کد خبر : ۲۲۲۵۲۱ تاریخ خبر: ۱۳۹۶/۰۵/۲۶ ساعت ۱۸:۰۵

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت دزفول:
اشتغال ۷۵۰ نفر در بخش صنعت و معدن دزفول در سال ۹۵

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت دزفول گفت: در سال ۹۵ برای ۷۵۰ نفر در بخش صنعت،معدن شهرستان اشتغال ایجاد شده است.

 اشتغال ۷۵۰ نفر در بخش صنعت و معدن دزفول در سال ۹۵

 اظهار کرد: دستگاه صنعت، معدن و تجارت به عنوان یک دستگاه اقتصادی و نظارتی در حوزه تولید، توزیع و خدمات بسترساز اشتغال در هر شهرستان است.
وی افزود: در سال ۹۵ حدود ۷۵۰ نفر در بخش صنعت، معدن دزفول اشتغال ایجاد شده است.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت دزفول تصریح کرد: در دزفول ۱۵ هزار واحد صنفی در قالب ۴۵ اتحادیه صنفی وجود دارد که این واحدها بالغ بر ۳۰ هزار نفر اشتغالزایی مستقیم داشته اند.
عبدالهی با بیان اینکه در بخش صنعت ۳۵۰ واحد صنعتی بااشتغال بیش از پنج هزار نفر در دزفول وجود دارد، گفت: دربخش معدن دزفول نیز ۵۵ واحد معدنی با اشتغال مستقیم ۱۵۰۰ نفر ایجادشده است.

وی با بیان اینکه با حمایت های نماینده دزفول و فرماندار شهرستان در چندسال گذشته دزفول به سمت پیشرفت های مهمی در عرصه صنعت گام برداشته، ادامه داد: در سال ۹۵ در بحث حمایت های دولت از طریق پروژه رونق تولید ۲۵ میلیارد تومان در بخش صنعت دزفول جذب اعتبار و تسهیلات شده، ضمن اینکه صندوق کارافرینی امید شهرستان نیز حدود ۴ میلیارد تومان به صنایع کوچک دزفول تسهیلات اعتباری تزریق کرده که جای تقدیر دارد.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت دزفول همچنین با بیان اینکه در سال ۹۵ در دزفول ۵۴ جواز تاسیس و ۲۵ پروانه بهره برداری و با حجم سرمایه ۳۵ میلیارد تومان در بخش صنعت صادر شده، بیان کرد: در سال ۹۶ نیز تاکنون ۲۶ جواز تاسیس و ۴ پروانه بهره برداری با سرمایه بالغ بر ۶ میلیارد تومان صادر شده است.

عبدالهی در ادامه بابیان اینکه این اداره نیازمند حمایت همه دستگاه هاست، گفت: از دستگاه های خدمات رسان انتظار داریم در صورتی که قصد قطع انشعابی در واحدهای صنعتی شهرستان دارند قبل از آن به ما اطلاع دهند چرا که بخش صنعت یک بخش مهم است که به تمام حوزه ها مربوط می شود.

وی همچنین خواستار ایجاد دفتر حمایت از بخش صنعت در فرمانداری شهرستان شد و گفت: همچنین لازم است ستاد صیانت و حمایت قضایی از سرمایه گذار و صنعت در شمال خوزستان با محوریت دزفول ایجاد شود چرا که مثلا تملک واحدهای صنعتی نیمه فعال که دارای اشتغال هستند توسط برخی بانک ها ظالمانه و غیرقابل توجیه است چرا که بانک برنامه ای برای راه اندازی این واحدها ندارد بنابراین وجود چنین دفتری در شمال خوزستان لازم است.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت دزفول همچنین عنوان کرد: توقع داریم شهرداری ها، دانشگاه علوم پزشکی و سایر نهادهای خدمات رسان شهرستان از تولیدات خود شهرستان برای امور خود استفاده کنند چرا که زیبنده نیست که به عنوان مثال ما ۶۰ واحد معدنی داریم اما بتن عمرانی پروژه ها از شهر دیگری تامین شود. مدیران دستگاه های مختلف شهرستان باید بدانند که اگر حمایت آنها نباشد ما با مشکل مواجه می شویم.

مهر

برچسب ها: رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت دزفول محراب عبدالهی اشتغال