کد خبر : ۲۲۰۶۵۵ تاریخ خبر: ۱۳۹۵/۰۳/۱۴ ساعت ۱۵:۵۰

رهبر معظم انقلاب:
این خطاست که خیال کنیم انقلابی یعنی افراطی/ اینها انقلابی را می‌گویند تندرو، غیرانقلابی را می‌گویند میانه‌رو؛ این یک دوگانه‌ بیگانه است

بعد از رحلت امام، هر جا انقلابی عمل کردیم پیش رفتیم؛ هر جا از انقلابی‌گری و حرکت_جهادی غفلت کردیم عقب ماندیم. این یک واقعیت است.

 این خطاست که خیال کنیم انقلابی یعنی افراطی/ اینها انقلابی را می‌گویند تندرو، غیرانقلابی را می‌گویند میانه‌رو؛ این یک دوگانه‌ بیگانه است

رهبر انقلاب در مراسم بیست و هفتمین سالگرد رحلت امام خمینی(ره) گفت:
*  بعد از رحلت امام، هر جا انقلابی عمل کردیم پیش رفتیم؛ هر جا از انقلابی‌گری و حرکت_جهادی غفلت کردیم عقب ماندیم. این یک واقعیت است. بنده در این سال‌ها خودم مسئول بودم؛ اگر تقصیری در آن باشد متوجه این حقیر هم هست.
* مخاطب این سخن نسل امروز و نسل فردا و نسل فرداهای بعد است. همه مخاطب این سخن‌اند؛ می‌توان این راه را با شیوه‌ی انقلابی حرکت کرد؛ آن‌وقت پیشرفت قطعی است.
* همه باید انقلابی باشند؛ این خطاست که گمان کنیم انقلابی فقط آن کسی است که در کنار امام بوده؛ اگر معنای انقلاب را این بگیریم، انقلابی، همین ما پیر و پاتال‌ها خواهیم بود. انقلاب برای همه است؛ جوان‌ها انقلابی‌اند و می‌توانند انقلابی باشند.
* با شاخص‌های انقلابی‌گری، یک جوان امروز می‌تواند از من سابقه‌دار در انقلاب انقلابی‌تر باشد.
* این خطاست که خیال کنیم انقلابی یعنی افراطی. این دوگانه‌هایی که سوغات بیگانه‌ها و حرف دشمنان ایران است، نباید در فرهنگ سیاسی ما جا باز کند. اینها انقلابی را می‌گویند تندرو، غیرانقلابی را می‌گویند میانه‌رو؛ این یک دوگانه‌ بیگانه است.

انتخاب

برچسب ها: رهبر معظم انقلاب رحلت امام خمینی(ره) رهبری آیت الله خامنه ای