کد خبر : ۲۲۱۸۰۱ تاریخ خبر: ۱۳۹۵/۰۹/۱۵ ساعت ۰۹:۴۴

مدیر پایگاه مشترک تدوین پرونده نامزدی میراث جهانی دزفول خبرداد:
حضور دانشجویان دانشگاه فرهنگیان تربیت معلم در خانه تيزنو + عکس

مدیر پایگاه مشترک تدوین پرونده نامزدی میراث جهانی دزفول گفت: دفتر یونسکو دزفول امروز دوشنبه میزبان جمعی از دانشجویان دانشگاه فرهنگیان تربیت معلم بود.

 حضور دانشجویان دانشگاه فرهنگیان تربیت معلم در خانه تيزنو + عکس

مسعود  شامدیل در گفتگو با خبرنگار دز ان ان، اظهار کرد :این گروه از دانشجویان با برگزاری کلاس درس خود در خانه تاریخی تیزنو مستقر در دفتر یونسکو دزفول، در واحدی تحت عنوان بومی شناسی به معرفی صنایع دستی و معماری و غذاهای سنتی دزفول پرداختند.

وی افزود: در این جلسه درسی و دانشگاهی دانشجویان با ارائه صنایع دستی دزفول و همچنین پخت غذاهای محلی دزفول به معرفی ظرفیت های دزفول در زمینه های مذکور به دانشجویان غیر بومی و افراد دیگر نمودند.

مدیر پایگاه مشترک تدوین پرونده نامزدی میراث جهانی دزفول و رئیس سازمان نوسازی و بهسازي شهرداری هدف اصلی از برگزاری  این برنامه در خانه تاریخی تیزنو را معرفی ظرفیت معماری و تاریخی شهر آجری دزفول در فضایی واقعی برای درک بیشتر و بهتر دانشجویان برشمرد.

شامدیل تاکید کرد: اینگونه برنامه ها تاثیر بسیار زیادی در معرفی فرهنگ، آداب و رسوم و شناساندن ظرفیت های مختلف دزفول دارد.

وی  با ابزار استقبال فراوان مدیریت پایگاه و کارشناسان يونسکو از انجام چنین برنامه هایی در خانه تیز نو گفت:اجرای نمایشنامه ای از شاهنامه که مربوط به متولد شدن شخصیت سام اسطوره ایرانی بود ازدیگر آیتم های اجرا شده در این برنامه بود.

مدیر پایگاه مشترک تدوین پرونده نامزدی میراث جهانی دزفول و رئیس سازمان نوسازی و بهسازي شهرداری در پایان گفت: ما همواره آماده استقبال از گروه های مختلف برای حضور در خانه ارزشمند و تاریخی تيزنو و معرفی ظرفیت های میراث تاریخی و معنوی دزفول هستیم.

برچسب ها: مسعود شامدیل