کد خبر : ۲۲۱۷۰۱ تاریخ خبر: ۱۳۹۵/۰۸/۲۷ ساعت ۰۲:۰۱

کورش نادری
انتخابات شورای شهر و ترامپ!

 انتخابات شورای شهر و ترامپ!

ترامپ مظهر رفتار پوپولیستی و عوام فریبانه بود .
این میلیاردر آمریکایی که خود زاییده فرهنگ ، اقتصاد و سیاست جامعه آمریکا میباشد، با مطرح نمودن آسیب ها و چالشهای جدی جامعه آمریکا و بدون ارائه راهکار مناسب و موثر موفق شد بسیاری از مردم ناراضی از وضعیت موجود را علی رغم همه مشکلات و معضلات و اشکال و ایراداتی که شخصا داشت با خود همراه نماید !

 نتیجه انتخابات بیش از آنکه تصدیق و تایید ترامپ و عقاید و راهکارهای او باشد ، رائ منفی مردم به وضعیت موجود آمریکا بود !

این قبیل تبلیغات که با تخریب طرف مقابل و تمام ساختارهای سیاسی و اجتماعی موجود جامعه میباشد ، امروزه در تمام دنیا و منجمله در کشور ، استان ، شهر و منطقه ما نیز طرفداران بسیار جدی دارد !

 افرادی که از این شیوه ها و روشها استفاده میکنند ، عموما افرادی بدون سابقه روشن در مدیریت و امور اجرایی میباشند و این افرادچون ویژیگی و برجستگی قابل ارائه ای ندارند ، سعی میکنند با عوامفریبی و تخریب دیگران برای خود جایگاهی بسازند !

متاسفانه عده ای از دوستان و بزرگوارانی که قصد حضور در انتخابات شوراها در سال آینده را دارند ، با اتخاذ چنین شیوه های و زیر سوال بردن تمام ارکان اجتماعی و کار و تلاشهای انجام شده ، سعی میکنند کارهای انجام نشده وآسیب های موجود را با بزگنمایی به رخ بکشند و با تخریب مسئولین و مدیران فعلی و گذشته برای خود وجهه و اعتباری ایجاد نمایند !!!

 اینان با چشم پوشی از تلاش ها و کارهای انجام شده و بزرگ نشان دادن چالشها و مشکلات موجود و بیان بسیاری از حقایق و کمبودهای که اکثریت جامعه نیز از آن مطلع هستند سعی در شناساندن خود به جامعه دارند !!!

این حرفها نه تائید عملکرد همه مسئولین و کارکرد آنان است و نه چشم پوشی از عیوب و اشکالات موجود میباشد !

حرف من این است حتی در زمانی که عملکرد کلی شورای شهر و شهرداری را قابل قبول نمیدانیم و انتظار عملکرد بهتری از آنان داشته باشیم ، نبایستی باز هم تمام عملکرد و کارهای انجام شده را منفی تلقی کنیم و بایستی بپذیریم که در این مدت کارها و زحمات قابل قبولی نیز انجام شده است ، هرچند که برایند کلی مجموعه کارها را قابل قبول ندانیم .

این افراد بایستی بدانند با گفتار ، رفتار و کرداری شبیه به ترامپ ، دارند باد میکارند و فردا قطعا بایستی طوفان درو کنند !!!

اولا این قبیل گفتمانها باعث پاشیدن بذر ناامیدی در بین آحاد مردم خواهد شد .

 دوما مردم را نسبت به همه مدیران و مسئولین بدگمان میکنند .

سوما باعث بی رقبتی مردم برای حضور در انتخابات و تعیین سرنوشت جامعه  میشود .

چهارما در ادوار بعد مردم با الگو برداری، همین رفتارها و قضاوت را با کسانی که احتمالا با این روشها پیروز انتخابات میشوند ، خواهند داشت !

بایستی من و تو حتی با دشمنان خود هم رعایت اصول اخلاقی را بکنیم ، انتخابات که جای خود را دارد !

در انتخابات حق داریم نقدهای سازنده ، همراه با ارائه راهکارهای موثر برای حل مشکلات شهری به مردم ارائه دهیم و با تبلیغات موثر و سازنده توانایی ها و شایستگی های خود را به جامعه نشان دهیم .

*هدف وسیله را توجیه نمیکند !*
نبایستی با بد اخلاقی ، رفتارهای نامناسب و از هر راه غیراخلاقی دیگر، سعی در تخریب عملکرد و بدتر از آن شخصیت رقیب با روشهای ناجوانمردانه ، برای کسب موفقیت شخصی داشته باشیم !

یادمان باشد از هر دستی که بدهیم ، از همان دست پس خواهیم گرفت !!!

کورش نادری
26 آبان 1395

برچسب ها: شورای شهر ترامپ کورش نادری