کد خبر : ۲۲۰۲۱۹ تاریخ خبر: ۱۳۹۵/۰۲/۰۶ ساعت ۱۱:۵۸

بخشدار چغامیش دزفول خبر داد:
تخریب راه‌های ارتباطی چغامیش-دزفول

بخشدار چغامیش دزفول گفت: سیلاب اخیر در استان، خسارت های اقتصادی زیادی به حوزه های راه، مخابرات، برق مزارع، دام و خانه های روستاهای بخش چغامیش دزفول وارد کرد.

 تخریب راه‌های ارتباطی چغامیش-دزفول

به گزارش خبرنگار شبکه خبری دز(دز ان ان)، شکرالله قارم عصر امروز یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ساکنان روستای بنه عاتی از توابع بخش چغامیش دزفول چند روز در محاصره سیل بودند که با فروکش شدن سیلاب به منازل خود برگشته اما این منازل از وضعیت مناسبی برخوردار نبوده و از کمترین امکانات محروم و چشم انتظار کمک های مردم و مسئولان هستند.

وی افزود: اهالی این روستا نیازمند کمک دستگاه ها و امدادرسانی برای تامین مایحتاج زندگی خود هستند.

بخشدار چغامیش دزفول با بیان اینکه بر اثر سیلاب جاده های ارتباطی روستاهای بخش چغامیش دزفول تخریب شده و روستاهای بنه عاتی، بنه آیش، بنه لازم، بنه یعقوب، بنه سیدمجید و بنه سیرصفر دچار آب گرفتگی شده و لوازم زندگی اهالی این روستاها بر اثر سیلاب از بین رفته، تصریح کرد: معابر و تاسیسات زیربنایی این روستاها نیز تخریب شده است.

قارم با بیان اینکه شبکه های برق و مخابرات این منطقه نیز بر اثر سیلاب تخریب شده است، ادامه داد: با پیگیری انجام شده از سوی جهاد کشاورزی و مخابرات تا حدودی نسبت به رفع این نواقص اقدام شد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر  کارشناسان جهاد کشاورزی و بنیاد مسکن با کمک اهالی در حال ارزیابی خسارات وارده به روستاهای این بخش هستند تاکید کرد: سیل اخیر خسارت زیادی به واحدهای مسکونی و اراضی کشاورزی این بخش چغامیش وارد کرده است.

بخشدار چغامیش دزفول گفت: حدود ۵۰ کیلومتر از شبکه انتقال آب مزارع شامل انهار سنتی و کانال های اصلی تخریب شده ضمن اینکه بیش از یکهزار هکتار از اراضی کشاورزی این بخش بر اثر سیل از بین رفته است.

قارم با اشاره به تخریب بیش از ۱۰۰ کیلومتر زهکش اصلی و فرعی و خسارت به شش حلقه چاه در این بخش بر اثر سیلاب، از تخریب بیش از ۲۰ پل اصلی ورودی به مزارع و بیش از ۷۰ کیلومتر جاده بین مزارع بخش چغامیش دزفول به دنبال وقوع سیلاب خبر داد.

وی همچنین از آبگرفتگی دو هزار هکتار از اراضی گندم،۲۲ هکتار از اراضی کلزا،۶۰ هکتار پیاز، ۷۰ هکتار ذرت بهاره و ۷۰ هکتار چغندرقند بخش چغامیش دزفول دچار آبگرفتگی و خسارت به  دو هزارو ۵۰۰ هکتار از مزارع گندم و ۶۰۰ هکتار کلزا نیز خبر داد.

بخشدار چغامیش دزفول همچنین عنوان کرد: سیلاب همچنین موجب تلف شدن ۹۰۰ راس دام سنگین و ۴۰۰ راس دام سبک در بخش چغامیش دزفول شد و ۱۰۰حوضچه پرورش ماهی به مساحت ۱۵۰ هکتار تخریب شد.

وی در پایان نیز به تخریب حدود ۹ هزار متر مربع تاسیسات دامی در این بخش بر اثر سیلاب اشاره کرد و گفت: شبکه آب شرب روستاهای بنه عاتی تخریب شد و تاسیسات و شبکه آبرسانی به روستاهای شهید بهشتی، بنه حاجات، دهنو، خوزینه باقر و خوزینه بالا دچار آسیب دیدگی شد.

به گزارش دز ان ان، دبی رودخانه دز در روز پنجشنبه ۲۶ فروردین ماه از ۳۰۰ متر مکعب بر ثانیه در شرایط عادی به چهار هزار و ۵۰۰ متر مکعب بر ثانیه رسید که خسارت وارده به بخش های مختلف شهرستان دزفول رقمی بیش از ۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال تخمین زده شده است.

برچسب ها: شکرالله قارم بخشدار چغامیش دزفول دزفول