کد خبر : ۲۲۰۸۴۱ تاریخ خبر: ۱۳۹۵/۰۴/۰۲ ساعت ۱۵:۳۷


سفره دلتان را پیش هر کسی باز نکنید!

از بیان مسائل خصوصی به ویژه مشکلات زناشویی، نزد همکار، همسایه و ...خودداری کنیم.

 سفره دلتان را پیش هر کسی باز نکنید!

به گزارش شبکه خبری دز(دز ان ان)، بهنوش ملکیان روان شناس در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره اصول درد دل کردن گفت: درد دل کردن با اطرافیان، روش مناسبی برای مشورت کردن در اموری است که شاید با هم فکری دیگران بتوان راه حل مناسبی برای آن پیدا کرد.

وی ادامه داد: نکته مهم اینجاست که با چه افرادی باید درباره مشکلاتمان صحبت کنیم. احتمالا برای بسیاری از ما پیش آمده است که یک مسئله خصوصی را به کسی گفته ایم و از او خواسته ایم به کسی نگوید؛ "بهت میگم به کسی نگی" این خطرناکترین جمله ای است از زبان جاری می شود، مخصوصا اگر یک موضوع خصوصی و خانوادگی را برای کسی باز گو کنیم و از او بخواهیم که راز دار باشد!

این کارشناس افزود: برای درد دل کردن باید، حد و حدودی قائل شویم و سعی کنیم زندگی خصوصی مان را خصوصی نگه داریم. در برخورد با مشکلات باید خویشتن دار باشیم و به محض بروز مسئله ای در خانواده سریعا آن را به اطلاع عموم نرسانیم.

ملکیان تصریح کرد: درست است که ما  قصدمان از بازگو کردن این مسائل صرفاً تخلیه روانی و آرام شدن است اما باید بدانیم ممکن است با همین دوست روزی دچار مشکل شویم و آن وقت همین رازها و مسائل خصوصی که با او در میان گذاشته ایم بر علیه خودمان استفاده شود.

وی در ادامه گفت : تنها  زمانی که رابطه مان با دوستانمان بهم می خورد تازه متوجه می شویم که آنها چقدر از رازهای ما باخبر بوده اند، پس بهتر است در روابطمان جانب احتیاط را رعایت کنیم و هر کسی را محرم اسرار خود فرض نکنیم.

این کارشناس در پایان گفت: به هر حال انسان موجودی اجتماعی است و با افراد زیادی در تعامل است اما برای  درد دل و مشورت کردن بهتر است از اعضای خانواده یا دوستانی که معتمد ما هستند کمک بگیریم و از بیان مسائل خصوصی، به ویژه مسائل زناشویی نزد همسایه، همکار و... خودداری کنیم.

برچسب ها: درد دل بهنوش ملکیان زناشویی