کد خبر : ۲۲۱۳۷۷ تاریخ خبر: ۱۳۹۵/۰۷/۰۳ ساعت ۱۹:۲۰

رئیس اداره دامپزشکی دزفول خبر داد:
دزفول قطب تولید مرغ های بدون آنتی بیوتیک خوزستان/ صادرات به 5 استان کشور

رئیس اداره دامپزشکی دزفول گفت: این شهرستان قطب تولید مرغ های بدون آنتی بیوتیک در خوزستان است که این مرغ ها به پنج استان کشور نیز صادر می شوند.

 دزفول قطب تولید مرغ های بدون آنتی بیوتیک خوزستان/ صادرات به 5 استان کشور

به گزارش خبرنگار شبکه خبری دز(دز ان ان)، محسن ورجاوند ظهر امروز شنبه در نشست شورای اداری شهرستان دزفول که در محل فرمانداری برگزار شد، اظهار کرد: مهمترین اقدام اداره دامپزشکی دزفول تولید مرغ های بدون آنتی بیوتیک بوده که در سال اقتصاد مقاومتی یک گام مثبت به شمار می رود.

وی با اشاره به تجارت هنگفت آنتی بیوتیک و عوارض خطرناک آن برای انسان و محصولات، افزود: با پیگیری های به عمل آمده، در حال حاضر ۱۰ درصد مرغداری های دزفول که شامل ۱۵ مرغداری از تعداد ۱۳۵ مرغداری شهرستان است به تولید مرغ بدون آنتی بیوتیک روی آورده اند.

رئیس اداره دامپزشکی دزفول با بیان اینکه این مرغ ها در بسته بندی های سبز به بازار عرضه می شوند، تصریح کرد: نمونه این کار در استان و حتی کشور بسیار کم مشاهده می شود به گونه ای که اکنون دزفول بزرگترین قطب تولید مرغ های بدون آنتی بیوتیک در خوزستان و از تولیدکننده های قوی این مرغ ها در کشور  است.

ورجاوند با اشاره به عدم صادرات مرغ کشتار روز از سوی استان به دلیل هزینه های فراوان، از صادرات مرغ های بدون آنتی بیوتیک دزفول به صورت منجمد و تازه به پنج استان کشور خبر داد.

وی در خصوص حمایت از خرده تولیدی ها و واحدهای کوچک نیز عنوان کرد: حدود ۳۰ واحد کوچک تولید بلدرچین در سطح شهرستان وجود داشت که به صورت نیمه سنتی و یا صنعتی در حال فعالیت بودند اما اکنون بهترین خط کشتار بلدرچین منطقه در دزفول راه اندازی شده که در جهت حمایت از این تولیدی های کوچک و به صورت کاملا بهداشتی در حال فعالیت است.

تغییر کاربری ها آغاز شد
ورجاوند از تلاش برای تغییر کاربری فروشگاه های عرضه مرغ زنده و کشتار غیرمجاز مرغ در سطح شهرستان خبر داد و گفت: در حالی که تا پیش از این، صحبت از تعطیلی این واحدها در میان بود اما با پیگیری های صورت گرفته مقرر شده که این واحدها با مشارکت بانک ها در جهت ارائه تسهیلات به تغییر کاربری روی بیاورند تا از کشتار غیرمجاز به کشتار روز تبدیل شوند.

رئیس اداره دامپزشکی دزفول ادامه داد: تاکنون کار تغییر کاربری ۲۰ واحد از این فروشگاه ها در دستور کار قرار گرفته ضمن اینکه در صورت عدم همکاری متولیان این واحدهای عرضه مرغ زنده، ناچار به تعطیلی واحدهای متخلفان خواهیم شد.

برچسب ها: محسن ورجاوند اداره دامپزشکی دزفول مرغ های بدون آنتی بیوتیک تولید مرغ