کد خبر : ۲۲۲۲۲۴ تاریخ خبر: ۱۳۹۵/۱۲/۲۳ ساعت ۱۳:۲۴

توضیح عیسی زاده درباره یک مطلب
عیسی زاده بر لزوم افزایش سیاه چادرهای عرضه صنايع دستی دزفول در ایام نوروزتاکید کرده! /این حرف می تواند نوعی دهن کجی به مردم شهر دزفول باشد/ از مسئولین انتظار پاسخ داریم!/

معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار دزفول بر لزوم افزایش سیاه چادرهای عرضه صنايع دستی دزفول در ایام نوروز در نقاط مختلف این شهرستان تاکید کرد.

 عیسی زاده بر لزوم افزایش سیاه چادرهای عرضه صنايع دستی دزفول در ایام نوروزتاکید کرده! /این حرف می تواند نوعی دهن کجی به مردم شهر دزفول باشد/ از مسئولین انتظار پاسخ داریم!/

به گزارش خبرنگار شبکه خبری دز(دز ان ان)، امیر عیسی زاده پیش از ظهر امروز دوشنبه در جلسه ستاد نوروزی و خدمات سفر شهرستان دزفول که در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد، اظهار کرد: در نوروز 95 بالغ بر 4.5 میلیون مسافر و گردشگر وارد خوزستان شده اند که از این تعداد، بالغ بر 2 میلیون گردشگر مربوط به دزفول بوده اند که یک امتیاز ارزشمند برای شهرستان محسوب می شود.

وی افزود: به همین دليل در نوروز 96 کارما فشرده تر و سنگين تر خواهدبود چرا که پیش بینی می شود در نوروز 96 جمعيت مسافران در دزفول از آمار سال 95 بیشتر باشد و استانداری نیز با توجه به آمار 95 و ظرفیت های دزفول در بحث خدمات دهی نوروزی دراین شهرستان تاکید بالایی دارد.

معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار دزفول با بیان اینکه بایدبستر مناسبی برای آماده سازی شهردرراستای حضور مسافران ایجادکنیم، گفت: ادارات شهرستان در ایام نوروز اقدام به هیچگونه حفاری نکنند.

عیسی زاده خواستار افزایش چندبرابری سیاه چادرهای صنایع دستی در ایام نوروز در ورودی های دزفول شد و افزود: این سیاه چادرها علاوه بر جذب گردشگر و ايجاد محیط مفرح برای آنها، بازار خوبی برای عرضه محصولات صنایع دستی دزفول و زمینه مناسبی برای حمایت از صنعتگران دزفولی هستند.

وی تصریح کرد : بنابراين تاکید ما این است که اداره میراث فرهنگی با همکاری بخشداران نسبت به افزایش چندبرابری این سیاه چادرها در نقاط مختلف شهرستان اقدامات کند تا صنعتگران بتوانند درآمدخوبی از این راه کسب کنند و انگيزه ای برای آنان باشد.

معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار دزفول همچنین خواستار به کارگیری ظرفيت انجمن های مردم نهاد توسط اداره میراث فرهنگی درراستای خدمات دهی به مسافران نوروزی شد و یادآورشد : در نوروز 95 ناهماهنگی هایی در بحث استقرار مسافران در مدارس شهرهای تابعه دزفول شد که دلیل این امر اکتفای آموزش و پرورش به مدارس صرفا داخل شهر بود.

عیسی زاده ادامه داد : باپیگیری های به عمل آمده با آموزش و پرورش مقررشد تا مدارس شهرهای تابعه دزفول نیز درراستای خدمات دهی به مسافران نوروزی به ویژه در زمان وقوع ناگهانی حوادث طبیعی و با توجه به پیش بینی افزایش تعداد مسافران نوروزی در حالت آماده باش کامل باشند.

وی در پایان بااشاره به نزدیکی به ایام انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا تاکیدکرد: تمامی ادارات شهرستان باید لیست کشیک های نوروزی خود را به فرمانداری ارائه دهند تا در زمینه انجام اقدامات و هماهنگی ها در بحث حیاتی انتخابات مشکلی به وجود نیاید.

پانوشت1:
جناب آقای عیسی زاده ، درست است شما دزفولی نیستید ولی اندکی به فرهنگ و سابقه دزفول احترام بگذارید!
دزفول شهرستانی است که درآن اقوام عرب، بختیاری و لر در آن زندگی می کنند وهر چند اکثریت این اقوام در روستاها و شهرهای اقماری دزفول هستند ولی در شهر دزفول ا کثرادزفولی هستند با فرهنگ غنی خود، زیبنده است که ورودی شهرهای اقماری دزفول از هر قومیت محترمی که غالب است، سیاه چادر و مضیف و.. باشد و از میهمانان پذیرایی شود و فرهنگ خود را به نمایش بگذارند.
جناب معاون سیاسی فرماندار گمان نمی کنم مردم دزفول به شما اجازه بدهند در این شهر بدنبال جابجایی فرهنگی و قومیت گرایی باشید!
 اگر نمی توانید فرهنگ و مردم دزفول را تحمل کنید لطفا به دیار خود عزیمت کنید.
از امام جمعه محترم، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و میراث فرهنگی و دستگاه امنیتی دزفول انتظار می رود پاسخ در خوری به معاون غیر بومی فرماندار بدهند!؟

پی نوشت 2:
 در پی نوشته شدن پا نوشت اول، جناب عیسی زاده با درج مطلبی در گروههای مجازی عنوان کرده که منظور از لفظ عام سیاه چادر بوده و مراد قومیت خاصی نبوده است و در همان جلسه تصحیح نموده اند سیاه چادر یا سفید چادر یا هر عنوان دیگری برای عرضه محصولات سنتی در نظر گرفته شود.
ضمن تشکر از معاون سیاسی فرماندار دوباره هم متذکر می شویم که مقصود از نقد گفته های عیسی زاده از بین بردن حساسیت قومیتی است وگرنه تمام قومیتهای حاضر در دزفول محترم بوده و بدون هیچ مشکلی در کنار یکدیگر زندگی آرامی دارند.

برچسب ها: معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار دزفول امیر عیسی زاده