کد خبر : ۲۲۲۰۵۲ تاریخ خبر: ۱۳۹۵/۱۱/۱۰ ساعت ۱۴:۴۳

هشدار فرماندار دزفول به سیاسی کاری های انجمن های مردم نهاد؛
برخی انجمن های مردم نهاد دزفول صرفا درزمان انتخابات فعال می شوند/ کمک ۲۵ میلیارد ریالی خیرین حوزه امنیت شهرستان

فرماندار دزفول گفت: انجمن های مردم نهاد دزفول باید از سیاسی کاری ، درآمدزایی و قومیت گرایی پرهیز کنند در حالی که برخی از آنها صرفا درزمان انتخابات فعال می شوند.

 برخی انجمن های مردم نهاد دزفول صرفا درزمان انتخابات فعال می شوند/ کمک ۲۵ میلیارد ریالی خیرین حوزه امنیت شهرستان

به گزارش خبرنگار شبکه خبری دز(دز ان ان)، حبیب اله آصفی پیش از ظهر امروز یکشنبه در نشست هئیت نظارت بر انجمن های مردم نهاد دزفول که در سالن جلسات فرمانداری برگزارشد، اظهار کرد: ورود بدون حساب و کتاب برخی انجمن ها و مؤسسات موجب تداخل در کار دستگاه های اجرایی مربوطه و تعارض در وظایف می شود که این رویه درست نیست.

وی افزود: متاسفانه برخی انجمن ها و مؤسسات مردم نهاد صرفا به کار اقتصادی روی آورده اند درحالی که جرم است و باید حتما هماهنگی بین نهادهای مربوطه شکل بگیرد.

فرماندار دزفول اخذ ورودی جلسات از اعضا توسط برخی انجمن هارا تخلف برشمرد و گفت: طبق قانون فعالیت انجمن های مردم نهاد باید غیرسیاسی، غیردولتی و غیرمالی باشد اما در دزفول شاهدیم که برخی ازاین نهادها خلاف قانون عمل می کنند.

آصفی هشدار داد: برخی ازاین انجمن های مردم نهاد نیز دقیقا در ایام انتخابات مختلف فعال می شوند و به جمع آوری رای برای کاندیدهای خاص می پردازند که ماهیت یک مؤسسه خیریه و یا مردمی را زیرسوال می برد که این اقدامات نه تنها برای منافع شهرستان اثربخشی ندارد زمینه ساز شکل گیری بحران است.

وی با تاکید براینکه نهادهای مردمی باید ازسیاسی کاری و درآمدزایی فاصله بگیرند، گفت: درشهری همانند دزفول که که سابقه نهادهای مدنی آن به قرن ها پیش بر می گردد فعالیت کنونی انجمن هایش باید درچارچوب انسانیت و مدیریت پیش برود.

انجمن ها از مسائل قومیتی دوری کنند

فرماندار دزفول اضافه کرد: فعالیت انجمن های مردم نهادباید به منظور جلوگیری از بحران و جلوگیری از ورود لطمه و آسیب به شهرستان باشد درحالی که موارد مذکور موجب بروز بحران هایی می شوند که رفع آنها به سادگی نیست.

آصفی با تاکید براینکه انجمن های مردم نهاد نباید به موضوعات قومیتی  بپردازند، عنوان کرد: سازمان های تخصصی وظیفه دارند و حقشان است که قبل از اخذ مجوز اساسنامه و شرایط این نهادهارا بسنجند و نظر بدهند.

وی بابیان اینکه دزفول در حوزه خیرین ظرفیت عظیمی در کشور محسوب می شود، افزود: خیرین حوزه امنیت دزفول به تنهایی ۲۵ میلیارد ریال برای تامین تجهیزات امنیتی به شهرستان کمک کرده اند که درسطح کشور کم نظیر است ضمن اینکه فعالیت خیرین حوزه سلامت، ورزش و آموزش وپرورش دزفول نیز در تمام کشور بی نظیر و ارزشمند بوده است.

آصفی بااشاره به وجود خیرین شاخص دزفولی در صدسال گذشته دراین شهرستان، گفت: تمام انجمن های مردم نهاد و مؤسسات خیریه دزفول باید شناسنامه دار شوند که البته پیش قدمی برخی ازاین انجمن ها برای قانونمند کردن فعالیت های خود جای تقدیر دارد و ما نیز باید ازاین فرصت ها استفاده بهینه کنیم و نهایت همکاری و درعین حال نظارت را بر آنها داشته باشیم.

برچسب ها: فرماندار دزفول حبیب اله آصفی