کد خبر : ۲۲۰۶۷۵ تاریخ خبر: ۱۳۹۵/۰۳/۱۷ ساعت ۱۳:۰۵

باهنر
در انتخابات از محمود احمدى نژاد حمايت نمى كنم

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین گفت: اگر دولت از رکود عبور کرده، ملت را هم عبور دهد اما حس عبور از رکود هنوز در بین مردم بوجود نیامده است.

 در انتخابات از محمود احمدى نژاد حمايت نمى كنم

به گزارش شبکه خبری دز(دز ان ان)بنقل از انتخاب، محمدرضا باهنر دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اشاره به اینکه دولت یازدهم چند کار خوب انجام داده اما چند کار روی زمین مانده هم دارد، گفت: از جمله اقداماتی که از سوی دولت یازدهم هنوز روی زمین مانده است، اشتغال است که باید یا از طریق برجام و یا به کرسی نشاندن اقتصاد مقاومتی در این زمینه هم گام مهمی بردارد.
وی افزود: اگر دولت از رکود عبور کرده، ملت را هم عبور دهد اما این حس هنوز بین مردم بوجود نیامده و همچنان مشکلات اقتصادی یک دغدغه برای اکثریت مردم است.
باهنر گفت: اینکه آقای روحانی یا هر رئیس‌جمهور دیگر توقع داشته باشند مخالف نداشته باشند، شدنی نیست. به هر حال منتقدان علاقه دارند دولت آقای روحانی یک دوره‌ای شود؛ البته معلوم نیست که علاقه آنها به کرسی بنشیند، به هر حال در سیاست هیچ اتفاق غیرممکنی وجود ندارد.
دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین همچنین در پاسخ به سؤالی درباره ورود احمدی‌نژاد به رقابت‌های انتخاباتی ریاست جمهوری و احتمال حمایت اصولگرایان از وی، عنوان کرد: باید ببینیم که اصلاً آقای احمدی‌نژاد برای انتخابات می‌آید یا نه ولی هنوز تصمیم‌گیری زود است. درباره انتخابات ریاست جمهوری معمولاً سه تا چهار ماه مانده به انتخابات جبهه‌ها مشخص می‌شوند.
وی درباره اینکه گفته می شود دو فراکسیون مجلس پایدار نخواهند بود عنوان کرد: فعالان مجلس در پارلمان معمولا بیشتر از دو فراکسیون نیستند، اگر یک فراکسیون اکثریت را داشته باشد نیازی به فراکسیون های دیگر نیست اما اگر از بین دو فراکسیون هیچ کدام اکثریت را نداشته باشند فراکسیون های خرد تعادل مجلس خواهند بود.
این فعال سیاسی عنوان کرد: در مجلس دهم شاید به صورت رسمی سه فراکسیون اصلاح طلبان، اصولگرایان و مستقلین امکان به وجود آمدن داشتند اما چون مستقلین جمع شان زیاد است و تفرقه هم بین شان زیاد است به صورت طبیعی تحت تاثیر دو فراکسیون دیگر قرار گرفتند.
دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری گفت: به هر حال طرفین در مجلس کار خود را خوب آغاز کردند و اتفاق تغییر دهنده در شکل فراکسیون ها به وجود نخواهد افتاد.
باهنر عنوان کرد: تصمیمات مجلس عموما سیاسی نبوده و کار کارشناسی، تخصصی، منطقه ای و سیاست خارجی است و از آنجا که به خاطر بحث های سیاسی فراکسیون های سیاسی شکل می گیرند در مجلس این اتفاق نخواهد افتاد که فراکسیون های جدید ایجاد شود.
باهنر در مورد انتخابات ریاست جمهوری سال آینده و فعالیت احزاب در انتخابات گفت: تشکیلات سیاسی کار حزبی خود را انجام می دهند، شاید ۳۵۰ تا ۴۰۰ مجوز حزبی صادر شده اما عملا ۸۰ درصد آنها روی کاغذ بوده و ۲۰ درصد دیگر فعال زمان انتخابات هستند.
دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین عنوان کرد: شاید ۷ تا ۸ درصد احزاب کار مستمر انجام می دهند و جبهه پیروان خط امام و رهبری به طور مستمر فعالیت خود را انجام داده و نسبت به مسائل سیاسی مراقبت می کنند.

برچسب ها: کوچک زاده احمدی نژاد