کد خبر : ۲۲۰۸۱۷ تاریخ خبر: ۱۳۹۵/۰۳/۳۱ ساعت ۱۴:۳۷

رئیس عمران و برنامه ریزی فرمانداری ویژه دزفول عنوان کرد:
لزوم استفاده از نیروهای بومی در هنگام وقوع حوادث

مدیر عمران و برنامه ریزی فرمانداری دزفول گفت در هنگام وقوع حوادث در سطح شهرستان باید از نیروهای بومی استفاده کنیم چرا که انتقال نیروهای غیربومی زمان بر و سخت است.

 لزوم استفاده از نیروهای بومی در هنگام وقوع حوادث

به گزارش شبکه خبری دز(دز ان ان)، "فریدون روغنی زادگان" پیش از ظهر امروز دوشنبه در نشست اطفای حریق شهرستان دزفول که با حضور مسئولان مربوطه در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد، اظهار کرد: به دنبال راهکار های عملی در جهت حل مشکلات اطفا حریق در جنگل ها و بیشه های بخش سردشت و شهيون و حتی مرکزی دزفول هستیم.

وي افزود: عدم ارتباط تلفن همراه و ارتباط ماهواره ای یکی  از دغدغه های مهم این بخش های محروم است به طوري که در آتش سوزی دیروز پس از 20 بار تماس موفق به برقراری ارتباط با مسؤولان حاضر در محل شدیم که این امر بطور خودکار در اداره امور و مهار حوادث موثر و آن را مشکل ساز می کند.
مدیر عمران و برنامه ریزی فرمانداري ویژه دزفول گفت: روز گذشته در پی وقوع آتش سوزی در بخش سردشت دزفول،  مدیریت بحران خوزستان اعلام کرد که هیچگونه تجهیزاتی در راستای امداد رسانی به این حادثه ندارند که جای تعجب و پیگیری دارد.
روغنی زادگان تصریح کرد: در هنگام وقوع حوادث اینچنینی باید از نیروهای بومی استفاده کنیم چرا که انتقال نیروهای غیربومی زمان بر و سخت است.
وی گفت: نیروهای انتظامی، سپاهی و دیگر دستگاه های اجرایی شهرستان  باید تجهیزات و ماشین آلات خود را به همراه نیروی انسانی هنگام این حوادث در اختیار ستاد بحران قرار دهند هرچند خوشبختانه در آتش سوزی دیروز بیشترین همکاری صورت گرفت.

وی همچنین افزود:باید تدابیر ویژه ای برای صعب العبور بودن منطقه و مسیر برای دسترسی سریع به محل چنین حوادثی در بخش های کوهستانی و صعب العبور سردشت و شهيون شد.

برچسب ها: فریدون روغنی زادگان اطفای حریق دزفول فرمانداري ویژه دزفول