کد خبر : ۲۲۱۴۲۰ تاریخ خبر: ۱۳۹۵/۰۷/۰۸ ساعت ۱۷:۵۷

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در دیدار با خانواده شهدای مدافع حرم:
مدافعان حرم تقابل ایران با دشمن را 2 هزار کیلومتر جلوتر برده اند

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) گفت: با تدبیر رهبر و مجاهدت مدافعان حرم، جبهه تقابل با دشمن را 2 هزار کیلومتر جلوتر برده ایم.

 مدافعان حرم تقابل ایران با دشمن را 2 هزار کیلومتر جلوتر برده اند

به گزارش شبکه خبری دز(دز ان ان)، محمد مخبر ظهر امروز پنجشنبه در دیدار با خانواده های 5 شهید مدافع حرم شهرستان دزفول که با حضور مسئولان و خانواده این شهدا درمحل بنیاد شهید دزفول برگزار شد، اظهار کرد: هیچکس به اندازه مقام معظم رهبری متوجه اهمیت شهدای مدافع حرم نیست.

وی افزود: از نظر آدم های ساده اندیش حضور نیروهای مدافع حرم ایرانی در سوریه صرفا به منزله دفاع از سوریه است در حالی که این یک تفکر کاملا اشتباه است چرا که ما با تدبیر رهبر جبهه تقابل با دشمن را 2 هزار کیلومتر جلوتر برده ایم.

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) با بیان اینکه اگر شهدای مدافع حرم نبودند اکنون هیچ اثری از ضریح مقدس حضرت زینب و حضرت  رقیه (س) نبود، گفت: حرکت بزرگی که مدافعان حرم با مجاهدت های خود در سوریه آغاز کردند باعث شد تا دشمن علاوه بر اینکه  در خاک سوریه زمین گیر شود بلکه به هدف خود مبنی بر ایجاد حکومت های داعشي در دو کشور عراق و سوریه نرسد.

مخبر دزفولی ادامه داد: حضور مدافعان حرم ایرانی در سوریه موجب شده تا مملکت ما به دست داعش نيوفتد چرا که اگر این چنین نمی شد اکنون داعش جسارت حمله به خاک ایران و کشتن شمار بسیار بیشتری از هموطنان را پیدا کرده بود.

وی اقتدار و عزت کنونی ملت ایران را مرهون خود شهدای 8 سال دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم دانست و یادآور شد: اکنون ملت ایران به مرحله ای از قدرت رسیده که تمام قدرت های دنیا مجبور به مذاکره با آن شده و هیچ تصميمي در منطقه بدون اجازه ایران گرفته نمی شود.

مخبر درادامه عنوان کرد: در ابتدای جنگ سوریه بسیاری از صاحب نظران بین المللی و داخلی بر این باور بودند که تلاش ها بیهوده است و سوریه در حال نابودی است اما رهبر معظم انقلاب اسلامی تاکید داشتند که این جهاد مدافعان حرم ادامه یابد که اکنون همه متوجه نتایج مثبت این تصمیم هوشمندانه و عالمانه شده اند.

لزوم رفع مشکلات متعدد ایثارگران دزفول
رئیس بنیاد شهید دزفول نیز در این آیین تعداد شهدای جنگ تحمیلی شهرستان دزفول را 2600 نفر برشمرد و اظهار کرد: دزفول 637 شهید زن را نیز تقدیم اسلام و انقلاب کرده است.

محمد سبزواری بابیان اینکه 4 هزار جانباز و 500 آزاده در سطح شهرستان دزفول وجود دارد، افزود: تعداد شهدا و جانبازان موشکی دزفول در دوران دفاع مقدس به ترتیب 730 و 800 نفر است.

وی تعداد جانبازان زن، شیمیایی و اعصاب روان دزفول را نیز به ترتیب 125 ، 350 و 700 نفر برشمرد و گفت: این در حالیست که 20 جانباز قطع نخاع و 150 جانباز قطع عضو نیز در دزفول وجود دارد ضمن اینکه در آن دوران 19 هزار مغازه و منزل مسکونی نیز بوسیله موشک های دشمن بعثی در سطح شهرستان دزفول تخریب و نابود شده اند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان دزفول بااشاره به تعداد زیاد ایثارگران و کمبود اعتبارات و مشکلات متعدد این بنیاد در دزفول خواستار مساعدت ستاد اجرایی فرمان امام و بنیاد برکت برای رفع مشکلات جانبازان و ایثارگران شهرستان شد.

به گزارش دز ان ان، در پایان این مراسم ازسوی مسئولان کشوری، استاني و شهرستانی حاضر در مراسم از خانواده های 5 شهید مدافع حرم شهرستان دزفول با اهدای هدایایی از جمله شال های ارسالی ازسوی رهبر معظم انقلاب اسلامی تقدیر به عمل آمد.

امیرعلی هيودي، سید مجتبی ابوالقاسمی، علیرضا حاجيوندقياسي، محمد زلقي و عادل سعد 5 شهید مدافع حرم شهرستان دزفول بوده اند که در دفاع از حرم حضرت زینب (س) به درجه رفیع شهادت نائل آمده اند.a

برچسب ها: محمد مخبر رئیس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) دیدار با خانواده شهدای مدافع حرم