کد خبر : ۲۲۲۴۹۲ تاریخ خبر: ۱۳۹۶/۰۵/۰۶ ساعت ۱۱:۱۶


شوراي چهارم و فرصت هايي كه هدر رفت

علیرضا زمانی راد عضو شورای سوم شهر دزفول و از فعالان دزفول در یادداشتی تحت عنوان فرصت هایی که از دست رفت نسبت به عملکرد شورای چهارم شهر دزفول و عدم همراهی با شهردار کرمی نژاد انتقاد کرد.

▪علیرضا زمانی راد نوشت :

چهارمین دوره شورا در دزفول می توانست درخشان ترین قطعه تاریخ شوراها باشد که متاسفانه نشد!!

عملکرد نسبتا خوب شورای سوم و شهردار منتخبش چنان رضایتمندی عمومی ایجاد نموده بود که از قبل آن جوانترین و گمنامترین افراد منتسب به شهردار با آرائی بالا و باور نکردنی توسط مردم‌ و به پاس قدردانی !! راهی شورای چهارم شدند.

شورای سوم با علم به ضعف های اساسی و اصولی شهردار منتخب خود، هیچگاه پشت او را خالی نکرد.بلکه با برگزاری نشستهای صمیمانه، انجام ماموریت های مشترک اداری با همراهی شورا و شهردار، برگزاری جلسات تذکر محرمانه و خصوصی، شرکت درکارگروه های تخصصی شهرداری و آشنائی با معضلات و مشکلات اساسی شهرداری و کمک به تسهیل امور و برداشتن موانع از پیش پای شهردار ، رایزنی و پیوند دادن شهردار با مدیران علاقمند دزفولی در تهران، و . .. تلاش نمودند تا شهردار، بدون دغدغه به خدمتگزاری بپردازد.

صرف نظر از اینکه خواسته یا ناخواسته تمام موفقیت های شورای سوم و پرسنل خدوم شهرداری به حساب شهردار مصادره گردید ولی عمران و موفقیت نسبی و رضایتمندی مردم تامین گردید. و این دستاورد کوچکی نیست ولو حق اعضای شورا و شهرداری ادا نشد.

با آغاز به کار شورای چهارم، امید می رفت تا با پیمانی جدید راه نیمه تمام ادامه یابد و ما نیز ضمن بیان نقاط ضعف و قوت شهردار منتخب خود، توصیه موکد به حفظ آن با رعایت تدابیر و ملاحظاتی نمودیم ولی شورای چهارم با انتخاب یک مدیر اجرایی کشوری تلاش نمودند تا به سرعت عمران و توسعه دزفول بیفزایند.

شورای چهارم با انتخاب یک مدیر اجرایی کشوری تلاش نمودند تا به سرعت عمران و توسعه دزفول بیفزایند.

مدیری توانمند که بیش از سی سال، مبسوط الید در رده های شهری، استانی و ملی کارنامه موفقی از خود به یادگار گذاشته بود در چمبره شورایی غیر همسو و نا هماهنگ گرفتار آمد.

رکود وحشتناک ملی، قطع بودجه های دولتی و شورای سیزده نفره ای که تا پایان دوره خود نتوانستند بر روی منافع شهر اجماع نمایند، نتوانست شهردار دوره چهارم را از انجام و تکمیل پروژه های اساسی و بنیادی بازدارد.

سوالات مکرر، استیضاح هاي پی درپی و پرونده سازی در سازمان بازرسی تابلو زشتی است که ما ناظران بیرونی هر روز ملاحظه می کنیم.

بی شک چنانچه شورای چهارم یک دهم شورای سوم از شهردار منتخب خود حمایت می کردند ، دوره چهارم درخشان ترین قطعه تاریخ شوراها در دزفول بود .

دریغ و افسوس بر عمری که گذشت و فرصتهایی که از دست رفت .

برچسب ها: شوراي شهر دزفول شوراي چهارم عليرضا زماني راد