کد خبر : ۲۲۲۳۱۴ تاریخ خبر: ۱۳۹۶/۰۱/۳۱ ساعت ۰۱:۴۲

در پی انتشار پیامی از سوی عضو شورای شهر دزفول:
روابط عمومی آبفا ، ضمن تکذیب اظهارات عضو شورای شهر دزفول ، جوابیه ای منتشر کرد

به دنبال اظهارات یکی از اعضای شورای شهر دزفول در فضای مجازی در خصوص لغو مصوبه تبصره ۳ قبوض آب که به توسط شورای شهر دزفول تصویب شد و به موجب آن مبالغی به قبوض اب مشترکین اضافه میشود ، روابط عمومی آبفا دزفول جوابیه ای صادر کرد.

 روابط عمومی آبفا ، ضمن تکذیب اظهارات عضو شورای شهر دزفول ، جوابیه ای منتشر کرد

به گزارش شبکه خبری دز (دز ان ان) به نقل از دزآوان در روزهای گذشته یکی از اعضای شورای شهر دزفول با اظهاراتی در فضای مجازی از لغو قانون تبصره ۳ از قبوض آب توسط شورای شهر خبر داد.

این ادعا در حالیست که تبصره ۳ با رای اعضای شورای شهر دزفول به قبوض آب شهروندان اضافه شده است و اینک کمتر از سه ماه مصوبه خود را لغو میکنند جای تعجب دارد.

متن منتشر شده توسط این عضو شورای شهر دزفول ؛ عین الذکر به شرح زیر میباشد:

دیروز معاون مدیرکل سازمان آبفا استان خوزستان در جلسه رسمی شورای شهر دعوت شده بود
و اظهار گله وشکایت از اعضای شورا داشت که چرا شورای شهر مصوبه خود را درمورد اخذ مبلغی اضافه ازمردم درقبوض آب تحت عنوان تبصره 3 لغو کرده؟؟
برخی ازاعضای شورا از لغو آن دفاع کردیم وپاسخ لازمه را به ایشان دادیم
ازجمله بنده چرا ازآندسته از مردم که قبلا هزینه انشعاب فاضلاب را پرداخت کرده اند بازهم مبلغی دریافت میکنید؟
پاسخ قانع کننده ای نداشت
و گفت که برای اجرای پروژه های آبرسانی وفاضلاب نیاز مبرم به پول داریم...
ازایشان سؤال کردم دولت موظف است اعتبار شما را تأمین کند همانطور که دولتهای قبلی اعتبار داده اند
پاسخ داد که درسته دولت قبلی مرتب به ما اعتبار میداد اما متأسفانه این دولت در این سه چهارسال اخیر هیچ اعتباری به ما نداده!!!!! ولذا ما ناچاریم به واسطه مصوبه شورا ازمردم بگیریم

آیا این جای تأسف نیست؟؟

حسین گلستانباغ - عضو شورای شهر دزفول

____________________________________________________________________________________

روابط عمومی آب و فاضلاب دزفول ضمن تکذیب این اظهارات جوابیه ای صادر کرد.

در این جوابیه آمده است : پیشنهاد مشارکت مالی مردمی موضوع تبصره ۳ ماده واحده “قانون ایجاد تسهیلات برای توسعه طرحهای فاضلاب و بازسازی شبکه های آب شهری ” مصوب ۱۳۷۷/۳/۲۴ مجلس شورای اسلامی است که با تصویب شوراهای شهر مبالغی در قبوض اعلام میشود که قانونا صرف پروژه ها و طرح های آب و فاضلاب میشود.

گروههای معاف از پرداخت سهم تبصره ۳

در ادامه این جوابیه در خصوص گروههای معاف از پرداخت تبصره ۳ توضیحاتی به شرح زیر داده شده است که : کلیه فضاهای مساجد ، حسینیه ها ، موسسات قرآنی دارالقرآن ها ، حوزه های علمیه ، گلزار شهدا ، یادمان شهدا ، بقاع متبرکه و مکانهای مذهبی اقلیتهای دینی مصرح در قانون اساسی از پرداخت مبلغ سهم تبصره ۳ معاف میباشد و همچنین شهرداری ها و سازمانهای تابعه نیز از پرداخت سهم تبصره ۳ معاف میباشد.

این جوابیه در خصوص نحوه هزینه کرد درآمد حاصل از تبصره ۳ تصریح کرده است : طبق دستور وزیر محترم نیرو وجوه حاصله از تبصره ۳ صرفا جهت اجرای طرح ها و پروژه های آب شهر دزفول هزینه شده و دستور داده شده گزارش پیشرفت آنها به طور مستمر به شورای اسلامی شهر و شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور ارائه گردد.

همچنین در این جوابیه میزان وجه تبصره ۳ قبوض آب مشترکین شهر دزفول را جزء مبالغ پایین عنوان کرده است و در ادامه آمده است : از سال ۱۳۷۷ و تصویب این مصوبه استان خوزستان آخرین استان کشور است که مصوبه تبصره ۳ اجرا و شهرستان دزفول هفتمین شهرستان خوزستان است که تبصره ۳ در آن اجرا شده و مبالغ مصوب جز کمترین میزان ( ۱۰۰۰ تا ۷۵۰۰ تومان در یک ماه ) بوده که میزان ۷۵۰۰ تومان مربوط به مشترکین پر مصرف و فقط ده درصد مشترکین پرمصرف ر را شامل میشود و ۶۰ درصد از مشترکین در طبقات مصرف متوسط قرار دارند که سهم تبصره ۳ آنها بین ۳۰۰۰ تا ۵۰۰۰ تومان است که نسبت به هزینه های بالای پروژه های عمرانی درآمد ناچیزی است و تنها صرف رفع مشکلات موضعی شبکه آب و فاضلاب میشود.

اهم عملکرد آب و فاضلاب دزفول و پروژه های انجام شده در سه سال اخیر

در پایان این جوابیه در خصوص اهم عملکرد پروژه های آبرسانی اداره آبفا دزفول در سه سال اخیر خاطرنشان کرده است : طی سه سال گذشته در بخش آبرسانی به شهر دزفول تکمیل و بهره برداری از یک باب مخزن ۳۰ هزار متر مکعبی ، بهره برداری از ۷ حلقه چاه (احداث ، تجهیز و بهره برداری ) ، اجرا و بهره برداری ۱۷.۵ کیلومتر خط انتقال آب بالغ بر ۲۸۰ میلیارد ریال ، اجرای قسمت اعظم شبکه جمع آوری فاضلاب و واگذاری انشعابات فاضلاب از سال ۹۲ تا کنون اهم عملکرد این امور در دولت فعلی میباشد.

 

برچسب ها: عضو شورای شهر دزفول حسین گلستانباغ روابط عمومی آبفا آبفا