کد خبر : ۲۲۲۴۳۵ تاریخ خبر: ۱۳۹۶/۰۳/۲۱ ساعت ۰۳:۱۹


طراح اصلی حادثه تروریستی تهران به هلاکت رسید

وزیر اطلاعات از کشته شدن فرمانده و طراح اصلی عملیات تروریستی تهران طی امروز (شنبه) خبر داد.

سید محمود علوی وزیر اطلاعات امشب در برنامه گفتگوی ویژه خبری در تشریح حادثه تروریستی در تهران طی سخنانی اظهارداشت: طراح و فرمانده اصلی عملیات تروریستی تهران امروز توسط سربازان گمنام امام زمان (عج) به هلاکت رسید.

وی تاکید کرد: اگر در سال‌های قبل گاهی هر ماه دو تیم تروریستی و گاهی هفته‌ای یک تیم تروریستی را شناسایی می‌کردیم، کشف این تیم‌ها در اردیبهشت ماه روزانه شده بوده؛ منتها بنا نداشتیم با انعکاس مرتب خبر دستگیری‌ها آرامش روانی مردم را مخدوش کنیم.

وزیر اطلاعات بیان کرد: اخیرا فشارها به گونه‌ای بود که ما احساس کردیم آن‌ها جنون عملیاتی پیدا کرده‌اند. ناکامی‌هایی که طی این چند سال در اقدامات ضد امنیتی و تروریستی‌شان متحمل شده بودند آن ها را به سر حد جنون رسانده بود.

علوی خاطرنشان کرد: مهماتی که از یکی از تیم‌های تروریستی که حدود 10 روز پیش در یکی از مناطق کشور کشف کردیم؛ برای یک عملیات جنگی، نظامی و رزمی بود نه برای یک عملیات پارتیزانی و چریکی.

وی با بیان اینکه پی در پی اقدامات ضد امنیتی را شناسایی و افراد مرتبط را دستگیر کردیم، گفت: در سال 94 حدود 30 تیم ، در سال 95 ،45 تیم و در دو ماه و 20 روز سال 96 بیش از 25 تیم را زیر ضربه بردیم.

وزیر اطلاعات تصریح کرد: بالغ بر 42، 43 نفر از تروریست های مرتبط با حادثه تروریستی تهران شناسایی و دستگیر شدند.

علوی یادآور شد: خانه ای که در آن 5 تروریستی که در مجلس شورای اسلامی و حرم مطهر امام در آن جا سوگند یاد کرده بودند زیر ضربه رفت و برادر یکی از تروریست ها در تور اشراف اطلاعاتی سربازان گمنام امام زمان قرار گرفت.

خبرگزاری فارس

برچسب ها: سید محمود علوی وزیر اطلاعات