کد خبر : ۲۲۲۱۲۹ تاریخ خبر: ۱۳۹۵/۱۱/۲۸ ساعت ۱۳:۵۴

اپیزود فرماندار و شیروی
مردم خادمان را خوب می شناسند/بهتر بود اختلافات را میان خود حل کنند /توضیح شیروی در خصوص مطالب گذشته

در روزهای گذشته اخبار جست و گریخته ای مبنی بر اختلافات عمیق میان برخی سران سیاسی شهرستان با فرماندار و مشاورش، فضای سایت ها و جوامع مجازی دزفول را پر کرده و نقل زبان مردم شده بود، فارغ از درست و یا غلط بودن اصل موضوع و اینکه حق با چه کسی است؛ اندکی از آلام این مردم رنج کشیده را تسکین نمی دهد.

 مردم خادمان را خوب می شناسند/بهتر بود اختلافات را میان خود حل کنند /توضیح شیروی در خصوص مطالب گذشته

انتشار مطلب گذشته و برملا شدن این اختلافات که ریشه در برخی تنگ نظری ها و سوء تفاهمات دارد برخی را هوشیار نمود که بجای حرف زدن از مشکلات به دنبال حل آنها باشند و بجای مشاوره نادرست و صحبت های غیر حرفه ای به دنبال اصلاح امور برآیند.
همچنین بجای اعلام مناظره خواستار نشستی با موضوع ارائه ی بیلان خدمت خود باشند!

به هر تقدیر دکتر "امیر حسین شیروی" یکی از طرفهای مورد خطاب، روز گذشته در مرقومه ای ارسالی به این شبکه چنین نوشت:
در پی انتشار شکوائیة اینجانب خطاب به استاندار محترم، فرماندار شهرستان دزفول که به دلیل رفتاری غیر حرفه ای و.... مورد شکایت واقع شده بود، طی مصاحبه ­ای بنده را دعوت به مناظره كرد. ایشان باید توجه داشته باشند که مناظره روشی اخلاقی و حقیقت جویانه در اختلافات نظری و فکری است، در صورتی که در اینجا ظن عمل مجرمانه میرود. بهتر است اگر اصرار دارند؛ این مناظره به صورت حقوقی در برابر قاضی دادگاه برگزار شود.

در طی این چند روز بازخوردهایی مشاهده شده که نیاز به توضیح مختصر زیر دارد:

1 – در خبری آمده بود که اینجانب از روز اول انتصاب فرماندار "مخالف سرسخت" ایشان بوده ­ام. خدا شاهد است اینگونه نبوده. در انتصاب ایشان استانداری روند درستی را طی نکرد و گلایه ما متوجه استانداری بود و بنا را بر همکاری و یاری ایشان قرار دادیم.

2 – در روزهای آغازین استقرار ایشان در دزفول به همراه جمعی از دوستان خدمتشان رسیده و ضمن ابلاغ تبریک، برایشان آرزوی توفیق نموده وآمادگی خود را جهت هر گونه همکاری و همفکری اعلام كرديم. در همان جلسه از ایشان متواضعانه خواستیم تا معاونان و برخی مدیران ستادی خود را از بین جوانان این شهر برگزیند تا در آینده با قحط ­الرجال مواجه نشویم (که مطلقاً مورد عنایت واقع نشد).

3 – از آنجايی که اینجانب مشاور استاندار سابق بودم، نمایندگانی از اقشار مختلف مردم، به ویژه فعالان اقتصادی از من خواستند تا مراتب نگرانی و نارضایتی آنان از مشاور ایشان را به اطلاع استاندار برسانم. در این مورد نیز بنده جانب اخلاق را حفظ کرده و بدون هیچگونه توهین و تخفیفی، صرفاً حساسیت موجود را به آقای مقتدایی منتقل كرده و صلاح فرماندار و مشاورشان را در کنارنهادن مشاور دانستم. (آقای مقتدایی میتوانند شهادت دهند)

4 – هنوز برای اینجانب روشن نیست که این خصومت نسبت به بنده و آقای آوایی از کجا نشأت گرفته. نسبت دادن اتهام فساد مالی برای بنده بسیار سنگین و باورنکردنی بود و تا مدتی آن را سوء تفاهم شنوندگان میدانستم.

5 – تکرار غلیظ ­تر اتهام مزبور در جمع های مختلف مرا مصمم کرد تا اعاده حیثیت كرده و بحول و قوة الهی در دادگاه صالحه پاسخ در خوری به ایشان خواهم داد. سکوت بیشتر شاید تلقی به تأیید می­شد. امید واثق دارم که خداوند عادل بنده خود را رها نکرده و داد او را خواهد ستاند.

پی نوشت:
طی تماس تلفنی فرماندار دزفول با مدیر شبکه خبری دز، مشخصا تاکید داشتند که بنده در هیچ مکان و محفلی نامی از شخص خاصی در خصوص موضوعات مطرح شده نبرده ام، و صرفا تاکید داشته ام که حاضرم مناظره کنم که در دوران صدارت من در فرمانداری چه در بعد ریالی و چه در تولید اشتغال بیش از هر مسئول دیگر کار انجام داده ام!
* ضمن تقدیر و مراتب سپاس از حبیب الله آصفی فرماندار دزفول و مشاورش، که نادیده گرفتن تلاش های شبانه روزی وی برای توسعه ی دزفول بی انصافی محض است ذکر دو نکته حائز اهمیت است:
1- هر چند طرفین ماجرا همه چیز را میدانند ولی بهتر بود اختلافات را میان خود حل کنند و موضوع را به رسانه ها نکشانند !
2- در موارد ذکر شده توسط دکتر شیروی، نگارنده نظر خوانندگان را به مورد دوم جلب می کند که ما نیز با ایشان هم عقیده ایم که فرمانداری دزفول میتوانست مدیر سازی و مدیر پروری کند به خصوص از طیف سیاسی پیرو پیروز انتخابات 92 که اینگونه نشد! حتی برای ضعیف ترین اداره شهرستان که دستگاه ورزش است مدیری انتخاب ننمود، چه برسد به ادارات بزرگتر!
3- مردم خدمت خالصانه را از سوی هر کسی، در هر پست و مقام و لباسی، میبینند و متوجه می شوند، محال ممکن است که بتوان با سانسور و تغییر نام و غیره بر روی آن سرپوش گذاشت!
خائنان به مردم هم در هر منصب و مقام و هر لباسی که باشند قابل شناسی هستند و یا دیر یا زود شناسایی می شوند!
به یاری خدا رسانه های بیدار و غیر وابسته نیز همراه و همپای مردم برای رسیدن به آرمان های بلند انقلاب و جلب رضایت مردم از هیچ تلاشی مضایقه نخواهند نمود. باشد که همه ، خداوند را شاهد و ناظر اعمال خود بدانیم.
                                                                                

برچسب ها: فرمانداری دزفول