کد خبر : ۲۲۲۲۱۵ تاریخ خبر: ۱۳۹۵/۱۲/۲۲ ساعت ۰۲:۱۶

رئیس اداره پارک ملی دز خبر داد:
بازسازی جاده سایت گوزن زردایرانی در پارک ملی دز

رئیس اداره پارک ملی دز از بازسازی جاده، در و فنس کشی سایت گوزن زرد ایرانی در پارک ملی دز خبر داد.

 بازسازی جاده سایت گوزن زردایرانی در پارک ملی دز

رضا قپانچی پور در گفتگو با خبرنگار شبکه خبری دز(دز ان ان) اظهار کرد: جاده، در و فنس کشی حاشیه سایت گوزن زرد ایرانی که بر اثر سیل فروردین ماه در دزفول تخریب شده بود، بازسازی شد.

وی با اشاره به این موضوع که پروژه حفظ و احیای گونه گوزن زرد ایرانی در استان خوزستان نیازمند افزایش ضریب حفاظت سایت تکثیر و پرورش است، افزود: در راستای تحقق این مهم به منظور سهولت در امر پایش و انجام گشت و کنترل منسجم در سایت، جاده، درب ورودی و فنس کشی حاشیه آن که در اثر سیل و انجام آبیاری زمین های کشاورزی اطراف در ابتدای سال ۹۵ تخریب شده بود اصلاح و بازسازی شد.

رئیس پارک ملی دز عنوان کرد: جنگل های دز و کرخه در استان خوزستان از دیرباز زیستگاه گونه حمایت شده گوزن زرد ایرانی هستند که با احداث سایت در پارک ملی دز نسبت به تکثیر و احیاء این گونه ارزشمند اقدام شده است.

قپانچی پور همچنین از دستگیری دو نفر متخلف به جرم شروع به شکار در پارک ملی دز خبر داد و گفت: در پی گشت و کنترل انجام شده توسط مامورین یگان حفاظت اداره پارک ملی دز دو نفر متخلف که قصد انجام شکار در منطقه را داشتند، شناسایی، دستگیر و دو قبضه اسلحه شکاری از آنها کشف و ضبط شد.

وی تاکید کرد: حمل و تردد هر نوع سلاح با هر عنوانی در محدوده پارک ملی ممنوع و به عنوان شروع به شکار تلقی و با شخص متخطی برخورد قانونی به عمل خواهد آمد.

برچسب ها: رئیس پارک ملی دز رضا قپانچی پور