کد خبر : ۲۲۰۳۹۲ تاریخ خبر: ۱۳۹۵/۰۲/۲۴ ساعت ۰۶:۰۷

رییس کمیسیون فرهنگی شورای شهر دزفول:
موزه تاریخ دزفول بزودی احداث می‌شود

رییس کمیسیون فرهنگی شورای شهر دزفول از احداث و راه‎اندازی موزه تاریخ دزفول خبر داد.

  موزه تاریخ دزفول بزودی احداث می‌شود

به گزارش خبرنگار شبکه خبری دز(دز ان ان) "حسین گلستانباغ" در خصوص احداث و راه اندازی موزه بزرگ دزفول گفت: موضوع  بررسی و پیگیری جهت احداث و راه اندازی موزه بزرگ دزفول ابتدا به پیشنهاد چند نفر از فعالان دانشگاه آزاد ارائه شد که در دستور کار کمیسیون فرهنگی شورای شهر قرار گرفت. در ادامه در یکماه اخیر 2 جلسه مفصل با حضور  فرماندار، شهردار، مسئولان میراث فرهنگی و دانشگاه، زیر نظر و مدیریت کمیسیون فرهنگی شورا برگزار شد. در این جلسه همجنین مقرر شد هیات امنایی برای همین منظور تشکیل شود.
وی ادامه داد: در نهایت این موضوع در جلسه رسمی شورای اسلامی با توضیحات کامل مطرح و به تصویب رسید. همچنین مقرر شد در مورد احداث موزه، کارشناسی دقیقی در ابعاد مختلف پژوهشی، تحقیقاتی و علمی صورت گیرد که این مسؤولیت بعهده دانشگاه آزاد قرار گرفت.
رییس کمیسیون فرهنگی شورای شهر دزفول در خصوص اعضای هیات امناء این موزه گفت: اعضای هیات امناء موزه دزفول عبارتند از شهردار، فرماندار، رییس شورای شهر، رییس کمیسیون فرهنگی شورا، نمایندگان دانشگاه‌های آزاد، پیام نور، جندی شاپور و علوم پزشکی، دزفول شناسی، میراث فرهنگی و آموزش و پرورش هستند. ریاست این هیات هم بعهده شهردار خواهد بود.
گلستانباغ افزود: لازم به یادآوریست که خانه تاریخی سهرابی واقع در خیابان آیت الله قاضی، بعنوان محل احداث و راه اندازی موزه تعیین شده است.

 

برچسب ها: حسین گلستانباغ کمیسیون فرهنگی شورای شهر شورای شهر موزه بزرگ دزفول