کد خبر : ۲۲۲۰۸۸ تاریخ خبر: ۱۳۹۵/۱۱/۲۰ ساعت ۱۱:۱۷

معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری دزفول تاکید کرد:
لزوم ایجاد توازن میان نام خیابان های دزفول با هویت فرهنگی این شهر

معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری دزفول بر لزوم ایجاد توازن میان نام های انتخاب شده برای خیابان ها،معابر و محلات دزفول با فرهنگ و هویت تاریخی این شهرتاکید کرد.

 لزوم ایجاد توازن میان نام خیابان های دزفول با هویت فرهنگی این شهر

به گزارش خبرنگار شبکه خبری دز(دز ان ان)، امیر عیسی زاده صبح امروز چهارشنبه در اولین نشست شورای نامگذاری خیابانها و معابر دزفول در فرمانداری اظهارکرد:بر اساس مصوبه شورای نامگذاری وزارت کشور ، شورای نامگذاری شامل یک فرد متخصص زبان و ادبیات فارسی ، کارشناس جغرافیا و چند کارشناس دیگر تشکیل شده و خیابانها ، معابر ، کوچه ها ،جاده های خروجی،کوه ها ،کوهپایه ها ، رودخانه و دیگر مکان ها که فاقد نام هستند نامگذاری شده و در تقسیمات کشوری از این نامگذاری ها استفاده خواهد شد.

وی افزود: نامگذاری ها در کمیته ویژه ای بررسی و تایید خواهند چرا که شورای شهر دزفول در تاریخ 24 آذرماه تعدادی از خیابانهای بدون نام دزفول را مشخص و نام های پیشنهادی را ارائه داده است که در این شورا مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری دزفول درخصوص قوانین وزارت کشور در خصوص نامگذاری خیابانها و معابر شهری توضیح داد: تقویت و همگرایی ملی، حفظ هویت تاریخی و جغرافیایی و استفاده از نام های اصیل ایرانی و‌فارسی و یا نام هایی که مربوط به گویش و لهجه های متعدد درون کشور هستند در نامگذاری خیابان ها مورد تاکید وزارت کشور قرار دارد.

عیسی زاده  عنوان کرد: طبق این مصوبه از انتخاب نام اشخاص و افراد جز در موارد خاص نباید استفاده کرد ضمن اینکه بشدت باید از استفاده اعداد در نامگذاری ها پرهیز کرد.

وی با تاکید برلزوم جمع آوری اسامی قدیم و جدید خیابان ها و محله های دزفول و بررسی آنها، گفت: همه این اسامی ها باید در کمیسیونی که قرار است تشکیل شود مطرح شوند تا نام ها و اسامی خیابان ها، معابر و‌ محلات دزفول  با فرهنگ و‌جایگاه تمدنی این شهر به توازن دست یابند.

به گزارش دز ان ان، در این نشست مقرر شد کمیته ای ازسوی فرمانداری تشکیل شود و مکان هایی که تاکنون بدون نام بوده و نام جدیدی برای آنها انتخاب شده در این کمیته به صورت دقیق تر بررسی و از اسامی قدیمی آن محلات استفاده شود تا هویت تاریخی مکان های دزفول حفظ شود.

برچسب ها: امیر عیسی زاده معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری دزفول