کد خبر : ۲۲۲۵۶۶ تاریخ خبر: ۱۳۹۶/۰۶/۲۶ ساعت ۱۰:۰۳

احیاگر و متولی قمش مومنان دزفول:
تاکنون از قمش مومنان دزفول بیش از 1600 مترمکعب با اعتبار شخصی خاکبرداری شده است + عکس

تاکنون از قمش مومنان دزفول بیش از 1600 مترمکعب خاکبرداری انجام شده است.

 تاکنون از قمش مومنان دزفول بیش از 1600 مترمکعب با اعتبار شخصی خاکبرداری شده است + عکس

به گزارش شبکه خبری دز (دز ان ان) سعید قلیان در گفتگو با خبرنگار ما گفت: قدمت این قمش بیش از 4 قرن میباشد که عملیات خاکبرداری و احیا مجدد قمش مومنان دزفول (سربطاق چوقابفان) را با هزینه شخصی با اعتباری بالغ بر 10 میلیارد ریال از تابستان سال 94 آغاز کردیم.

احیاگر و متولی این قمش ادامه داد: تاکنون موفق شده ایم این پروژه بزرگ را تا قمش آقامیر برسانیم که تا الان بیش از 1600 متر مکعب خاکبرداری انجام شده است.

سعید قلیان افزود: در عملیات خاکبرداری این قمش با مشکلات زیادی همچون چاه های دستشویی ها روبرو شدیم که با همدلی دوستان و پشتکار تیم اجرایی با سختی های فراوان از آنان گذشتیم.

احیاگر و متولی قمش مومنان دزفول ادامه داد: این پروژه با کمترین امکانات و بدون ارگان های دولتی  با وسایلی همچون فرغون ، بیل ، کلنگ و بالابر  از عمق 48 متری زمین انجام شد.

سعید قلیان با انتقاد از ارگان های دولتی گفت: انتظار داشتیم در این پروژه بزرگ ارگان های دولتی به این میراث کهن و گرانبها که پیشینه شهر و کشور ما هستند توجه کنند که متاسفانه طی خاکبرداری هیچگونه کمکی انجام نشد که در نهایت با پیگیری های بنده و آقای احمدی نیا بصورت شخصی این پروژه بزرگ را پیش بردیم.

ورودی این قمش جنب شیدانه امام رضا (ع) واقع در خیابان طالقانی و پشت بقعه سید محمود میباشد که علاقمندان به بازدید میتوانند در دهه اول محرم ، همه روزه به این محل مراجعه نموده و از این میراث گرانبها بازدید کنند.

عکس: رضا کافی فر

برچسب ها: سعید قلیان قمش قمش دزفول قنات قمش چوقابفون