کد خبر : ۲۲۲۰۹۴ تاریخ خبر: ۱۳۹۵/۱۱/۲۰ ساعت ۱۲:۲۰

فرماندار دزفول تاکید کرد:
لزوم استفاده از نام مشاهیر دزفول در نامگذاری خیابانها/نقشه اسامی قدیم محلات دزفول ثبت ملی شود

فرماندار دزفول بر لزوم استفاده از نام مشاهیر دزفول در نامگذاری خیابانها و ثبت ملی شدن نقشه اسامی قدیم محلات این شهر تاکید کرد.

 لزوم استفاده از نام مشاهیر دزفول در نامگذاری خیابانها/نقشه اسامی قدیم محلات دزفول ثبت ملی شود

 

به گزارش خبرنگار شبکه خبری دز(دز ان ان)، حبیب اله آصفی صبح امروز چهارشنبه در اولین نشست شورای نامگذاری خیابانها و معابر دزفول در فرمانداری اظهارکرد: وقوع جنگ تحمیلی و به دنبال آن شهادت بسیاری از رزمندگان موجب شده تا امروزه اسامی بسیاری از خیابان های کشور به نام مقدس شهدا مزین شود.

وی افزود: اما نکته ای که دراین بین وجود دارد این است که در بسیاری از نقاط کشور نسبت به نامگذاری خیابان ها به نام افتخارات متعدد ادبی، عرفانی و دینی بی توجه بوده ایم.

فرماندار ویژه دزفول گفت: در دزفول از زمان های گذشته  علما، عارفان، شاعران و بطورکلی مشاهیر بسیار زیادی وجود داشته که افتخار این شهرستان هستند اما جز تعداد اندک، نام آنها برروی خیابان ها و معابر شهر وجود ندارد که بسیار ناراحت کننده است.

آصفی بر نقش تاریخی اسامی که در دزفول نامگذاری می شوند تاکید کرد و افزود:در صورت مشارکت خیرین در بهسازی و زیبا سازی معابر و ساباط ها در دزفول می توان اسامی برخی معابر و ساباط ها را که توسط این افراد خیر بهسازی شده به نام آنان نامگذاری کرد.

جمع آوری نقشه اسامی قدیم خیابانها

فرماندار ویژه دزفول همچنین گفت:قمش های دزفول از جمله میراث ارزشمند و بی نظیر شهرستان دزفول هستند که در نامگذاری  خیابان ها و محلات باید به آنها توجه کرد.

وی با بیان اینکه باید نقشه اسامی قدیم خیابانهای دزفول تهیه و در تمامی ادارات نصب شود، افزود: باید بااین کار یک شناسنامه تاریخی برای دزفول ایجاد شود و میراث فرهنگی نیز نسبت به ثبت ملی این نقشه اقدام کند.

فرماندار ویژه دزفول با تاکید براینکه در نامگذاری خیابان ها باید به تناسبات فرهنگی و تاریخی آن محله ها توجه کرد، افزود: نباید اجازه داد تا گذشته، هویت و تمدن دزفول در پس افراطی گرایی ها فراموش شود.

آصفی با اشاره به اینکه باید کشاورزی، میراث و گردشگری محور ادارات دزفول باشد، عنوان کرد: دزفول در برخورداری از میراث به اندازه یک کشور است اما در برخورداری از اعتبارات میراثی جایگاه بسیار نامناسبی دارد و این موضوع در تمام خوزستان صدق می کند بنابراین میراث فرهنگی کشور باید رویه بی توجهی هایش به میراث فرهنگی خوزستان راتغییر دهد چرا که میراث فرهنگی خوزستان بسیار مظلوم واقع شده است.

برچسب ها: فرماندار دزفول حبیب اله آصفی