کد خبر : ۲۲۱۰۹۹ تاریخ خبر: ۱۳۹۵/۰۵/۱۲ ساعت ۲۳:۱۶

فرماندار دزفول خبرداد:
آغاز عملیات ساخت پایانه صادراتی گل و گیاه دزفول ظرف ۲ ماه آینده/ تلاش استاندار برای اخذ مجوز

فرماندار دزفول گفت: در صورت اخذ مجوزهای لازم عملیات اجرایی ساخت پایانه صادراتی گل و گیاه، نمایشگاه دائمی و راه‌اندازی مرز هوایی دزفول ظرف دو ماه آینده آغاز خواهد شد.

 آغاز عملیات ساخت پایانه صادراتی گل و گیاه دزفول ظرف ۲ ماه آینده/ تلاش استاندار برای اخذ مجوز

حبیب الله آصفی در گفتگو با خبرنگار شبکه خبری دز(دز ان ان) اظهار کرد: از جمله نتایج خوشحال کننده سفر اخیر استاندار به شهرستان دزفول، دستور تشکیل کمیسیون‌های لازم برای ساخت پایانه صادراتی گل و گیاه، نمایشگاه دائمی و راه‌اندازی مرز هوایی دزفول بود.

وی افزود: ظرف یک ماه آینده با تفویض اختیارات مربوطه به این شهرستان و همزمان با افتتاح اولین فاز کارخانه فولاد دزفول، مقدمات و عملیات اجرایی این طرح‌ها نیز آغاز خواهد شد.

فرماندار دزفول با بیان اینکه سرمایه‌گذاران ساخت پایانه صادراتی گل و گیاه، راه‌اندازی مرز هوایی و نمایشگاه دائمی دزفول مشخص و تعیین شده‌اند، یادآور شد: بنابراین هیچ مشکلی از نظر تامین سرمایه وجود ندارد و عملیات اجرایی این پروژه‌ها در صورت اخذ مجوزهای لازم آغاز خواهد شد.

آصفی با اشاره به تولید سالیانه بیش از ۱۰۰ میلیون شاخه گل در دزفول گفت: پایانه صادراتی گل و گیاه دزفول، تولیدات گل شهرستان‌های شمال استان را پوشش خواهد داد و ساخت این پایانه از تاکیدات استاندار است.

وی با بیان اینکه همزمان با راه‌اندازی مرز هوایی دزفول، تولیدات گل شمال استان توسط پایانه صادراتی در بسته‌بندی‌های مناسب و با کیفیت خوب به اقصی نقاط خوزستان و سایر استان‌های همجوار صادر خواهد شد، افزود: این اقدام تحول اساسی در زمینه تولید، توسعه و عرضه مستقیم گل و گیاه رقم خواهد زد.

فرماندار دزفول تاکید کرد: این امر نیازمند احداث سردخانه و خرید امکانات و تجهیزاتی است که در دستور کار قرار دارد.

آصفی با اشاره به اینکه با راه‌اندازی این پایانه صادراتی برای ۶۵ نفر به صورت مستقیم اشتغالزایی خواهد شد، اضافه کرد: اکنون سرمایه‌گذاران ایرانی و خارجی آن تعیین شده‌اند.

فرماندار دزفول بیان کرد: استاندار خوزستان در سفر دو روز گذشته خود به این شهرستان وعده پیگیری راه‌اندازی مرز هوایی دزفول را از وزارت کشور داده است.

آصفی گفت: بنابراین در صورت اخذ مجوزات لازم عملیات اجرایی ساخت پایانه صادراتی گل و گیاه، نمایشگاه دائمی و راه‌اندازی مرز هوایی دزفول ظرف حداکثر دو ماه آینده آغاز خواهد شد.

برچسب ها: فرماندار دزفول حبیب الله آصفی