کد خبر : ۲۲۱۱۷۳ تاریخ خبر: ۱۳۹۵/۰۵/۳۰ ساعت ۱۹:۵۹

فرماندار ویژه دزفول:
جاده دزفول - شوشتر به قتلگاه تبدیل شده است

به دلیل کوتاهی برخی دستگاه های اجرایی نسبت به ایمن سازی جاده دزفول - شوشتر به ویژه در محدوده شهر سیاه منصور این جاده به قتلگاه مسافران و مردم تبدیل شده است

 جاده دزفول - شوشتر به قتلگاه تبدیل شده است

معاون استاندار خوزستان و فرماندار ویژه دزفول گفت: به دلیل کوتاهی برخی دستگاه های اجرایی نسبت به ایمن سازی جاده دزفول - شوشتر به ویژه در محدوده شهر سیاه منصور این جاده به قتلگاه مسافران و مردم تبدیل شده است.
حبیب اله آصفی روز شنبه در پنجمین نشست شورای ترافیک شهرستان دزفول با انتقاد از دستگاه های ذیربط در این رابطه افزود:چرا باید اختلاف بین شهرداری و اداره راه و شهرسازی در خصوص عمل به تعهدات به گونه ای باشد که با وجود تخصیص اعتبار ناچیز در شراط بد اقتصادی ، سرمایه ملی هدر رود و جاده سیاه منصور به قتلگاه مردم تبدیل شود.
وی با اشاره به وقوع حوادث خونبار رانندگی در این جاده گفت:باید با بسیج امکانات برای ایمن سازی جاده سیاه منصور و حفظ جان مردم اقدام کرد.
معاون استاندار خوزستان افزود:در صورتیکه شهرداری سیاه منصور به تعهدات خود در خصوص ایمن سازی این جاده کوتاهی کند به مراجع قضایی معرفی می شود .
وی در خصوص جاده روستای بن جعفر دزفول نیز گفت:این جاده کم عرض و باریک است و قرار بود با 20 میلیارد ریال اعتبار چهاربانده شود و تاکنون سه میلیارد ریال برای تعریض آن اختصاص یافته است اما با وجود هزینه کرد این اعتبار، هنگام بارندگی بخشی از جاده بن جعفر به محل انباشت آب باران تبدیل شده و جان مردم را به خطر می اندازد لذا مشاور راه وشهرسازی و شهرداری به عنوان پیمانکار این طرح باید پاسخگو باشند که چرا هنوز به تعهدات خود در این خصوص عمل نکرده اند .
آصفی گفت:قرار بود عرض جاده دزفول - بن جعفر از هفت متر به 11 متر افزایش یابد ولی تاکنون فقط جدون بندی شده است و طرح مورد نظر تعریف نشده است.
فرماندار ویژه شهرستان دزفول با انتقاد از جزیره ای عمل کردن دستگاه های اجرایی از مسئولان ذیربط خواست با حضور در محل اقدام کارشناسی را در این رابطه انجام دهند تا شاهد حوادث رانندگی در جاده روستای بن جعفر نباشیم.
عبدالحسین پوررکنی معاون عمرانی و برنامه ریزی فرمانداری دزفول نیز گفت:در نشست پیشین مقرر شد قبل از سه راهی سیاه منصور 2 سرعتکاه نصب شود که شهرداری سیاه منصور به تعهدات خود عمل نکرده و در این مدت یک تصادف منجر به فوت اتفاق افتاد که در این خصوص شهرداری سیاه منصور و اداره راه وشهرسازی باید پاسخگو باشند .
وی افزود:به گفته هیات امنای مسجد 12 امام شهیدآباد دزفول 2 نفر از نمازگزارن این مسجد هنگام عبور از عرض خیابان در روبروی مسجد تصادف و فوت کرده اند که در این خصوص باید تمهیدات لازم اندیشیده شود.
پوررکنی افزود:تاکنون 14 بار به صورت شفاهی و مکتوب موضوع نصب سرعتکاه قبل از سه راهی به شهرداری سیاه منصور ابلاغ شده ولی هیچ اقدامی در این خصوص صورت نگرفته است .
فرماندار دزفول نیز گفت:در صورتی که در مدت معین اقدامی از سوی شهرداری سیاه منصور برای اجرای مصوبات شورای ترافیک صورت نگیرد تخلف به استانداری خوزستان ابلاغ خواهد شد.
محمدرضا جعفر زاده خادم معاون اداره راه وشهرسازی دزفول نیز گفت:در جاده شوشتر علائم رانندگی و هشدار دهنده جهت جلوگیری از تصادفات نصب شده و در محور دزفول به شوشتر سمت سیاه منصور به روستای کهنک نیز جهت جلوگیری از واژگونی خودروها در حال انجام است ضمن اینکه علائم هشدار دهنده و ایمنی در ورودی روستای مهاجرین نیز توسط اداره راه وشهرسازی نصب شده است.
سرهنگ تورج کرد علیوند رئیس پلیس راهور شهرستان دزفول نیز گفت:از آنجا که ساماندهی ورودی شهرها به شهرداری ها محول شده اداره راه وشهرسازی تعهدی در قبال آنها ندارد و از سویی الحاق صورت گرفته در شورای شهر تصویب نشده لذا شهرداری نیز اجازه فعالیت ندارد و ورودی روستاها نیمه کاره رها شده که حوادث رانندگی را به دنبال داشته است.
ایرج نادبی زاده رئیس شورای شهر دزفول نیز در این نشست گفت:به دلیل بدهی شهرداری دزفول در سال 95 امکان اجرای هیچ طرح جدیدی در این شهر وجود ندارد .
وی افزود:درآمد شهرداری دزفول در حال حاضر فقط کفاف پرداخت حقوق کارکنان ، جمع آوری زباله ، فضای سبز و اجرای طرح های نیمه کاره را دارد لذا برنامه ای برای اجرای طرح های جدید نداریم.
در این نشست در خصوص نصب سرعتکاه در مسیر کمربندی دزفول در جاده خلیج فارس و نصب تابلوهای هشدار دهنده ،ممنوعیت تردد خودروهای سنگین در محدوده شهر و تخصیص پارکینگ برای آنها ،نصب چراغ چشمک زن در جاده بنوت به سیاه منصور که در حال جاده سازی است ،نصب دوربرگردان در جاده اصلی شهر شمس آباد ،نصب علائم رانندگی در مسیر شهرک حمزه و ایجاد محافظ آهنی در جاده شهیون به سردشت همچنین حل مشکل روشنایی خیابان روبروی بوستان دولت تاکید شد.

خوزنیوز

برچسب ها: فرماندار دزفول حبیب الله آصفی سرهنگ تورج کرد علیوند رئیس پلیس راهور شهرستان دزفول ایرج نادبی زاده شورای شهر دزفول پلیس راهور دزفول