معاون پرورشی آموزش وپرورش دزفول:
طرح پالایش کتابخانه های مدارس دزفول اجرا شد/ کتابهای استرس زا جمع آوری شدند

معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش وپرورش دزفول گفت: طرح پالایش و غربالگري تمامی کتابخانه های موجود در مدارس این شهرستان با موفقیت اجرا شد.

 طرح پالایش کتابخانه های مدارس دزفول اجرا شد/ کتابهای استرس زا جمع آوری شدند

به گزارش خبرنگار شبکه خبری دز(دز ان ان)، علی پور ابراهیم ظهر امروز چهارشنبه در نشست شورای آموزش وپرورش دزفول که در سالن جلسات این مدیریت برگزار شد، اظهار کرد: با بررسی های بعمل آمده متوجه شدیم که در کتابخانه های برخی مدارس شهرستان کتاب هایی وجود داشتند که هیچگونه سنخیتی با سن دانش آموزان نداشتند.

وی وجود اینگونه کتاب هارا در کتابخانه مدارس استرس زا و غیرمفید دانست و افزود: به همین منظور طرح پالایش و غربالگري تمامی کتابخانه های مدارس شهرستان را در دستور کار قرار دادیم.

معاون پرورشی و تربیت بدنی اداره آموزش وپرورش دزفول تصریح کرد: طرح مذکور توسط یک کار گروه متخصص، در تمامی کتابخانه های مدارس شهرستان دزفول اجرا شده است و اکنون کتابهای موجود در قفسه این کتابخانه ها نسبت به سن و سال و درک دانش آموزان مقاطع مختلف کاملا متناسب هستند.

پور ابراهیم همچنین عنوان کرد: دانشگاه علوم پزشکی دزفول سالانه از بوفه ها و تب شرب مدارس بویژه مدارس روستایی بازدید بعمل می آورد درسال تحصیلی جاری نیز تاکنون از آب شرب 50 مدرسه بازدید صورت گرفته و اگر نقص قابل رفعي وجود داشته توسط مدیریت مدرسه و با ابلاغ آموزش وپرورش برطرف شده است.

وی خواستار شد: با توجه به اینکه آب شرب برخی مدارس روستایی دزفول تصفیه شده نیست لازم است بهداشت مرتبا ازاین مدارس بازدید بعمل آورد تا معضلات بهداشتی رخ ندهد ضمن اینکه با توجه به کمبود اعتبارات، دستگاه های اجرایی متولی باید در این زمینه و در بحث بهداشت ياريگر ما باشند.

معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش وپرورش دزفول همچنین در خصوص ساماندهی بوفه مدارس و رعایت بهداشت در مواد غذایی ارائه شده توسط این بوفه ها نیز گفت: با چند شرکت موادغذایی معتبر وارد مذاکره شده ایم و درحال حاضر نیز طرح بهداشت مواد غذایی بوفه هارا به صورت پايلوت در دبیرستان پسرانه شیخ انصاری اجرایی کرده ایم ضمن اینکه آموزش مباحث فرهنگی دراین خصوص را نیز در برخی از مدارس برای دانش آموزان و والدین آنها  آغاز کرده ایم.

برچسب ها: علی پور ابراهیم معاون پرورشی و تربیت بدنی اداره آموزش وپرورش دزفول