کد خبر : ۲۲۲۱۵۸ تاریخ خبر: ۱۳۹۵/۱۲/۰۵ ساعت ۱۲:۵۷

علی اکبرولایتی:
جندی شاپورقوی ترین پایگاه علمی جهان در قبل و بعد از اسلام بوده است

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت بابیان اینکه نمی توان منکر جندی شاپورشد، گفت: جندی شاپورقوی ترین پایگاهی است که درقبل از اسلام علوم را دریکجا جمع کرده بود.

 جندی شاپورقوی ترین پایگاه علمی جهان در قبل و بعد از اسلام بوده است

به گزارش خبرنگار شبکه خبری دز(دز ان ان)، علی اکبرولایتی شامگاه چهارشنبه در اختتاميه کنگره بین المللی جندی شاپور اظهار کرد: ماجرای جندی شاپورقصه پرغصه ای است که ازسالهاپیش موضوع آن درشاخه طب سنتی و اسلامی فرهنگستان علوم پزشکی مطرح شده است.

وی بااشاره به بی مهری هایی که درراستای کتمان جندی شاپورمطرح می شود، افزود: همین امرموجب شد تا غیرت ما درخصوص جندی شاپور زیادشود و شروع به تحقیق دراین زمینه کنيم که خوشبختانه با مطالب و مقالات زیادی دراین زمینه مواجه شدیم.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام عنوان کرد: فهرست بلندبالایی از کتابهای تاریخی که درمورد جندی شاپور به صورت خلاصه  و تفصيل نوشته اند را جمع آوری کرده ایم که از جمله این کتابها می توان به کتاب های تاریخ طبری، تاریخ یعقوبی ، تاریخ الحکمای غفتی ، الفهرست و صورت العرض اشاره کرد.

ولایتی بابیان اینکه باوجود این اسناد تاریخی نمی توان منکر جندی شاپورشد، گفت: جندی شاپورقوی ترین پایگاهی است که درقبل از اسلام علوم را دریکجا جمع کرده بود.
وی  بابیان اینکه جندی شاپورجامع ترین جابرای تعلیم علم بويژه شاخه های متعددپزشکی بوده، افزود: درجندی شاپوردانشمندان بسیارزیادی ازسراسرجهان جمع شده بودند که علوم مختلف را پایه گذاری  کردند.

ولایتی بابیان داستان های متعددی درمورد حقانيت وجود جندی شاپوردرطول تاریخ از جمله نام بردن از جندی شاپور در شاهنامه فردوسی، عنوان کرد: جندی شاپور در سال 271 ساخته شده و در آن بیمارستان و دانشگاه بناشده و این مرکز تاقرن هفتم ادامه داشته است که باید گفت هیچ مرکز علمی درجهان وجود ندارد که به اندازه جندی شاپور تداوم، مقبولیت و عظمت داشته باشد.

مشاوررهبری درامور بین الملل درپایان با اشاره به وجود تمدن های علمی فراوان درايران از قبل تابعد از اسلام گفت: ایرانیان همواره منشا فرهنگ و تمدن بوده اند و باید تلاش شود تااین روند افتخار آمیزتداوم داشته باشد.

برچسب ها: مشاوررهبری درامور بین الملل علی اکبرولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام