کد خبر : ۲۲۱۹۵۲ تاریخ خبر: ۱۳۹۵/۱۰/۱۶ ساعت ۰۷:۴۸

رئیس مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی دزفول:
انجام پنج عملیات اورژانس در مناطق صعب العبور دزفول

رئیس مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی دزفول گفت:در ۲ ماه اخیر پنج عملیات اورژانس در مناطق صعب العبور دزفول برای کمک به مادران باردار و افراد مصدوم و بیماران اورژانسی انجام شده است.

 انجام پنج عملیات اورژانس در مناطق صعب العبور دزفول

به گزارش شبکه خبری دز (دز ان ان) سیدمحمد محمودی نژاد افزود:بیشتر این ماموریت ها مربوط به نجات جان مادر باردار بود و مابقی آنها نجات فرد مصدوم و دیگر افراد حادثه دیده بوده این درحالی است.
وی تعداد کل ماموریت های اورژانس انجام شده در این مدت در کل شهرستان دزفول را بیش از یک هزار و ۵۰۰ ماموریت عنوان کرد.
محمودی نژاد به نجات جان مادر باردار در روستای مازه پاریاب دزفول در بامداد امروز اشاره کرد و گفت:با تماس تلفنی بهورز خانه بهداشت مازه پاریاب با خدمات جامع سلامت باغچه بان مبنی بر بدحالی مادر باردار ۲۴ ساله موضوع با امداد هوایی مطرح شد ولی به علت بارش برف در مسجدسلیمان و لرستان امکان پرواز با بالگرد فراهم نشد.
وی با اشاره به اینکه مادر باردار هفت ماهه باردار بوده افزود:باتوجه به شرایط نامساعد مادر باردار و شروع دردهای زایمانی تیم پزشکی همراه با پرسنل اورژانس در ساعت ۱۴ دیروز به منطقه اعرام شدند و به دلیل بدی آب وهوا بعد از ۱۳ ساعت پیمایش مسیر در ساعت ۳ بامداد ۱۴ دیماه به منطقه مازه پاریاب رسید.
محمودی نژاد اضافه کرد:متاسفانه مادر باردار زایمان کرده بود و بچه سقط شده بود ولی مادر دچار خونریزی شدیدی شده بود و با مشکل افت نبض و فشار همراه بود که اقدام درمانی در کمترین زمان ممکن توسط تیم پزشکی آغاز شد و مادر نجات یافت.
وی گفت:ساعت ۵ صبح تیم پزشکی به همراه مادر از منطقه مازه پاریاب خارج شده و مادر برای ادامه درمان به بیمارستان دزفول منتقل شد.
روستای مازه پاریاب از توابع بخش شهیون و در ۱۲۰ کیلومتری شهر دزفول واقع شده است.

برچسب ها: رئیس مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی دزفول سیدمحمد محمودی نژاد اورژانس هوایی دزفول مناطق صعب العبور دزفول