کد خبر : ۲۲۲۲۴۸ تاریخ خبر: ۱۳۹۵/۱۲/۲۹ ساعت ۲۱:۳۱


جاده هاي دزفول مربوط به پنجاه سال قبل است!

 جاده هاي دزفول مربوط به پنجاه سال قبل است!

*مسئولان فعلا فقط آمار می دهند

نشریه پلاک متعلق به انصارحزب الله دزفول در شماره 405 خود نوشت: جلسه مدیریت بحران دزفول روز شنبه 21 اسفندماه در فرمانداری تشکیل جلسه داد و در این جلسه فرمانده پلیس راه شمال خوزستان آماری داد که واقعا جای تأمل و دقت و پی گیری دارد. سرهنگ نوربخش گفت:«امسال متاسفانه استان خوزستان در تصادفات آخرین رتبه را در کشور بدست آورده است و آمار فوتی های ما از این تصادفات در استان نزدیک به ۴۰ درصد در بیمارستان ها است که این رقم بسیار بالایی است.امسال ۱۰۰درصد افزایش تصادفات فوتی در دزفول داشته ایم، جاده چهار راه آوج به سمت شهر میانرود به قتلگاه تبدیل شده است.» چه کسی باید پی گیر این آمارها باشد؟ اصل باید بر این باشد که آمارها نباید فراموش شود و در این جلسات برای آن راهکار داد و نه راهکارهای مسکنی! راهکارهایی که زیرساختها را بازسازی کند. راهکارهای مسکنی فقط مدت مشکل را حل  و یا تسکین می دهد اما هرگز آنرا برطرف نمی کند. اگر تصادفات جاده های دزفول افزایش صددرصدی داشته است مقصر کیست؟!مردم؟! یا جاده هایی که مربوط به 50 سال پیش است؟
جاده هایی که در آن زمان به ندرت 10 ماشین عبور می کرد و نه الان که در هر خانه ای 2 ماشین وجود دارد!آمار افزایش را نشان داده است برای کاهش چه اقداماتی صورت گرفته است؟!
فقط جریمه کردن مشکل را حل می کند؟آنهم که فقط مردم را داغ می کند!چه کسی مسئولان اداره راه خوزستان را جریمه و داغ خواهد کرد؟!رئیس راه شمال خوزستان جاده های بخش مرکزی را برای تردد چند ماشین مجاز می دانند؟! تاریکی جاده از چهارراه آوج تا شهرهای امام و میانرود و شهرکهای اطراف را چه کسی باید پاسخ دهد؟!مسئولان باید بدانند که ارائه این آمار فقط داغ مردم را تازه می کند،داغی که نشان از بی مسئولیتی مسئولان چه شهری و چه استانی و چه کشوری را به خوزستان نشان می دهد! ستادبحران دزفول چه پاسخ و چه راهکاری عملیاتی برای رفع این بحران دارند؟! این یک بحران جدی است که جان مردم در آن حرف اول را می زند! برایش جز حرف چه اقدامی دارند؟!مسئولانی که در هر مجلس سخن از افزایش بالای سرمایه گذاری در دزفول را به میان می کشند بگویند برای جاده سازی چکار کرده اند؟!آیا مسئولان استان این مطلب را درک می کنند که برخی از جاده های فعلی دزفول برای تردد روستاها پیش بینی و ساخته شده اند و الان آن روستاها سالهاست به شهرهایی با جمعیت به استعداد یک شهر تبدیل شده اند! چرا باید تعریض این جاده ها و یا جاده شوشتر اینقدر به کندی انجام شود؟! یقیناً بی احتیاطی ها و سرعت بالا و رعایت نکردن قوانین راهنمایی و رانندگی در تصادفات نقش دارد و کسی منکر آن نیست و یقیناً این موضوع به خود مردم بر می گردد اما آیا مسئولان همه کارها و اقدامات پیشگیرانه را انجام داده اند؟! دنبال مقصر نمی گردیم اما این را باید همه بدانند که حرف زدن تنهاچاره نمی کند به اقدام مسئولان نیاز است سالهاست که داد مردم از جاده ها بلند است اما چه باید کرد که دادشان به گوش آنها که باید برسد نمی رسد! امید که ارائه این آمار توسط رئیس پلیس برخی ها را در استان و مسئولان را تکانی دهد! هرچند که جادارد از تلاشهای شبانه روزی عزیزان پلیس راه تقدیر نماییم.یقینا تعریض جاده ها و تامین و رفع نواقص می تواند کار این عزیزان را نیز کمتر نماید.

* نشریه پلاک شماره 405

برچسب ها: انصار حزب الله دزفول نشريه پلاك