کد خبر : ۲۲۰۴۵۴ تاریخ خبر: ۱۳۹۵/۰۲/۲۸ ساعت ۰۵:۵۹

رئیس دانشگاه آزاد دزفول:
حجم قابل توجهی نیروی تحصیل کرده و بیکار در دزفول وجود دارد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی دزفول گفت: اگر کسی می خواهد به دز و کارون دست درازی کند و در مسیر آنها تغییر ایجاد کند، ما دانشگاهی ها و مسئولان هستیم که باید در این زمینه هشدار دهیم.

 حجم قابل توجهی نیروی تحصیل کرده و بیکار در دزفول وجود دارد

به گزارش خبرنگار شبکه خبری دز(دز ان ان)، ناصر سراج خرمی ظهر امروز سه شنبه در دومين همایش "دزفول ، چشم انداز توسعه و پیشرفت" که در سالن شهید گودرزی دانشگاه آزاد اسلامی دزفول برگزار شد، اظهار کرد: توسعه یک موضوع بسیار ویژه، تخصصي و حساس است. ما اکنون در شرایطی قرار گرفته ایم که در دزفول حجم قابل توجهی نیروی آماده به کار داریم که برای آنها شغلی وجود ندارد.

وی افزود: از طرف دیگر نیز آب و زمین های حاصلخیز زیادی در شهرستان وجود دارد اما به دلایل مختلف کشاورزان ما سالانه زیان های زیادی می دهند به گونه ای که هزینه کارگران از سود برداشت آنها بیشتر است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی دزفول با بیان اینکه منابع مالی زیادی در بانک های دزفول انباشته شده اما صنعت رشد نایافته ای داریم، تصریح کرد: وقتی تمام این مشکلات را در دزفول جمع می کنیم به یک حدیث بسیار غمگین می رسیم.

سراج خرمی با تاکید بر اینکه در صورت رفتن به سمت توسعه نباید به اکوسیستم آسیب برسانیم، گفت: رودخانه و حیات وحش ما باید کاملا سالم به دست نسل آینده برسد پس در زمان احداث کارخانه در شهرستان مراقب باشیم تا به اکوسیستم ضربه نزنیم و یک کار کاملا کارشناسی انجام دهیم.

وی، عامل اصلی آلاینده ها را استفاده و مراقبت نادرست از تالاب ها و خشک شدن آنها برشمرد و افزود: اکنون اگر کسی می خواهد به آب  کارون و دز دست درازی کند و در مسیر آنها تغییر ایجاد کنند این ما دانشگاهی ها و مسئولان هستیم که باید در این زمینه هشدار دهیم چرا که دز و کارون نزد ما امانت هستند که باید به درستی از آنها نگهداری کنیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول در پایان، برگزاری چنین همایش هایی را زمینه ای برای آغاز گفتگوهای موثر آینده برشمرد و عنوان کرد: سعی کنیم به جای دغدغه های سیاسی و منافع فردی نیازهای انسانی بشر و فرزندان این مرز و بوم را بررسی کنیم تا به نتیجه برسیم.

برچسب ها: رئیس دانشگاه آزاد اسلامی دزفول دانشگاه آزاد دزفول ناصر سراج خرمی