کد خبر : ۲۲۱۱۲۸ تاریخ خبر: ۱۳۹۵/۰۵/۱۸ ساعت ۲۳:۳۶

گزارش همایش تجلیل از اصحاب رسانه دزفول
تجلیل از خبرنگاران و عدم حضور مدیران ارشد شهرستان / خبرنگاران در اوج مظلومیت تقدیر شدند

آیین تجلیل از خبرنگاران دزفول در حالی برگزار شد که اکثر مدیران ارشد شهرستان دراین مراسم حضور نداشتند.

 تجلیل از خبرنگاران و عدم حضور مدیران ارشد شهرستان / خبرنگاران در اوج مظلومیت تقدیر شدند

به گزارش خبرنگار شبکه خبری دزفول( دز ان ان) عصر امروز دوشنبه آیین تجلیل از خبرنگاران به مناسبت 17 مرداد در سالن همایش اداره ارشاد دزفول و با حضور اصحاب رسانه برگزار شد.

درابتدای این مراسم نادر سعادتی فرد رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دزفول اظهار کرد: بدون شک تمام تلاش و همت اصحاب رسانه ایجاد فضایی امن در سایه سار اطلاع رسانی و به روز کردن اطلاعات جامعه است.

وی افزود : جامعه ای که از خبرنگار حمایت نکند سکون و بی حرکت خواهد بود چرا که این خبرنگاران هستند که روشن گری را به جامعه هدیه می دهند.

سعادتی فرد یادآور شد: امیدوار هستیم قدم و قلم خبرنگاران همواره در راستای اعتلا و شکوفایی جامعه برداشته شود.

وی از برگزاری 3 برنامه ویژه خبرنگاری در سال 95 توسط این اداره در دزفول خبرداد و گفت: برگزاری دوره مقدماتی آموزش خبرنگاری به مناسبت چهارم خرداد روز مقاومت و پایداری دزفول و برگزاری 3 جلسه برای ایجاد انجمن خبرنگاران دزفول از جمله این برنامه ها هستند.

سعادتی فرد بابیان اینکه تلاش می کنیم تا در سال جاری انجمن ویژه خبرنگاران دزفول را تاسیس کنیم، افزود: برای اولین بار در سطح شهرستان  توانستیم نمایشگاه مطبوعات را در سالن اداره ارشاد برپا کنیم که امیدوار هستیم در روزهای آینده به حمایت اصحاب رسانه و مسئولان بتوانیم این نمایشگاه را پربارترکنيم.

سخت ترین میراث از آن خبرنگاران است
امیر عیسی زاده معاون سیاسی و انتظامی فرمانداری ویژه دزفول نیز در سخنان کوتاهی اظهار کرد: یکی از قشرهای فرهیخته که همواره تاریخ ساز بوده خبرنگاران هستند.

وی با بیان اینکه پیدایش عرصه خبر به دوران انقلاب صنعتی برمی گردد، افزود: اما اگر بخواهیم عمیق تر به این موضوع توجه کنیم باید گفت خبرنگاری ریشه در اعماق تاریخ دارد چه بسا تمام نوشته ها، حماسه ها و تصاویری که توسط پادشاهان و اطرافیان آنها در طول هزاران سال گذشته نوشته شده نوعی اعتراض به فضای جامعه خود و روشنگری بوده است.

معاون سیاسی و انتظامی فرمانداری دزفول گفت: شهید محمود صارمی جان خودرا برای آگاهی رساندن فدا کرد و در بدترین شرایط جنگی حضور پیدا کرد. شهید آوینی نیز در طول 8 سال دفاع مقدس با قلم خود فرهنگ زیبای مقاومت در جبهه های جنگ را به جهانیان نشان داد.

عیسی زاده عنوان کرد: یکی از سخت ترین میراث ها از آن خبرنگاران است چرا که از طرفی باید میراث 10 هزار ساله را به دوش بکشند از طرفی باید به آیات قرآن در خصوص ارزش قلم که به آن سوگند یاد شده توجه ویژه ای داشته باشند چرا که قرآن نه به قلم مادي بلکه به قلم خرد سوگند یاد کرده است

وی خبرنگاران را جامعه بیدار دنیا برشمرد و افزود: خبرنگاران باید حرمت و شأن قلم را حفظ کنند چرا که برای این قلم خون های زیادی ریخته شده و زبان های زیادی بریده شده است.

معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری دزفول یادآور شد: واژه فرهنگ عاشورایی و فرهنگ مقاومت توسط قلم به دستان شجاع کشورمان در سال های گذشته به معنای واقعی خود رسید بنابراین این میراث ارزشمند اکنون به خبرنگاران رسیده که باید در حفظ آن کوشا باشند.

لزوم تعامل خبرنگاران و مسئولان
محمدرضا کرمی نژاد شهردار دزفول نیز در این آیین طی سخنان کوتاهي اظهار کرد: تمام ما مسئولان باید با همت اصحاب رسانه در جهت حفظ و توسعه دزفول تلاش کنیم.

وی با مهم شمردن نقد منصفانه ، افزود: اینکه خبرنگار مشکلات شهر را برای سیاه نمایی  بزرگ جلوه دهد منطقی نیست بلکه بزرگ کردن مشکلات صرفا بايد برای کسب نتایج خوب باشد.

شهردار دزفول با اشاره به مشکلات اقتصادی موجود در شهرداری، گفت: درسال های گذشته ماهانه حدود 200 الی 300 پروانه ساختمانی توسط شهرداری صادر می شد اما در تمام طول سال جاری تنها حدود 80 پروانه ساختمانی در دزفول صادر شده و این امر درآمد شهرداری را بشدت کاهش داده است.

کرمی نژاد عنوان کرد: باید به همراه اصحاب رسانه این مشکلات شهر را مدیریت کنیم و توقعات را پایین بیاوریم.

وی بابیان اینکه خبرنگار باید مشکلات شهر را برای کسب نظرات و خرد جمع، بیان کند، اضافه کرد: خبرنگاران باید همدل و همنوا با مسئولان در پی حل مشکلات شهر باشند چرا که در شرایط کنونی تعامل خبرنگار و مسئول یکی از مهمترین نیازهای شهرستان است.

شهردار دزفول گفت: ما با وجود مشکلات اقتصادی پروژه های بزرگ و کارسازی را برای شهر در نظر گرفته ایم که در حال اجرا هستند چرا که توسعه شهر و شهرستان از اولویت های شهرداری دزفول است.

به گزارش دز ان ان، در پایان این مراسم که تنها تعداد اندکی از مسئولان در آن حضور داشتند از اصحاب رسانه شهرستان دزفول با لوح و هدایایی تقدیر به عمل آمد.

این همایش با همت اداره فرهنگ و ارشاد، شهرداري، فرمانداری و دفتر امام جمعه دزفول برگزار شده بود.

تنها مسئولان حاضر در این مراسم، شهردار دزفول به همراه معاونان، جانشین فرمانده ناحیه مقاومت بسیج، معاون فرماندار، سه تن از اعضای شورای شهر و رئیس اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان بودند.

تنها آیتم این برنامه نیز اجرای موسیقی توسط گروه هنری آستان جانان بود.

منصور شلال نژاد مشاور فرماندار دزفول نیز در غیاب فرماندار به بیان گزارشی در خصوص اشتغال و پروژه های سرمایه گذاری دزفول پرداخت.

متاسفانه در این مراسم خبرنگاران با مظلومیت هرچه تمامتر و بدون هیچ آیتم شاد کننده ای لوح های تقدیر خود را دریافت کردند و مراسم با سردی و بدون هیچ هیجانی پایان یافت.

نبود برخی مدیران ارشد شهرستان بشدت نمایان بود و این امر موجب ناراحتی خبرنگاران حاضر در مراسم شد و نوعی بی احترامی به مقام خبرنگار و زحمت های خود در طول یکسال گذشته برشمردند.

برچسب ها: خبرنگاران روز خبرنگار تجلیل از خبرنگاران 17مرداد