کد خبر : ۲۲۲۳۶۱ تاریخ خبر: ۱۳۹۶/۰۲/۲۰ ساعت ۱۹:۵۶

در کمتر از 48 ساعت؛
باند سرقت از اماکن زیارتی دزفول دستگیر و متلاشی شد

جانشین فرمانده انتظامی استان خوزستان: اعضای یک باند سرقت از اماکن زیارتی دزفول با تلاش ماموران نیروی انتظامی شناسایی و دستگیر شدند.

اواسط فروردین ماه امسال بقعه متبرک محمدابن جعفرطیار (ع) که در فاصله پنج کیلومتری شهر دزفول و در روستای بن جعفر واقع شده شبانه مورد سرقت تعدادی سارق قرار گرفت.
سارقان با بریدن قفل های ضریح این مکان مقدس و زیارتی ، 210 میلیون ریال وجوه نذری مردم را به سرقت برده و متواری شدند.
به گزارش پایگاه خبری پلیس سرهنگ سیدمحمد صالحی روز چهارشنبه در تشریح جزئیات این خبر افزود: در پی سرقت 210 میلیون ریال وجه نقد از بقعه متبرک حضرت محمدبن جعفر طیار (ع) دزفول در اوایل امسال با توجه به حساسیت موضوع و تحت تاثیر قرار گرفتن اعتقادات مذهبی مردم و مسئولان پرونده به طور ویژه در دستور کار ماموران پلیس آگاهی دزفول قرار گرفت.
این مقام انتظامی افزود:ماموران پلیس با بررسی سر نخ های بجا مانده یک متهم را در یکی از استان های همجوار شناسایی و پس از اخذ نیابت قضایی در یک عملیات غافلگیرانه در مخفیگاهش دستگیر کردند.
جانشین فرمانده انتظامی استان خوزستان تصریح کرد:متهم دستگیر شده پس از انتقال به مقر پلیس به بزه انتسابی با همدستی 2 نفر دیگر اعتراف کرد.
وی افزود:ماموران پلیس پس از شناسایی محل اختفای همدستان متهم در عملیاتی دیگر آنها را دستگیر کردند.
سرهنگ صالحی افزود:متهمان دستگیر شده تحویل مراجع قضایی شدند.
بقعه محمدابن جعفر طیار(ع) در پنج کیلومتری شهر دزفول از جمله مکان های زیارتی و جاذبه های گردشگری مذهبی استان خوزستان می باشد.

برچسب ها: بقعه متبرک محمدابن جعفرطیار (ع) سیدمحمد صالحی جانشین فرمانده انتظامی استان خوزستان اماکن زیارتی