کد خبر : ۲۲۱۶۶۹ تاریخ خبر: ۱۳۹۵/۰۸/۱۹ ساعت ۰۲:۵۱

سیدحبیب حبیب‌پور
هنرمندان حوزه دفاع مقدس زبان خود را تغییر دهند/ شکل و جغرافیای جنگ فرق کرده است

نویسنده و پژوهشگر دفاع مقدس گفت: وظیفه ما بعد از جنگ تحمیلی حضور در جنگ نرم است که تبیین آن بر عهده تحلیلگران دفاع مقدس است. باید بدانیم که جنگ تمام نشده بلکه شکل، جغرافیا و وسعت آن فرق کرده است.

 هنرمندان حوزه دفاع مقدس زبان خود را تغییر دهند/ شکل و جغرافیای جنگ فرق کرده است

ما باید وارد حوزه اندیشه دفاع مقدس و چرایی آن وارد شویم
سید حبیب حبیب‌پور، نویسنده و پژوهشگر دفاع مقدس ضمن بازدید از غرفه خبرگزاری دفاع مقدس در بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها، در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس اظهار داشت: هنرمندان و مسئولان برای حضور در عرصه دفاع مقدس و تولید آثار هنری در این حوزه باید به‌روز باشند. کسی‌که در دهه 60 و 70 شعری سروده یا داستانی نوشته است، ضرورت دارد که زبان خود را تغییر داده و به زبان مخاطب دهه 90 نزدیک شود.
 
این نویسنده و پژوهشگر درباره مشکلات حوزه هنر دفاع مقدس نیز گقت: امروزه وضعیت هنر دفاع مقدس در زمینه ادبیات، سینما و تئاتر چندان مطلوب به نظر نمی‌رسد، همه مسئولیت آن بر عهده هنرمندان هم نیست. سوژه دفاع مقدس فراوان و گسترده است و این فراوانی باعث شده‌ است که هنرمند نتواند حق مطلب را به خوبی ادا کند.

وی گفت: از مشکلات دیگر این حوزه می‌توان به ضعف در پژوهش و نقد آثار دفاع مقدسی اشاره کرد. ما باید وارد حوزه اندیشه دفاع مقدس و چرایی آن شویم. وظیفه ما بعد از جنگ تحمیلی حضور در جنگ نرم است که تبیین آن بر عهده تحلیل‌گران دفاع مقدس است. باید بدانیم که جنگ تمام نشده بلکه شکل، جغرافیا و وسعت آن فرق کرده است.

حبیب‌پور در ادامه به مشکلات تولید محتوا در آثار دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: در بخش نرم‌افزاری آثار دفاع مقدس مشکل چندانی وجود ندارد، مطالب بسیاری برای بازگو کردن که هنوز طرح نشده‌‌اند، موجود است؛ ولی در بخش سخت‌افزاری مشکلات زیادی است که باید حل و فصل شوند.

برچسب ها: سید حبیب حبیب‌پور دفاع مقدس نمایشگاه مطبوعات