کد خبر : ۲۲۰۰۶۳ تاریخ خبر: ۱۳۹۴/۱۲/۲۲ ساعت ۰۹:۱۴

سوالاتی از نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی
از بودجه عظیم دولت گذشته چقدر نصیب دزفول شده است!؟ (قسمت دوم)

جناب آقای مهتدس پاپِی زاده دقت داشته باشید که ما از غیب یا نجوم، ریاضیات، فیزیک، شیمی، ریاضی و یا پزشکی که تخصص ما و شما نیست صحبت نمی کنیم ؟ ما از بدیهیات و اصول و ظایف اولیه حضرتعالی و موضوعات و گرفتاری و رنجی صحبت می کنیم که تخصص شما و مسئول مستقیم آن در مجلس بوده و هستید...

  از بودجه عظیم دولت گذشته چقدر نصیب دزفول شده است!؟ (قسمت دوم)

جناب آقای مهندس پاپی زاده حتما حضرتعالی از تاخیر در پرداخت بموقع وجه محصول ذرت و چغندرقند کشاورزان و یا تغییر کاربری و تخریب وسیع و گسترده باغات دزفول که سرمایه و منبع درآمد و معیشت و اشتغال مردم را نشانه رفته است، خبر دارید، تدبیر و اقدام عملی جنابعالی بعنوان سخنگو و عضو فعال کمیسیون کشاورزی  مجلس شورای اسلامی( مصاحبه ها و حضور مکرر جنابعالی در رسانه ملی) برای جبران قصورهای انجام شده چه بوده و هست ؟
جناب آقای مهتدس پاپِی زاده دقت داشته باشید که ما از غیب یا نجوم، ریاضیات، فیزیک، شیمی، ریاضی و یا پزشکی که تخصص  ما و شما نیست صحبت نمی کنیم ؟ ما از بدیهیات و اصول و ظایف اولیه حضرتعالی و موضوعات و گرفتاری و رنجی صحبت می کنیم که تخصص شما و مسئول مستقیم آن در مجلس بوده و هستید؟ سخنگو و عضو موثر کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی که به فرمایش حضرت امام ( ره ) باید در راس همه امور باشد.
کدام مرجع، کدام پناه، کدام مسئول بهتر و موثر تر از شما است ؟
شما که علاوه بر مسئولیت قانونی مرتب در همین مناطق و روستاها حضور و رفت و آمد داشته و دارید؟ یادتان بود که چه خدمتی بهتر از این می توانست و میتواند موجب و عامل پیشرفت  و توسعه شهرستان و عمران وآبادانی روستاها و مناطق عشایری گردد ؟
اگر قانون و هر مانعی برای برخورداری مردم و بخش کشاورزی دزفول از این اعتبارات بیکران دولت وجود داشت حضرتعالی از کدام ظرفیت و اختیارات قانونی و جایگاه نماینده مجلس و یا رایزنی با مقامات و نهادهای محلی، استانی، کشوری و حتی اطلاع رسانی به کشاورزان مناطق یادشده برای اعتراض و اصلاح قانون و انجام این مهم استفاده کردید ؟
نماینده و وکیل محترم ، حضرتعالی علاوه بر نمایندگی مردم دزفول مطابق اصول قانون اساسی به طریقی نماینده مردم استان و کل کشور نیز هستید . میدانید از مجموع ۱۲۶۶۱۷۰ هکتار اراضی قابل کشت استان خوزستان حدود ۷۰۰ هزار آبی و بقیه (حدود ۴۰% ) دیم هستند . خارج کردن این همه اراضی دیم که اتفاقا در محرومترین مناطق استان قرار دارند از فهرست طرح توسعه کشاورزی استانی که بیشترین آبهای جاری کشور را در خود جای داده است بنظر توفیقی برای مسئولین نیست  زیرا هم از آبها و نعمت خدادادی استان جهت تامین آب اراضی دیم استفاده نشده و این فرصت را به استانهای بالا دستی داده که دائما دنبال انتقال آب از سرچشمه های رودخانه های خوزسنان باشند و  هم هیچ تغییری درمناطق محروم استان بوجود نیاید! خوب است حضرتعالی سخنگو و عضو کمیسیون کشاورزی مجلس بوده و هستید انتظار بیشتر از این میرود زیرا اگر اینگونه موارد بسیار مهم، تاثیر گذار و در عین حال بسیار ساده توسط شما حل نشود توقع حل سایر مشکلات و معضلات مختلف مردم  چگونه خواهد بود!
جناب آقای مهندس پاپی زاده شما در مجلسی بودید که دولت هر بشکه نفت را بالای صد دلار می فروخت و بگفته کارشناسان و صاحبنظران از قبل این شرایط بیش از ۶۰۰ میلیارد دلار درآمد کسب کرد. حضرتعالی برای منتفع شدن خیل عظیم بیکاران کشور و بخصوص جوانان و بیکاران حوزه انتخابیه خود ( شهرستان دزفول ) کدام  طرح یا پیشنهاد قانونی را در جهت الزام دولت به پرداخت حقوق یا بیمه بیکاری به بیکاران محل خود ارائه نموده اید ؟ تا بجای حیف ومیل برخی افراد خاص، مردم از این منابع و ثروت ملی که فقط در این دوره اتفاق افتاد استفاده نمایند.
نماینده محترم مردم دزفول، لابد میدانید (چون حضورا در دفتر کارتان در دزفول با جنابعالی صحبت کردم ) در حال حاضر پرداخت حقوق و بازنشستگی در کشور بین شاغلین و بازنشستگان و در دستگاههای مختلف بسیار متفاوت و در بعضی موارد به بیش از ۱۰ برابر میرسد که این بی عدالتی منشا اختلاف طبقاتی و مصداق واقعی و عینی تبعیض و نابرابری است. جنابعالی برای رفع این مشکل بزرگ و حل  نابرابری و تبعیض، کدام طرح و پیشنهاد قانونی را در مجلس ارائه نموده اید تا هزاران خانواده آسیب دیده از این وضعیت برای شما و خانواده تان دعا کنند ؟
جناب آقای مهندس پاپی زاده اینها بخش کوچکی از مشکلات هزاران نفری است که به شما اعتمادکرده و رای دادند. تکیه بر فعالیتها و اقدامات عمرانی دولت و یا سرکشی به روستاها و شرکت در مجالس ختم و عزاداری اگر چه رفتاری پسندیده و کاری بسیار مردمی و ستودنی است، اما پیشرفت، رفاه، امنیت، اشتغال، درآمد، شادی و نشاط در اولویت اول و امور معوقه اقشار مختلف جامعه است که صرفا با اصلاح، تصویب قانون، تذکر و نظارت و استفاده از موقعیت و جایگاه نمایندگی مجلس که بر کرسی آن تکیه نموده اید و مسئولیت سنگین وکالت مردم را بعده دارید محقق می شود.
آیا مردم و موکلین شما این کوتاهیها و ضعف ها را دانسته و یا می دانند؟ بنظر میرسد اگر در جریان تبلیغات کاندیداها و بیان دیدگاههای مختلف شفافیت و فرصت طرح اینگونه مسایل و معضلات مردم وجود داشت شاید نتیجه ای بهتر و بار مسئولیت نماینده سنگین تر میشد که این موضوع خود سوال دیگری را به ذهن هر کنشگری القا میکند که باید در شیوه و روش تبلیغات انتخابات مجلس واقعا تجدید نظر شود تا منطق، تفکر و احساس مسئولیت بر فضای انتخابات کشور سایه افکند . ان شالله

ابراهیم عظیمی مقدم




برچسب ها: دزفول نماینده دزفول عباس پاپی زاده ابراهیم عظیمی مقدم