کد خبر : ۲۲۱۰۵۲ تاریخ خبر: ۱۳۹۵/۰۵/۰۳

در جلسه شورای فرهنگ عمومی
هشدار امام جمعه دزفول نسبت به وضعیت نامناسب فرهنگی چالکندی، تار خانی و علی کله

در صورتیکه دستگاه های اجرایی و متولی امر نسبت به این مقوله کم توجهی کنند از تریبون نماز جمعه از مردم برای حل این معضل در خواست کمک می شود.

 هشدار امام جمعه دزفول نسبت به وضعیت نامناسب فرهنگی چالکندی، تار خانی و علی کله

امام جمعه و رئیس شورای فرهنگ عمومی دزفول با انتقاد از برخی دستگاه ها که نسبت به مصوبه های این شورا کم توجه اند گفت:مصوبه های شورای فرهنگ عمومی لازم الاجراست.
به گزارش شبکه خبری دز(دز ان ان)، حجت الاسلام سیدمحمدعلی قاضی دزفولی روز شنبه در هشتادو هفتمین نشست شورای فرهنگ عمومی دزفول افزود:مصوبه های شورای فرهنگ عمومی کارشناسی شده و حکم قانون را دارند لذا باید از سوی دستگاه های اجرایی عملیاتی شوند.
رئیس شورای فرهنگ عمومی دزفول افزود:در صورتیکه نیمی از مصوبات این شورا عملیاتی می شد شاهد معضلات فرهنگی در مناطق گردشگری دزفول نبودیم.
وی با انتقاد از حضور نیافتن برخی اعضای شورای فرهنگ عمومی دزفول در نشست های این شورا اظهار کرد:وضعیت فرهنگی بسیار حساس بوده و نیاز به مراقبت دارد چرا که خطر بحران فرهنگی از بیماری های واگیردار نیز خطرناک تر است.
حجت الاسلام قاضی با بیان اینکه متولی امر فرهنگ در جامعه تنها مسئولان فرهنگی نیستند بیان داشت:در زمینه مسائل فرهنگی همه مسئولیت دارند و باید عمل شوند.
وی با بیان اینکه اصل بر اجرای مصوبه بوده و باید برای اجرای آن راهکار پیدا کرد و گفت:وضعیت ناهنجار ساحل رودخانه دز و معضلات پیش آمده در مناطق گردشگری دزفول ناشی از نبود پیوست فرهنگی بوده که باید چاره اندیشی شوند.
رئیس شورای فرهنگ عمومی دزفول اظهار داشت: نباید نسبت به بحران فرهنگی پیش آمده در مناطق گردشگری دزفول از جمله بوستان ساحلی علی کله ، تال خانی و چال کندی بی تفاوت بود بلکه باید با ارائه راهکار عملی و پیوست فرهنگی از معضلات پیش آمده در این مناطق گردشگری جلوگیری کرد.
حجت الاسلام قاضی از نیروی انتظامی خواست با برقراری گشت ساحلی در رودخانه دز حریم رودخانه را کنترل کرده و با افرادی که به هر نحوی مخل امنیت فرهنگی و اخلاقی جامعه اندبرخورد کند.
وی با ابراز نگرانی از بحران فرهنگی پیش آمده در مناطقی از ساحل رودخانه دز از جمله چال کندی و علی کله افزود:در صورتیکه دستگاه های اجرایی و متولی امر نسبت به این مقوله کم توجهی کنند از تریبون نماز جمعه از مردم برای حل این معضل در خواست کمک می شود.
امام جمعه دزفول در ادامه با گرامیداشت پنجم مرداد سالروز اقامه نخستین نماز جمعه بعد از انقلاب اسلامی در کشور ضمن تشریح فعالیت های قرارگاه فرهنگی نماز جمعه دزفول از برخی دستگاه ها به دلیل کم توجهی به این قرارگاه انتقاد کرد و گفت: برخی دستگاه ها نه تنها کمکی به مصلای جمعه و فعالیت قرارگاه فرهنگی نماز جمعه نمی کنند بلکه اعتبار اختصاص یافته به مصلای نماز جمعه را نیز حیف و میل می کنند که جای تاسف دارد.
فرمانده انتظامی دزفول نیز در این نشست با تاکید بر ضرورت ساماندهی قایق ها در رودخانه دز گفت:تردد هرگونه قایق موتوری در رودخانه دز باید با مجوز انجام شود.
سرهنگ علی الهامی افزود:ساماندهی سازه های دست کند در ساحل رودخانه دز ، قایق های موتوری و نیز نظارت و کنترل تورهای گردشگری به عنوان مصوبه شورای فرهنگ عمومی دزفول با هماهنگی سایر دستگاه های ذیربط از سوی نیروی انتظامی پیگیری می شود.

برچسب ها: دزفول امام جمعه دزفول چالکندی شورای فرهنگ عمومی دزفول