کد خبر : ۲۲۲۳۱۷ تاریخ خبر: ۱۳۹۶/۰۱/۳۱

مدیر امور آب شمال غرب خوزستان:
پلمب 30 حلقه چاه آب کشاورزی در دزفول و اندیمشک

مدیر امور آب شمال غرب خوزستان گفت: سال قبل 23 حلقه چاه آب غیرمجاز کشاورزی در دزفول و هفت حلقه نیز در اندیمشک پلمب شدند.

 پلمب 30 حلقه چاه آب کشاورزی در دزفول و اندیمشک

به گزارش شبکه خبری دز (دز ان ان) سید محمد سجادیان روز چهارشنبه در چهارمین نشست شورای حفاظت منابع آب شهرستان دزفول در سالن جلسات فرمانداری افزود:برداشت بی رویه آب از جمله معضلات موجود کشور می باشد بطوری که در استانهای فارس، همدان خراسان و برخی استان های دیگر وضعیت برداشت بی رویه آب بحرانی شده است.
وی وضعیت برداشت آب در شمالغرب خوزستان را نیمه مطلوب دانست و گفت:بر هم خوردن تخلخل اولیه رسوبات آبرفتی و نشست زمین ،کم شدن دبی آب و خشک شدن رودخانه ها ،از بین رفتن پوشش گیاهی از جمله عواقب و اثرات منفی برداشت بی رویه آب از آبهای زیرزمینی می باشد .
سجادی گفت:با پیگیری های انجام شده 30 حلقه چاه آب غیرمجاز کشاورزی در دزفول و اندیمشک پلمب شدند که در تلاش هستیم سایر چاه های غیرمجاز را نیز پلمب کنیم .
سجادیان تعداد چاه های خشکسالی دزفول را 406 حلقه عنوان کرد و گفت:علاوه بر این 640 چاه بهره برداری مجاز در دزفول وجود دارد ضمن اینکه 90 حلقه چاه غیرمجاز در دزفول وجود دارد که اغلب آنها نیمه عمیق بوده و در باغات حفر شده اند.
وی اضافه کرد:امسال گشت آبی در دزفول اجرا می شود و در صدد هستیم با همکاری قضایی و نیروی انتظامی از تصرفات عدوانی به حریم و بستر رودخانه دز جلوگیری کنیم .

ایرنا

برچسب ها: سید محمد سجادیان مدیر امور آب شمال غرب خوزستان نشست شورای حفاظت منابع آب شهرستان دزفول چاه آب پلمپ چاه آب