کد خبر : ۲۲۱۵۸۴ تاریخ خبر: ۱۳۹۵/۰۸/۰۷ ساعت ۲۱:۵۳

مدیر عامل انجمن صنف نقاشان و رنگ آمیزان دزفول:
بیمه ،‌تنها مطالبه کارگران رنگ آمیز ساختمان در دزفول است

مدیر عامل انجمن صنف نقاشان و رنگ آمیزان ساختمان شهرستان دزفول ضمن گلایه از تاخیر چند ساله برای زیر پوشش قرار گرفتن کارگران این صنف گفت:355 نفر از استادکاران نقاش و رنگ آمیز دزفول چند سال است که در انتظار بیمه به سر می برند.

 بیمه ،‌تنها مطالبه کارگران رنگ آمیز ساختمان در دزفول است

به گزارش شبکه خبری دز (دز ان ان) علی علی نژاد تاخیر چند ساله برای زیر پوشش قرار دادن استادکاران نقاش و رنگ آمیز ساختمان دزفول را مشکل خاص این شهرستان عنوان کرد و گفت: روند کند و چند ساله بیمه شدن نقاشان و رنگ آمیزان ساختمان دزفول موجب اعتراض و بروز مشکل جدی برای این قشر شده است.

وی با اشاره به مصوبه مجلس شورای اسلامی در رابطه با بیمه کارگران بخش ساختمان افزود: بر اساس این مصوبه استادکاران و کارگران ساختمانی پس از گذراندن دوره های فنی و دریافت کارت هوشمند مهارت از سازمان فنی و حرفه ای با پرداخت یک سوم حق بیمه زیر پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گرفته ضمن اینکه بر اساس این مصوبه مجلس دو سوم دیگر حق بیمه کارگری توسط دولت پرداخت می شود.

مدیرعامل انجمن صنفی نقاشان و رنگ آمیزان ساختمان دزفول تعداد اعضای انجمن صنفی نقاشان و رنگ آمیزان ساختمان این شهرستان را 685 نفر از استادکاران شهرهای دزفول، شوش، اندیمشک و شوشتر اعلام کرد و گفت: با وجود اینکه تمام اعضای این انجمن دارای کارت عضویت انجمن صنفی نقاشان و رنگ آمیزان ساختمان شهرستان دزفول و نیز کارت هوشمند مهارت فنی و حرفه ای هستند ولی سالهاست که نیمی از این افراد با وجود پیگیری فراوان تاکنون زیر پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار نگرفته اند.

وی با بیان اینکه تاکنون 330 نفر در شهرستان دزفول تحت عنوان بیمه نقاشان و رنگ آمیزان ساختمان از بیمه تامین اجتماعی بهره مند شده اند اظهار داشت: 120 نفر از این تعداد هیچگونه سابقه فعالیت در رشته های زیر مجموعه این واحد صنفی را نداشته و یا در صنف های دیگر مشغول فعالیت هستند.

علی نژاد ادامه داد: انجمن صنفی نقاشان و رنگ آمیزان ساختمان دزفول تاکنون بیش از 40 نفر از افرادی را که زیر پوشش بیمه نقاشان ساختمان دزفول قرار گرفته ولی در سایر صنف ها فعالیت می کنند را شناسایی کرده و قرار است این افراد به سازمان تامین اجتماعی معرفی شوند.

وی افزود: پس از گرفتن کارت مهارت فنی و حرفه ای بیمه تامین اجتماعی موظف است حداکثر ظرف یکسال این استادکاران را زیر پوشش بیمه قرار دهد این در حالی است که استادکاران نقاش و رنگ آمیز شهرستان دزفول سالها است که در انتظار بیمه شدن هستند.

مدیرعامل انجمن صنفی نقاشان و رنگ آمیزان ساختمان شهرستان دزفول پیگیری مسئولان برای حل مشکل چند ساله بیمه نقاشان و رنگ کاران ساختمان این شهرستان را خواستار شد.

علی نژاد همچنین ملزم کردن اداره ها ، کارخانه ها و نهادها در خصوص به کارگیری نقاشان و رنگ آمیزان ساختمان دزفول برای کارهای رنگ آمیزی ادامه داد: هم اکنون 15 نفر از رنگ کاران این شهرستان مشغول رنگ آمیزی در کارخانه در حال راه اندازی فولاد دزفول هستند و این در حالی است که پیش از این استادکارانی از استان های دیگر کار رنگ آمیزی این کارخانه را انجام می دادند.

تمام مشاغل مرتبط با تزئینات داخلی و خارجی ساختمان شامل نقاشی، رنگ آمیزی، کاغذ دیواری، کناف، پارکت، سقف کاذب، کف پوش، دیوار پوش و پی وی سی زیر پوشش انجمن صنفی نقاشان و رنگ آمیزان ساختمان می باشند.

ایرنا

برچسب ها: مدیرعامل انجمن صنفی نقاشان و رنگ آمیزان ساختمان شهرستان دزفول علی علی نژاد بیمه رنگ آمیزان