کد خبر : ۲۲۱۲۸۱ تاریخ خبر: ۱۳۹۵/۰۶/۱۸ ساعت ۱۴:۲۴

با حضور پرشور مردم و مسئولان
پیکر پنجمین شهید مدافع حرم دزفول تشییع و به خاک سپرده شد

صبح امروز با حضور پرشور مردم، مسئولان و استاندار خوزستان پیکر پنجمین شهید مدافع حرم دزفول تشییع و به خاک سپرده شد.

 پیکر پنجمین شهید مدافع حرم دزفول تشییع و به خاک سپرده شد

به گزارش خبرنگار شبکه خبری دز(دز ان ان)، صبح امروز پنجشنبه آیین تشییع و خاکسپاری پنجمین شهید مدافع حرم دزفول "عادل سعد" با حضور پرشور و گسترده مردم، مسئولان شهری، غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان و آیت الله محسن حیدری عضو مجلس خبرگان رهبری در شهر امام خمینی (ره) دزفول برگزار شد.

آیت الله محسن حیدری در آیین تشییع این شهید اظهار کرد: شهدای مدافع حرم لبیک در دفاع از اسلام به ندای امام حسین (ع) لبیک گفتند.

وی با اشاره به جایگاه رفیع شهدا افزود: شهدای مدافع حرم از مصادیق بارز حیات شهید هستند که وجود خود را تقدیم راه دوست کردند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه بصیرت و کرامت در معنای شهید نهفته است اظهار کرد: عزت ، آرمان خواهی و ارزش آفرینی از ویژگی های بارز شهداست.

آیت الله حیدری ضمن گرامیداشت یاد آیت الله شیخ طعیمه سعد از علمای بزرگ خوزستان و دزفول که منشا خدمات بزرگی در منطقه بود، عنوان کرد: خاندان بزرگ سعد شهدای بزرگواری را در دامن خود پرورش داده و تربیت کرد که در راه اسلام در هشت سال دفاع مقدس و اکنون در دفاع از حرم اهل بیت(ع) به شهادت رسیدند که مایه افتخار جهان اسلام هستند.

در این آیین ابوقاسم ساعدی نائب رئیس مجلس استان میسان عراق نیز در تجلیل از شهدای مدافع حرم به زبان عربی سخنانی کرد.

اقشار مختلف مردم شهید پرور شهرستان دزفول پس از اقامه نماز بر پیکر مطهر شهید عادل سعد به امامت آیت الله حیدری عضو مجلس خبرگان رهبری ، پیکر مطهر این شهید را تا بارگاه متبرک اسحاق ابراهیم تشییع و در این مکان مقدس به خاک سپردند.

مراسم بزرگداشت این شهید والامقام از ساعت 17 الی 19 امروز پنجشنبه در حسينيه علامه سعد شهر امام با حضور مردم شهید پرور برگزار خواهد شد.

به گزارش دز ان ان، شهید عادل سعد، در عملیات آزادسازی شهرهای شیعه نشین نبل و الزهرا به عنوان فرمانده محور حضور داشته که نهایتا در حلب به آرزوی دیرین خود مبنی بر شهادت در راه حریم اهل بیت(ع) و حرم حضرت زینب(س) دست یافت.

این شهید مدافع حرم یعنی "عادل سعد" برادرزاده مرحوم حجت الاسلام شیخ طعیمه سعد امام جمعه اسبق شهرستان دزفول و چهارمین شهید خاندان سعد است.

پیش از این، امیرعلی هيودي، سید مجتبی ابوالقاسمی، علیرضا حاجيوندقياسي و محمد زلقي چهار شهید مدافع حرم شهرستان دزفول بوده اند که در دفاع از حرم حضرت زینب (س) به درجه رفیع شهادت نائل آمده اند.

برچسب ها: پنجمین شهید مدافع حرم شهید عادل سعد دزفول شهر امام دزفول