کد خبر : ۲۲۱۰۶۵ تاریخ خبر: ۱۳۹۵/۰۵/۰۷ ساعت ۱۲:۲۰

شکر الله قارم:
چغامیش دزفول ماشین حمل زباله کافی ندارد

بخشدار چغامیش دزفول با بیان اینکه این بخش با 35 هزار نفر جمعیت و 27 روستا با کمبود ماشین آلات مکانیزه حمل زباله مواجه است گفت:بسیاری از ماشین آلات حمل زباله این بخش فرسوده و غیرقابل استفاده هستند.

 چغامیش دزفول ماشین حمل زباله کافی ندارد

به گزارش شبکه خبری دز (دز ان ان) شکر الله قارم چهارشنبه در کارگروه مدیریت پسماند با حضور دهیاران و شهرداران بخش چغامیش در محل ساختمان بخشداری پسماند دامی، وجود دام سنگین در روستاها، فرسوده بودن ماشین آلات مکانیزه حمل زباله و ضعف در آموزش را مهمترین معضل های زیست محیطی بخش چغامیش برشمرد و گفت: وجود دام در روستاها و شهرهای بخش چغامیش مشکل بهداشتی فراوانی بوجود آورده است.
وی افزود: فرسوده بودن ماشین آلات حمل زباله در بخش چغامیش موجب شده تا امکان حمل این زباله ها به مرکز پسماند شهرستان دزفول در ماهوربرنجی ممکن نباشد به همین دلیل مناطق اطراف برخی روستاهای این بخش به محل موقت دفن زباله تبدیل شده اند.
بخشدار چغامیش مسائل زیست محیطی را نیازمند توجه همه مردم و مسئولان دانست و اظهار کرد: در صورتی که مشکل حمل زباله به محل مرکزی پسماند شهرستان برطرف نشود در آینده نزدیک محل موقت دفن زباله در اطراف روستاهای این بخش به یک معضل زیست محیطی برای روستاها تبدیل می شوند.
قارم جنگل های دز و رودخانه های متعدد را از جمله ظرفیت های طبیعی بخش چغامیش برشمرد و گفت: باید آموزش حفاظت از محیط زیست در روستاهاو شهرهای بخش چغامیش افزایش یافته و ظرفیت های طبیعی این بخش به شهرستان معرفی شود.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست دزفول نیز در این نشست اظهار کرد: بهترین راهکار برای حل مشکل زباله های بخش چغامیش، افزایش ماشین آلات مکانیزه حمل زباله و محل زباله ها به جایگاه مرکزی دفن زباله شهرستان دزفول در ماهوربرنجی است که به دلیل فرسوده بودن ماشین آلات و مسافت زیاد روستاهای این بخش تا ماهوربرنجی در حال حاضر امکان چنین کاری به صورت مستمر وجود ندارد.
فرهاد قلی نژاد گفت: در طرح جامع مدیریت پسماند ایجاد محل های دفن در اطراف روستاها و شهرها مجاز نیست و باید زباله ها در جایگاه مرکزی زباله هر شهر جمع آوری شوند که به دلیل اینکه تا رسیدن به این استانداردها فاصله زیادی وجود دارد برای حل موقت این معضل مناطقی برای دفن موقت زباله ها در اطراف روستاهایی که زباله در آنها به یک بحران تبدیل شده است تعیین می شود.
وی به وضعیت جایگاه مرکزی دفن زباله شهرستان دزفول در ماهور برنجی نیز اشاره کرد و گفت: اولویت سازمان حفاظت محیط زیست حذف محل های غیر استاندارد دفن زباله در شهرستان است.
قلی نژاد از تقسیم استان خوزستان به 9 منطقه برای مدیریت پسماند خبر داد و گفت: در این طرح دزفول به عنوان مرکز منطقه 3در نظر گرفته شده و اولین منطقه ای است که طرح مطالعاتی مدیریت پسماند آن در استان تصویب و در انتظار تخصیص اعتبار برای اجرایی شدن است.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست دزفول با بیان اینکه طرح مدیریت پسماند منطقه 3 خوزستان سندی پنج ساله برای تعیین راهبردهای مدیریت پسماند در شهرهای دزفول و 25 شهر شمال خوزستان است افزود: در این طرح محل تخلیه زباله، تعداد خودروهای مورد نیاز حمل زباله و میزان اعتبار مورد نیاز هر بخش و شهر تعیین شده است.
سعید زبیدی دهیار شهرک شهید بهشتی نیز در این نشست فرسوده بودن ماشین آلات حمل زباله را مورد انتقاد قرار داد و گفت: زمین تعیین شده برای تخلیه زباله های شهرک سه هزار و 400 نفری شهید بهشتی دیگر ظرفیت تخلیه زباله را نداشته و تعیین زمین مناسب برای تخلیه زباله تا حل اساسی موضوع زباله در این شهرک باید مورد توجه قرار گیرد.
بخش چغامیش دزفول با 27 روستا بیش از 35 هزار نفر جمعیت دارد.

ایرنا

برچسب ها: بخشدار چغامیش چغامیش شکرالله قارم