کد خبر : ۲۲۱۹۶۱ تاریخ خبر: ۱۳۹۵/۱۰/۱۷ ساعت ۰۹:۰۵

امام جمعه دزفول:
مسئولان سه قوه منویات رهبری را محور برنامه های خود قرار دهند

امام جمعه دزفول گفت: مسئولان سه قوه باید منویات رهبر معظم انقلاب که شتاب گرفتن پیشرفت علمی، تولید و اشتغال،توجه به توانمندی های داخلی و اقتصاد مقاومتی است را محور برنامه های خود قرار دهند.

 مسئولان سه قوه منویات رهبری را محور برنامه های خود قرار دهند

به گزارش شبکه خبری دز (دز ان ان) به نقل از ایرنا حجت الاسلام سیدمحمدعلی قاضی دزفولی در خطبه های این هفته نمازجمعه دزفول در مصلای امام علی (ع) افزود:ملت ایران قیام کردند، شهید دادند و تحریم ها را به جان و دل خریدند الان هم گرانی و تورم و بیکاری را تحمل می کنند، این مردم شایسته خدمت بی منت هستند.
وی با تاکید بر اینکه مسئولان باید شیفته خدمت باشند نه تشنگان قدرت گفت:مسئولان باید به فکر جوانان بیکاری که از سن ازدواجشان گذشته باشند و با وعده و شعار دادن توپ را به زمین دیگران نیندازند بلکه باید وضعیت موجود کشور کارشناسی شود و ضمن صحبت با نخبگان کشور انسان های مخلص را پای کار آورد تا مشکل بیکاری و گرانی در کشور رفع شود.
خطیب جمعه دزفول در ادامه هشتم ربیع الثانی ولادت امام حسن عسکری(ع) و 10 ربیع الثانی سالروز وفات حضرت معصومه (س) را گرامیداشت و ادامه داد:در 19 دی سال 56 مردم انقلابی شهر قم به پیشتازی روحانیت حماسه ای بزرگ خلق کردند و شهدای گرانقدری تقدیم انقلاب کردند که نخستین جرقه پیروزی انقلاب بود.
وی همچنین 21 دی سال 90 سالروز ترور و شهادت دانشمند هسته ای کشورمان شهید احمدی روشن را گرامیداشت و افزود: ترور دانشمندان هسته ای اوج استیصال دشمن در برابر قدرت و پیشرفت علمی کشورمان بود و این نقطه ضعف دشمن است.
امام جمعه دزفول در ادامه با بیان اینکه طبق منویات رهبر معظم انقلاب نهضت علمی و شتاب گرفتن پیشرفت علمی باید مدنظر باشد، به دیدار نخبگان و دانشجویان بسیجی مدال آور دانشگاه شریف با معظم له اشاره کرد و افزود:علاقه رهبری به جوانان به آنها اعتماد بنفس می دهد ضمن اینکه رهبر معظم انقلاب در این دیدارها از شکست ناپذیری یک ملت در برابر سختی ها و مشکلات رمزگشایی می کند که مسئولان باید به این دیدارها توجه بیشتری داشته باشند و درس بگیرند و منویات رهبری را عملیاتی کنند.
خطیب جمعه دزفول در بخش دیگری از خطبه های این هفته دزفول به آتش بس در سوریه که نتیجه آزادسازی حلب و پیروزی راهبردی برای خط مقاومت بود اشاره کرد و گفت:تمام نقشه های آمریکا و غرب که به دنبال ادامه جنگ و خونریزی در سوریه و تجزیه آن و همچنین ایجاد اسرائیلی کوچک درآن بودند نقش بر آب شد.
وی آزادی حلب را مایه تقویت ارتش سوریه و نیروهای مردمی و ناامیدی تروریست ها و حامیانشان دانست و اظهارکرد: دولتمردان ترکیه نیز باید در سیاست های خود تجدید نظر کنند و خود را فدای نقشه های آمریکا نکنند و افرادی که به دنبال اغفال و توطئه هستند را دستگیر و به کشورهای خود تحویل دهند.
امام جمعه دزفول در فراز دیگری از خطبه های نمازجمعه به تحقق اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و گفت: در نخستین شورای اداری امسال گفته شد دستگاه های اداری دزفول باید برای تحقق اقتصاد مقاومتی برنامه ریزی کنند و در پایان سال به مردم گزارش دهند الان زمان ارائه گزارش و پاسخگویی به مردم است و کلیه مسئولان که وظیفه ای را تقبل کرده اند باید پاسخگوی مردم باشند.
وی اظهارکرد: برخی افراد جویای کار برای کاریابی به دفتر امام جمعه دزفول مراجعه می کنند که در حدتوان برای استخدام این افراد نامه نگاری و رایزنی می شود ولی باید گفت این دفتر هیچ اعتباری برای ایجاد اشتغال ندارد.
وی افزود: اگر همه دستگاه های اجرایی به وظایفشان عمل کنند بخش زیادی از مشکلات رفع می شود ولی هم اکنون ادارات به درستی به وظایف خود عمل نمی کنند.
امام جمعه دزفول گفت:در هفته های پیشین برخلاف فعالیت های انجام شده از عملکرد دادگستری دزفول گلایه شد که تذکرات موثر واقع شد و جلسات و پیگیری هایی در این خصوص برگزار شد.
حجت الاسلام قاضی دزفولی با تقدیر از پیگیری مدیر کل دادگستری و معاونان وی از قاضیان متدین و با تعهد دزفول تقدیر کرد و افزود:قوه قضائیه در استمرار و استقرار نظام نقش مهمی دارد و کسی نباید آن را تضعیف کند ولی گلایه ها و انتقادات برای تقویت این قوه بوده ضمن اینکه ممکن است کم کاری و تخلفاتی نیز باشد ولی کارهای خوب را نیز نباید نادیده گرفت.
وی با بیان اینکه باید به دنبال اصلاح ضعف ها باشیم گفت:در هفته آینده گزارش مفصلی از اقدامات انجام شده در دادگستری دزفول ارائه خواهد شد.

برچسب ها: امام جمعه دزفول نماز جمعه حجت الاسلام سیدمحمدعلی قاضی دزفولی