کد خبر : ۲۲۱۶۶۳ تاریخ خبر: ۱۳۹۵/۰۸/۱۷ ساعت ۱۵:۱۸

مدیرعامل بنیاد توسعه و عمران دزفول تاکید کرد:
لزوم ایجاد صنایع غذایی و دارویی در دزفول / منطقه ویژه اقتصادی در دزفول ایجاد شود

مدیرعامل بنیاد توسعه و عمران دز گفت: باید درکنار کشاورزی دزفول، صنایع غذایی و دارویی ایجاد شود تاکالاي کشاورزان بادوام مانده و به توسعه تبدیل شود.

 لزوم ایجاد صنایع غذایی و دارویی در دزفول / منطقه ویژه اقتصادی در دزفول  ایجاد شود

به گزارش خبرنگار شبکه خبری دز(دز ان ان)، مجید هفت تنانيان ظهر امروز دوشنبه در همایش تخصصی " دزفول، منطقه ویژه شمال خوزستان" که در سالن شهید گودرزی دانشگاه آزاد دزفول برگزار شد، اظهار کرد: طی سال های گذشته زمین های کشاورزی دزفول به مناطق مسکونی از جمله فرهنگ شهر، زیباشهر،پیام نور و 86 هکتار تبدیل شده اند که این امرغیرکارشناسی لطمه زیادی به بخش کشاورزی شهرستان وارد کرد.

وی به موضوع قطب کشاورزی بودن دزفول اشاره کرد و افزود: باید توجه داشته باشیم که در صورت پایان عملیات اجرایی طرح 550 هزار هکتاری احیای زمین های کشاورزی در دشت های خوزستان و ايلام قطب کشاورزی بودن از دسترس دزفول خارج خواهد شد.

مدیرعامل بنیاد توسعه و عمران دز ادامه داد: چرا که این طرح در کنار کرخه و کانون و زهره رخ می دهد بنابراین با اجرای آن، گردش مالی کشاورزی دزفول نیز به کرخه منتقل خواهد شد.

هفت تنانيان با تاکید بر لزوم وجود یک تشکیلات برای حفظ نقش محوری و مالی دزفول در بخش کشاورزی، گفت: دزفول باید به منطقه ویژه ای از نظر صنایع غذایی و دارویی در خوزستان تبدیل شود که در این راستا فعالیت‌هایی نیز صورت گرفته که نیازمند تداوم و افزایش هستند.

وی ایجاد منطقه ویژه اقتصادی در دزفول را امری ضروری برشمرد و تصریح کرد: خیلی حرف ها در مورد توسعه گفته می شود در حالی که توسعه باید همه جانبه باشد نه اینکه فقط با زبان  از آن دم زده شود بنابراین باید نگاه جامعی به این امر داشته باشیم.

نقشه برداری از دزفول
هفت تنانيان درادامه تاکید کرد: برای اینکه دزفول وارد چرخه توسعه شود باید بتوانیم تمام اطلاعات این شهرستان را از طریق نقشه برداری هوایی و مطالعات، گزارشات میدانی و زمینی در یک سایت جامع آماده کنیم تا به سرمایه گذاران ارائه شود.

وی با بیان اینکه مسئولان دزفولی باید دولت را برای این نقشه برداری هوایی متقاعد کنند، افزود: ما نیز آمادگی داریم با نهایت توان نقشه زمینی را به صورت کسب اطاعات از تمام افراد و گروه ها و مناطق مختلف شهرستان تهیه کنیم و با تمام جزئیات مربوط به ویژگی ها و پتانسیل های شهرستان در اختیار  سرمایه گذاران قرار دهیم.

مدیرعامل بنیاد توسعه و عمران دز بر لزوم وجود یک کار گروه برای بررسی راه های توسعه و پیشرفت دزفول تاکید کرد و یادآور شد: اگر تمام ما 20 سال تلاش کنیم باز هم عقب افتادگی های دزفول جبران نمی شود چرا که در این شهرستان اقدامات اقتصادی انجام می گیرد اما سود چندانی ندارند.

هفت تنانيان همچنین عنوان کرد: باید در کنار کشاورزی دزفول، صنایع تبدیلی از جمله صنایع غذایی و دارویی ایجاد شود تاکالاي کشاورزان بادوام مانده و به توسعه تبدیل شود بنابراین تمام ما باید با مطالبه گری های به حق و جدی در پی توسعه دزفول و رفع موانع پیشرفت شهرستان به شکل های مختلف باشیم.

به گزارش دز ان ان، ایجاد یک دبیرخانه تخصصی توسط دانشجویان و عوامل برگزاری همایش برای اینکه دزفول به منطقه ویژه اقتصادی شمال خوزستان تبدیل شود از جمله مصوبه این نشست تخصصی بود.

برچسب ها: مجید هفت تنانيان مدیرعامل بنیاد توسعه و عمران دزفول