کد خبر : ۲۲۲۲۸۲ تاریخ خبر: ۱۳۹۶/۰۱/۱۶ ساعت ۲۰:۰۸

جهانگیری:
بیش از 22 هزار واحد صنعتی کوچک و بزرگ در سال 95 در کشور به بهره برداری رسیدند/ تنها راه برون رفت کشور از چالش ها، عمل به اقتصاد مقاومتی است

معاون اول رئیس جمهور گفت: بیش از 22 هزار واحد صنعتی کوچک و بزرگ در سال 95 در کشور افتتاح شدند و از تسهيلات بانکی بهره مند شدند.

 بیش از 22 هزار واحد صنعتی کوچک و بزرگ در سال 95 در کشور به بهره برداری رسیدند/ تنها راه برون رفت کشور از چالش ها، عمل به اقتصاد مقاومتی است

به گزارش خبرنگار شبکه خبری دز(دز ان ان)، اسحاق جهانگیری عصر امروز چهارشنبه در آئین افتتاح فاز نخست کارخانه فولاد روهینای جنوب در دزفول اظهار کرد: یکی از مهمترين مسائلی که قوای 3 گانه کشور به آن تاکیددارند مسائل  اقتصادی کشوراست که ما در این حوزه با چالش های بزرگی از جمله بیکاری مواجه هستیم.

وی حجم نیروهای جویای کاردرکشور را سالانه بالغ بر یک میلیون و 200 هزار نفر برشمرد و افزود: در حال حاضر پنج میلیون دانشجو در کشور وجود دارد و میانگین فارغ التحصيلان ما سالانه یک میلیون نفر است که تمامی این دانشجویان از ما تقاضای کاردارند ضمن اینکه دانشجو با توجه به زحمات و هزینه ای که برای تحصيل خود صرف کرده قطعا نیازها و خواسته هایش با سایر متقاضيان کارمتفاوت است.

معاون اول رئیس جمهور ، نیروی جوان و تحصیلکرده را یک فرصت بزرگ برای هرکشوری برشمرد و گفت: متاسفانه ما با چالش بیکاری جوانان و تحصیلکردگان کشور مواجه هستيم .

جهانگیری دیگرچالش مهم در حوزه اقتصاد کشور را مسئله رفاه مردم دانست و تصریح کرد: مردم ایران نیازمندزندگی شرافتمندانه ای هستند بنابراین اقتصاد ایران باید بتواند به این چالش ها پاسخ دهد.

وی عنوان کرد: امکان دارد این سوال برای عده ای پیش  آید که بااینهمه چالش  و بیکاری، دولت چه تدابیر و سیاستی درنظر گرفته که باید گفت مهمترین سباستی که دولت اعتقاد دارد می تواند ایران را از چالش های فعلی نجات دهد مسئله اقتصاد مقاومتی است.

جهانگیری ادامه داد: اقتصاد مقاومتی یک موضوع پیچیده و نامفهوم  نیست بلکه مجموعه ای از ازسیاست های اقتصادی است که که همه مسئولان، اقتصاد دانان و متولیان نسبت به تاثیرمثبت آن اتفاق نظر دارند و می تواند کشوررا به نقطه مطلوب برساند.

معاون اول رئیس جمهور درادامه بااشاره به نامگذاری سال 95 به سال اقتصادمقاومتی، اقدام و عمل ، بیان کرد: عملکرداقتصادی  کشور در سال 95 بسیار درخشان بوده به گونه ای که مثلا در بخش کشاورزی دستاوردهای مهمی از جمله تولید گندم به حدی که مازاد 3 میلیون تنی داشته باشیم انجام گرفت.

جهانگیری بابیان اینکه در سال 95 در بخش صنعت نیز طرح های کوچک، متوسط و بزر‌گ بسیار زیادی به بهره برداری رسید، افزود : مقررشده بود تا در سال 95 حدود 7 هزار و 500 واحد تولیدی با کمک دولت و بخش خصوصی به بهره برداری برسند اما خوشبختانه  بیش از 22 هزار واحد صنعتی کوچک و بزرگ در سال 95 در کشور افتتاح شد و از تسهيلات بانکی بهره مند شدند.

وی همچنین تصریح کرد: مطابق بابرنامه ریزی ها تمام 5 هزارو 400 طرح نیمه تمام بیش از 60 درصد پیشرفت فیزیکی نیز در سال گذشته به اتمام و بهره برداری رسيدند که جای خوشحالی دارد.

جهانگیری راه اندازی 12 طرح بزرگ در زمینه پتروشیمی با ظرفیت بالغ بر 9 میلیون تن و اقدامات موثر در زمینه های نفت و گاز به  ویژه میادین نفتی را از جمله افتخارات سال گذشته دولت در کشور برشمرد.

وی با تاکید براینکه در بخش خدماتی نیزاقدامات ارزشمند و زیادی صورت گرفته، یادآورشد: اینکه عده ای درکشورنمی خواهند این اقدامات ارزشمند را ببینند یا می بینند و انکار می کنند این دیگر به انصاف و وجدان آنها مربوط می شود و دولت همچنان به انجام فعالیت های ریز و درشت مشغول است.

برچسب ها: معاون اول رئیس جمهور اسحاق جهانگیری