کد خبر : ۲۲۱۰۵۹ تاریخ خبر: ۱۳۹۵/۰۵/۰۴ ساعت ۱۶:۱۷

امام جمعه دزفول در شورای اداری عنوان کرد
انتقاد از استخدامی های سفارشی در ادارات دزفول و عدم توجه اداره ورزش و جوانان دزفول به مسائل جوانان

دزفول یک شهر کشاورزی است و صنایع آن نیز باید تبدیلی باشند بنابراین توسعه دزفول در اقتصاد مقاومتی باید از مسیر صنایع تبدیلی باشد.

 انتقاد از استخدامی های سفارشی در ادارات دزفول و عدم توجه اداره ورزش و جوانان دزفول به مسائل جوانان

به گزارش خبرنگار شبکه خبری دز(دز ان ان)، حجت الاسلام سید محمدعلی قاضی دزفولی ظهر امروز دوشنبه در جلسه شورای اداری دزفول که به مناسبت سالروز اقامه اولین نماز جمعه  در محل مصلای امام علی ( ع) این شهرستان و با حضور مسئولان برگزار شد، اظهار کرد: نماز جمعه یکی از عنایات خداوند به جمهوری اسلامی و سنت حسنه ای است که امام خمینی (ره) آن را بنیان گذاشت.

وی افزود: در دوران دفاع مقدس و جنگ تحمیلی نهاد نماز جمعه در شهرستان دزفول یک هفته نیز تعطیل نشد و به یک پایگاه و قرارگاه فرهنگی برای رزمندگان تبدیل شده بود.

امام جمعه دزفول با بیان اینکه در حال حاضر نماز جمعه در 900 نقطه کشور برگزار می شود، این نهاد را یک شبکه عظیم برشمرد که می تواند سد محکمی درمقابل دشمن و زمینه مناسبی برای آگاهی رسانی و به روز کردن مردم و آمادگی آنها برای مقابله با توطئه های دشمن باشد.

حجت الاسلام قاضی دزفولی عنوان کرد: رهبر انقلاب در دیدار اخیر با ائمه جمعه کشور، با نگاه عمیق و ویژه به نماز جمعه، این نهاد را به قرارگاه فرهنگی تعبیر کردند و قلب فرهنگی هر شهر را نماز جمعه آن شهر برشمردند. نماز جمعه دزفول نیز یک پایگاه فرهنگی است که مسئولان شهرستان باید به این نهاد به عنوان یک مکان فرهنگی که چشم و چراغ و آبروی این شهر است بیش از پیش توجه کنند.

توجه به توسعه مصلای نماز جمعه
وی در ادامه به تشریح برنامه های فرهنگی و عمرانی انجام شده و در دستور کار برای توسعه مصلای نماز جمعه دزفول پرداخت و به لزوم همکاری ادارات و نهادهای مختلف شهرستان برای مساعدت در راستای توسعه این مکان به تناسب جمعیت شهرستان تاکید کرد.

امام جمعه دزفول در ادامه با اشاره به نامگذاری شعار سال جاری با عنوان " اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل" اظهار کرد: مقرر شده تا در روز جمعه به مناسبت سالروز صنایع کوچک یک نمایشگاه در محل مصلای شهرستان برگزار شود تا بدین ترتیب علاوه بر اقدامات فرهنگی، برنامه های اقتصادی نیز در این مکان انجام بگیرد.

اقتصاد مقاومتی بومی سازی شود
حجت الاسلام قاضی دزفولی با تاکید براینکه اقتصاد مقاومتی باید بومی سازی شود، عنوان کرد: هر منطقه، شهر و استان باید ظرفیت های خودرا بشناسد و بومی سازی کند. دزفول نیز در بحث اقتصاد مقاومتی ظرفیت های فراوانی دارد که می تواند به عنوان شهر پایلوت در این عرصه نیز لقب بگیرد.

وی با بیان اینکه دزفول توانایی رسیدن به خودکفایی و اقتصاد مقاومتی در زمینه های کشاورزی، صنعتی و صنایع تبدیلی را دارد، گفت: دزفول یک شهر کشاورزی است و صنایع آن نیز باید تبدیلی باشند بنابراین توسعه دزفول در اقتصاد مقاومتی باید از مسیر صنایع تبدیلی باشد.

امام جمعه دزفول اضافه کرد: مسئولان شهرستان باید به این امر اهتمام بورزند بگونه ای که پیشنهاد می شود شورایی متشکل از مسئولان ارشد شهرستان برای عمل به اقتصاد مقاومتی به صورت کاملا برنامه ریزی شده و منسجم شکل بگیرد و در این شورا تمام نهادها و ادارات دزفول عملکرد خود را در زمینه اقتصاد مقاومتی متناسب با وظایف خود به صورت هر شش ماه یکبار گزارش دهند.

انتقاد از استخدامی های سفارشی
حجت الاسلام قاضی دزفولی با تاکید براینکه مسئولان دزفول باید مردم را به صحنه بکشانند و حقوق و توانمندی های آنان را شناسایی و بکارگیری کنند، افزود: برخی استخدامی ها در دزفول سفارشی و غیرقانونی است در حالی که هر گونه استخدامی باید ازطریق آزمون صورت بگیرد تا تمام مردم حق شرکت داشته باشند نه اینکه همانند برخی استخدامی های اخیر با سفارش و واسطه گری صورت بگیرند.

وی با اشاره به انتشار فراخوان استخدامی کارخانه فولاد دزفول، گفت: طی صحبتی که با مدیرعامل این کارخانه انجام داده ام تاکید شد که اولویت استخدام ابتدا با نیروهای بومی باشد و حتی  درصورت نبود برخی نیروهای متخصص بومی استخدام از نیروهای استاني فراتر نرود. این یک اصل و قانون است که تمام مسئولان باید به آن توجه اکید داشته باشند.

رسیدگی به نیازهای جوانان
امام جمعه دزفول در ادامه با تاکید بر تکریم ارباب رجوع در ادارات و نهادهای شهرستان از مسئولان و کارمندان ادارات درخواست کرد که مطابق با شرح وظایف خود با مردم و مراجعان به صورت مسئولانه و با کرامت انسانی برخورد کنند.

حجت الاسلام قاضی دزفولی همچنین خواستار فعال شدن اداره ورزش و جوانان شهرستان در راستای رسیدگی به امورات جوانان شد و گفت: جوانان سرمایه های کشور هستند که اگر به آنها بی توجهی کنیم خطرات زیادی مارا تهدید خواهد کرد.

وی با اشاره به لزوم توجه به بحث ازدواج و وام ازدواج جوانان ، یادآور شد: مدیران بانک ها باید بصورت کاملا ویژه به این موضوع نگاه کنند و در حد توان با جوانان خواستار وام همکاری و موانع پیش روی آنان را رفع کنند.

امام جمعه دزفول با بیان اینکه برای اشتغال جوانان همه مسئولان باید تلاش کنند و اگر طرحی مد نظر دارند به مرحله اجرا در بیاورند، خواستار اهتمام مسئولان به بحث اشتغال جوانان و به ویژه دوری از استخدامی های سفارشی شد.

حجت الاسلام قاضی دزفولی در پایان با اشاره به سیلاب فرودين ماه سال جاری در شهرستان، گفت: این سیل خسارت های زیادی در پی داشت اما مردم خسارت دیده دزفول همانند گذشته با نجابت سکوت کرده اند پس تقاضای جدی می شود که مسئولان و بویژه نماینده دزفول در مجلس پیگیر مطالبات و خسارت های مردم شهرستان باشند.همه ما مسئولان باید دست به دست هم بدهیم و در راستای آبادانی شهر و شهرستان تلاش کنیم.

برچسب ها: سید محمدعلی قاضی دزفولی امام جمعه دزفول جلسه شورای اداری استخدامی ها