کد خبر : ۲۲۱۵۶۶ تاریخ خبر: ۱۳۹۵/۰۸/۰۴ ساعت ۱۵:۳۵

سرپرست معاونت امور اقتصادی استانداری خوزستان:
جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی تنها راه نجات خوزستان است/ لزوم افزایش سرمایه گذاری در بخش گردشگری دزفول

سرپرست معاونت امور اقتصادی استانداری خوزستان گفت: جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی تنها راه نجات خوزستان از مشکلات اقتصادی است.

 جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی تنها راه نجات خوزستان است/ لزوم افزایش سرمایه گذاری در بخش گردشگری دزفول

به گزارش خبرنگار شبکه خبری دز(دز ان ان)، سید علی بحرینی ظهر امروز سشنبه در نشست با فرماندار دزفول که به منظور بررسی پروژه های سرمایه گذاری دزفول در سالن جلسات فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: پس از موفقیت در برجام سرمایه گذاران بویژه خارجی ها رغبت بیشتری برای سرمایه گذاری در ايران پیدا کرده اند.

وی مشکل اساسی حوزه اقتصادی خوزستان را عدم مدیریت کافی در فرایند پس از جذب سرمایه گذار عنوان کرد و افزود: عدم وجود اندیشه مدون، نبود همت و خودباوری میان مسئولان استان موجب شده تاتشکیلات خاص و سیستمی مدیریتی برای همراهی سرمایه گذار در فرایند آغاز پروژه و بهره برداری در خوزستان وجود نداشته باشد.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی، توسعه منطقه ای و امور بین الملل استانداری خوزستان با تاکید براینکه با اعتبارات دولتی نمی توان خوزستان را اداره کرد، گفت: دولت سالهاست که در پروژه های عظیم ورود نمی کند بنابراین لازم است این اندیشه در ادارات و دستگاه های استان نهادینه شود که تنها راه اداره استان خوزستان و برون رفت از مشکلات اقتصادی موجود ، استفاده از ظرفیتهای داخلی و جذب سرمایه گذاران ایرانی و خارجی است.

بحرینی مقدم ادامه داد: باید در برنامه ریزی ها و جلسات مهم استاني و شهرستانی توجه دستگاه ها و ادارات را به اهمیت جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی جلب کنیم که این مهم نیازمند تعریف وظایف و سازو کار خاص برای دستگاه های مختلف است که در این صورت شاهد رفع مشکلات موجود بر سر راه سرمایه گذاران خواهیم بود.

اقدامات زیربنایی در دزفول
وی بابیان اینکه در دزفول  اقدامات زیربنایی و بزرگ زیادی در حوزه سرمایه گذاری صورت گرفته، عنوان کرد: فرماندار دزفول در این زمینه فراتر از حد انتظار ظاهر شده که جای تقدیر دارد ضمن اینکه ما نیز در استانداری تمام تلاش خودرا برای رفع موانع سرمایه گذاری این شهرستان انجام می دهيم و کوتاهی نخواهیم کرد.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی، توسعه منطقه ای و امور بین الملل استانداری خوزستان خواستار تداوم تلاش و پیگیری های فرماندار دزفول برای جذب سرمایه گذاران و انجام پروژه های بزرگ اقتصادی در این شهرستان شد.

به بخش گردشگری دزفول توجه شود
بحرینی مقدم  یادآور شد: در آمایش سرزمینی که انجام شده پتانسیل ها و ظرفیت های خدادادی دزفول در بخش های کشاورزی، صنایع تبدیلی ، باغ هاو گردشگری نمایان شده که این ظرفیت های عظیم  باید در نمایشگاه های مختلف به نمایش درآید.

وی با تاکید براینکه دزفول در بخش گردشگری ظرفیت بدون رقیبی در خوزستان دارد، تصریح کرد: بنابراین لازم است مسئولان شهرستان بویژه فرماندار نسبت به سرمایه گذاری در این حوزه و بخش کشاورزی توجه بیشتری نسبت به پروژه های نفتی داشته باشد.

بحرینی مقدم افزود:در حوزه خیرین نیز شهرستان دزفول پیشتاز است و در آموزش و پرورش و حوزه سلامت خیرین فعالیت های فراوانی انجام داده اند که باید با فعال تر کردن مجمع خیرین ،این حوزه ها را فعالتر کرد.

وی با تاکید بر اینکه در خوزستان نیاز به اقدامات سرمایه گذاری بیشتری است، عنوان کرد: باید به شهرستان هایی که در زمینه سرمایه گذار عملکرد موفقیت آمیزی دارند تفویض اختيارات داده شود تا در زمینه جذب سرمایه گذار با مشکلات و موانع کمتری مواجه شوند و نسبت به سایر شهرستان های استان تفاوتی داشته باشند.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی، توسعه منطقه ای و امور بین الملل استانداری خوزستان ادامه داد: بنابراین با ایجاد معاونت اقتصادی و تفویض اختیار استاندار خوزستان ، فرمانداران سه شهرستان دزفول، خرمشهر و آبادان که ویژه هستند بنا به فعالیت خود در حوزه های مختلف از اختیار لازم برخوردار خواهند شد و برای انجام هر کاری منتظر اخذ مجوز از اداره های کل نخواهند بود.

بحرینی مقدم با اشاره به پیچ و خم های طولانی برای صدور مجوزات مورد نیاز سرمایه گذاران این امر را یک معضل در راه آنها برشمرد و گفت: قطعا با تفویض اختیار به فرمانداران ویژه به عنوان معاون اقتصادی استاندار شاهد رونق بیش از پیش فعالیت های اقتصادی در استان خوزستان خواهیم بود بنابراین با تمام توان پیگیر این تفویض اختیار خواهم بود.

وی در پایان حجم زیاد سرمایه گذاری در دزفول را لذت بخش توصیف کرد و به توجه فراوان استاندار مبنی بر توسعه این شهرستان اشاره کرد.

به گزارش دز ان ان، پس از این جلسه، بحرینی مقدم و هیئت همراه خود با فرماندار و سایر عوامل فرمانداری دزفول به بازدید حضوری از چند پروژه بزرگ اقتصادی و سرمایه گذاری در دزفول پرداختند تا رفع مشکلات و موانع این طرح ها پس از مشاهده حضوری در دستورکار استانداری قرار بگیرد.

برچسب ها: سرپرست معاونت امور اقتصادی استانداری خوزستان سید علی بحرینی گردشگری دزفول شهرستان دزفول