کد خبر : ۲۲۲۲۸۸ تاریخ خبر: ۱۳۹۶/۰۱/۲۰ ساعت ۱۲:۲۹


۴۴مسجد دزفول پذیرای ۴۵۰۰معتکف خواهند بود

به گزارش شبکه خبری دز (دز ان ان) در دزفول ۲۲مسجد ویژه برادران، ۱۸مسجد جهت خواهران و ۴مسجد بصورت مشترک پذیرای معتکفینند.

 ۴۴مسجد دزفول پذیرای ۴۵۰۰معتکف خواهند بود

به گزارش شبکه خبری دز (دز ان ان) به نقل از رهیاب، همه ساله در ایام البیض یعنی سیزدهم الی پانزدهم ماه پر فیض رجب سنت حسنه ی اعتکاف محمدی(ص) در مساجد برگزار می شود.

مومنین با حضور در این آیین ملکوتی دل و روح و جان خود را با عبادت در خانه ی خدا از زنگار گناه و نفسانیت و روزمرگی های دنیا شستشو می دهند.

مساجد شهرستان دزفول، دیار فقاهت و مقاومت هم از دیرباز در این ایام عرصه ی حضور با شکوه جوانان و دیگر مومنینی است که در سر، شوق توجه حضرت رب العالمین و قبولی توبه و دعاهای خود را دارند.

کارشناس فرهنگی اداره ی تبلیغات اسلامی دزفول امروز شنبه ۱۹ فروردین ماه در گفتگو با خبرنگار دزفول امروز گفت: ۴۰ الی ۴۴ مسجد در سطح شهرستان دزفول آیین معنوی اعتکاف را برگزار می نمایند.

عبدالکریم بیدخ افزود: ۲۲ مسجد ویژه ی برادران، ۱۸ مسجد جهت خواهران و چهار مسجد نیز به صورت مشترک پذیرای معتکفان عزیز می باشند.

وی پیش بینی نمود حدود ۴۵۰۰ خواهر و برادر معتکف در مساجد شهرستان دزفول حاضر شده و این سنت حسنه را جلوه گر شوند.

کارشناس فرهنگی اداره ی تبلیغات اسلامی دزفول بیان داشت: اجرای گفتمان های دینی و فرهنگی از جمله برنامه های ایام اعتکاف بشمار می روند.

بیدخ اضافه کرد: همچنین مراسم سخنرانی و مدیحه سرایی به مناسبت جشن سالروز میلاد امیرالمومنین امام علی(ع) و عزاداری شهادت حضرت زینب کبری(س) در این مساجد با حضور واعظین، مداحان و معتکفین برپا می گردد.

ابراز نمود: کانون مداحان و بنیاد مهدویت شهرستان دزفول مبادرت به اعزام مداح و کارشناس های مهدویت و فرقه‌شناسی در مساجد برگزار کننده ی اعتکاف شهرستان می نمایند.

وی در خصوص اجرای نظافت و پاکیزگی در سرو سحری و افطاری و دیگر امور اعتکاف اذعان نمود: شبکه ی بهداشت و درمان شهرستان دزفول بر خدمات بهداشتی و پخت و پز غذا برای معتکفان نظارت خواهد کرد.

برچسب ها: اعتکاف اعتکاف دزفول