کد خبر : ۲۲۰۲۱۴ تاریخ خبر: ۱۳۹۵/۰۲/۰۵ ساعت ۰۷:۲۸

معاون توسعه منابع دانشگاه علوم پزشکی دزفول:
رشته تجربی اساسا محدود به پزشکی و دندان پزشکی نیست

معاون توسعه منابع دانشگاه علوم پزشکی دزفول بابیان اینکه در سال ۹۴ ظرفیت اشتغال دزفول در حوزه تغذیه پر نشد گفت: ما اکنون هیچ گونه پرستار مرد فارغ التحصیلی در دزفول برای اشتغال نداریم.

  رشته تجربی اساسا محدود به پزشکی و دندان پزشکی نیست

به گزارش خبرنگار شبکه خبری دز(دز ان ان)، علیرضا خسروپناه ظهر امروز یکشنبه در نخستین نشست شورای آموزش وپرورش شهرستان دزفول اظهار کرد: رشته تجربی اساسا محدود به پزشکی و دندان پزشکی نیست چرا که ما اکنون برای اشتغال در بسیاری از رشته های تجربی در دانشگاه از نیروهای غیربومی استفاده کرده ایم، بنابراین اینکه گفته می شود آمار دانش آموزانی که در دزفول به سمت رشته های نظری گرایش پیدا می کنند باید کاهش یابد، اصلا صحیح نیست.

وی افزود: دزفول به دلیل موقعیت منطقه ای که دارد ممکن است برای فارغ التحصیلان رشته های فنی و حرفه ای آن ظرفیت اشتغال را نداشته باشد پس ما باید ارزیابی کنیم که چه درصدی از فارغ التحصیلان رشته های فنی و حرفه ای می توانند اشتغال موثری پیدا کنند و بعد به دنبال تعیین تکلیف برای گرایش دانش آموزان به سمت رشته های دیگری غیراز تجربی باشیم.

معاون توسعه منابع دانشگاه علوم پزشکی دزفول تصریح کرد: هدف از تحصیل این نیست که یک فرد سواددار شود بلکه هدف اشتغال مستقیم و موثر فرد پس از پایان تحصیلات است.

خسروپناه بابیان اینکه در سال ۹۴ ظرفیت اشتغال دزفول در حوزه تغذیه پر نشد گفت: ما اکنون هیچ گونه پرستار مرد فارغ التحصیلی در دزفول برای اشتغال نداریم پس ابتدا باید دید که فارغ التحصیلان رشته های ریاضی، فنی و حرفه ای و تجربی دزفول چه مدت پس از پایان تحصیلات می توانند مشغول به کار شوند و سپس برای دانش آموزان شهر تصمیم گیری کرد.

وی همچنین عنوان کرد: اکنون در دزفول فارغ التحصیلان ممتاز زیادی در رشته های مهندسی دانشگاه های دولتی داریم که اشتغالی برای آنها ایجاد نشده پس نباید اصراری به گرایش دانش آموزان به این رشته ها داشته باشیم.

معاون توسعه منابع دانشگاه علوم پزشکی دزفول در پایان با بیان اینکه هدف آموزش وپرورش شهرستان نباید پرکردن ظرفیت کلاس ها باشد، گفت: اشتغال مهم است بنابراین در زمینه ایجاد رغبت بین دانش آموزان دزفولی برای تکمیل ظرفیت رشته های تحصیلی مختلف باید کارهای کارشناسی و سنجیده صورت گیرد.

برچسب ها: شورای آموزش وپرورش شهرستان دزفول علیرضا خسروپناه دانشگاه علو پزشکی دزفول