کد خبر : ۲۲۱۲۷۰ تاریخ خبر: ۱۳۹۵/۰۶/۱۶ ساعت ۱۴:۰۴

معاون فرماندار دزفول خبر داد:
افزایش ۱۰ برابری اعتبارات سال‌جاری بخش کشاورزی دزفول

معاون عمرانی فرماندار دزفول گفت: در سال جاری اعتبارات بخش کشاورزی دزفول حدود ۱۰ برابر تعریف شده تا بتوانیم اقدامات بزرگتری انجام بدهیم.

 افزایش ۱۰ برابری اعتبارات سال‌جاری بخش کشاورزی دزفول

به گزارش خبرنگار شبکه خبری دز(دز ان ان)، عبدالحسین پوررکنی عصر امروز دوشنبه در کارگروه کشاورزی، آب و منابع طبیعی دزفول که در سالن جلسات فرمانداری شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: مبحث کشاورزی با توجه به پتانسیل شهرستان از اهمیت بالایی برای مسئولان دزفولی برخوردار است.

وی افزود: با توجه به پیگیری صورت گرفته برای بخش کشاورزی شهرستان، سال گذشته اعتبارات خوبی از طریق اعتبارات ماده ۱۸۰ و اعتبارات استانی و عمرانی کل شهرستان به این بخش اختصاص یافت.

معاون عمرانی فرماندار دزفول گفت: سرجمع اعتبارات مذکور بالغ بر ۳۱ میلیارد تومان بود بدین صورت که از ۱۳ میلیارد تومان اعتبارات ماده ۱۸۰ تنها ۱۷۰ میلیون تومان یعنی کمتر از یک درصد تحقق پیدا کرده است.

پوررکنی ادامه داد: ۴۳ درصد از ۳۱ میلیارد تومان اعتبار سال گذشته تحقق پیدا کرده که رقمی معادل با ۱۲میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان بود.

وی تصریح کرد: از این میزان حدود ۵۲۶ میلیون تومان مربوط به بخش کشاورزی بوده که امسال این عدد حدود ۱۰ برابر تعریف شده تا بتوانیم در بحث کشاورزی اقدامات بهتر و بزرگتری انجام بدهیم.

معاون عمرانی فرماندار دزفول با اشاره به کشت برنج، یادآور شد: حدود پنج هزار هکتار چلتوک در سطح شهرستان کشت شده که از این میزان حدود ۱۲ تا ۱۳هزار تن مربوط به برداشت برنج خواهد شد.

پوررکنی با اشاره به مصرف آب برای کشت برنج هشدار داد: حدود ۷۰ تا ۷۵ درصد آب مصرفی برای کشت برنج در شهرستان از طریق زهکش ها تامین می شود که این امر گام مثبتی در استفاده بهینه از آب است.

وی بیان کرد: تا پایان اسفندماه سال ۹۴ از۶۰۰ میلیارد ریال فروش ذرت استان حدود ۲۳ میلیارد تومان مربوط به شهرستان دزفول بوده که این مبلغ از سوی بانک کشاورزی پرداخت شده است.

برچسب ها: معاون عمرانی فرماندار دزفول عبدالحسین پوررکنی بخش کشاورزی