کد خبر : ۲۲۰۱۹۳ تاریخ خبر: ۱۳۹۵/۰۲/۰۴ ساعت ۰۱:۲۵

نماینده دزفول:
هفتاد درصد دزفول فاقد ابتدایی ترین زیرساخت هاست

با نگاه به نقشه دزفول متوجه می شویم که ۷۰ درصد خاک دزفول در مناطقی است که فاقد زیرساخت هایی همچون آب، برق، جاده و حتی مدرسه هستند.

 هفتاد درصد دزفول فاقد ابتدایی ترین زیرساخت هاست

نماینده دزفول در مجلس گفت: با نگاه به نقشه دزفول متوجه می شویم که ۷۰ درصد خاک دزفول در مناطقی است که فاقد زیرساخت هایی همچون آب، برق، جاده و حتی مدرسه هستند.
به گزارش خبرنگار شبکه خبری دز(دز ان ان)، عباس پاپی زاده عصر امروز جمعه در هجدهمین جشنواره خیرین مدرسه ساز خوزستان که با حضور خیران و مسئولان در سالن ایثار دزفول برگزار شد، اظهار کرد: مجمع خیرین مدرسه ساز تاکنون تاثیر بسیار زیادی در کشور داشته به گونه ای که در حوزه های مختلف از جمله حوزه راه نیز با الگوبرداری از مجمع خیران مدرسه ساز مجمعی با عنوان خیرین راه تاسیس شده است، ضمن اینکه مقررشده در بحث گردشگری نیز چنین مجمعی ایجاد شود.

وی عدم وجود زیرساخت کافی را مهمترین معضل مناطق روستایی و محروم دزفول برشمرد و افزود: در برخی مناطق روستایی دزفول حتی ابتدایی ترین امکانات نیز وجود ندارد به گونه ای که نبود مدرسه در برخی از این روستاها کاملا مشهود است.

خالی شدن روستاهای دزفول

نماینده دزفول در مجلس شورای اسلامی به طرح برداشته شدن مدارس کپری در سطح کشور اشاره کرد و گفت: دو سال پیش به وزیر آموزش و پرورش کشور اعلام کردم که در دزفول، مدارسی بسیار وخیم تر از مدارس کپری وجود دارد و حتی برخی نقاط این شهرستان همان مدرسه کپری را نیز ندارند که پس از این پیگیری ها توانستیم چند مدرسه تهیه و در برخی مناطق محروم شهرستان مستقر کنیم.

پاپی زاده بابیان اینکه در حال حاضر برخی روستاهای صعب العبور دزفول خالی از جمعیت شده اند، تصریح کرد: یکی از معضلاتی که اکنون دزفول با آن دست و پنجه نرم می کند بحث مهاجرت است، اگر به نقشه دزفول توجه کنیم متوجه می شویم که ۷۰ درصد خاک دزفول در مناطقی است که فاقد زیرساخت هایی همچون آب، برق، جاده و حتی مدرسه هستند بنابراین هیچ عقل سلیمی نمی پذیرد که آینده فرزندانش را با زندگی در چنین مناطقی به خطر بیاندازد.

وی ادامه داد: بنابراین این افراد به مهاجرت در کنار شهر روی می آورند که موجب افزایش حاشیه نشینی می شود و نتیجه این حاشیه نشینی نیز مشکلاتی مانند فقر، اعتیاد، بیکاری و حتی بزهکاری است.

لزوم توجه خیران به مناطق محروم

نماینده دزفول در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اقدامات خوبی در بحث راه و ایجاد زیرساخت ها در مدت اخیر انجام شده، عنوان کرد: هر چند هنوز هم در بحث مدرسه و فضاهای آموزشی خلأهای زیادی در دزفول وجود دارد و اگر خیران به احداث مدارس حتی دو کلاسه در این مناطق محروم شهرستان روی بیاورند به تمام شهر خدمت کرده اند چرا که اکنون بار جمعیتی که بر دوش دزفول سنگینی می کند ناشی از تخلیه حدود ۲۰۰ روستا است که در گذشته دارای جمعیت بوده اند اما ساکنان این روستاها برای تحصیل فرزندان و به دلیل نبود امکانات ابتدایی خانه و زراعت خود را رها کرده و به مهاجرت روی آورده اند.

پاپی زاده بیان کرد: فاصله شهر دزفول با این روستاهای خود بین ۵۰ تا ۲۰۰ کیلومتر است که در برخی از این روستاها که تا مرز چهارمحال بختیاری کشیده شده اند هیچ گونه امکاناتی وجود ندارد و کاملا خالی از سکنه هستند.

وی لزوم توجه مسئولان و خیران دزفولی به مناطق محروم شهرستان درجهت کاهش درد و رنج این روستائیان را خواستار شد و پیشنهاد داد تا تورهای تفریحی به این مناطق محروم تشکیل شود که با حضور در این روستاها که از فضاهای بکر طبیعی برخوردار هستند بتوان علاوه بر تفریح با مشکلات و کمبودهای آنها نیز آشنا شد و زمینه ای برای رفع مشکلات مردم این مناطق محروم دزفول شود.

برچسب ها: نماینده دزفول عباس پاپی زاده سیل دزفول سیل